Auteur Topic: Accu problemen Outlander PHEV  (gelezen 19438 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robsel

  • Gast
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2013, 09:02:57 pm door robsel »

Mitsubishi Owners Club Forum

Accu problemen Outlander PHEV
« Gepost op: maart 29, 2013, 09:00:47 pm »

Offline 4Koen63

  • Officieel Clublid
  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 2347
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Seat Cordoba Vario 1.9 TDi
  • Jaartal: 1999
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2013, 09:29:17 pm »
Hmm.. Toch vrij riskant, zulke berichten terwijl de auto niet eens verkocht wordt..


Hopen dat ze het op tijd fixen en dat dit niet teveel imageschade oploopt..
Work in progress:

Eagle Talon (1Gb DSM, 1993)

Previous Mitsubishi's:

Eclipse 1G (1992)
Galant 8G GDI GLS (2000)
Carisma 1.8 GDI (1999)
Colt CA5A 1.8 GTi-16v (1995)
Eclipse 1G Targa (1993)
Eclipse 1G (1994)

Nürburgring lapcounter: 13

anko

  • Gast
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #2 Gepost op: maart 30, 2013, 12:19:40 pm »
Hmm.. Toch vrij riskant, zulke berichten terwijl de auto niet eens verkocht wordt..


Hopen dat ze het op tijd fixen en dat dit niet teveel imageschade oploopt..
Er zijn al minstens 30000 accu's uit de fabriek gekomen. Probleemloos. Door een wijziging in het productieproces zijn er nu wat fouten ontstaan. Poep gebeurt. Alleen kijkt de hele wereld mee, vanwege het (verwachte) succes van de Outlander. En vervelend dat het net een onderdeel van het EV gebeuren is. Als er twee remschijven gebroken waren, had niemand het er over gehad.


Niet druk over maken. gevalletje "Hoge bomen ....." Lijkt mij.
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2013, 12:31:26 pm door anko »

Mies75

  • Gast
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2013, 08:22:24 pm »

Ter info:

http://insideevs.com/mitsubishi-extends-production-halt-on-outlander-phev-as-perplexing-battery-investigation-continues/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+InsideEvs+(Inside+EVs)


Mitsubishi will extend its production halt and stop sale of its Outlander PHEV until it fully determines the cause of an overheating lithium-ion battery event that occurred in one of the PHEV Outlanders back on March 21 and a few other similar incidents involving battery pack issues in the plug-in crossover.

Groet,

Michel

vanisher

  • Gast
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2013, 08:27:48 pm »
slecht nieuws!

Switcher

  • Gast
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2013, 08:32:25 pm »
Er zijn al minstens 30000 accu's uit de fabriek gekomen.
Minstens??? Ik vind het nogal wat dat "al" 1 op de 30000 accu's niet goed is. Het is niet alsof de technologie om die accu's te maken net 6 maanden oud is; klinkt meer als een design-fout dus het zal me weinig verbazen als er binnen niet al te lange tijd een x aantal auto's worden teruggeroepen.

anko

  • Gast
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #6 Gepost op: april 11, 2013, 09:02:35 pm »

Minstens??? Ik vind het nogal wat dat "al" 1 op de 30000 accu's niet goed is. Het is niet alsof de technologie om die accu's te maken net 6 maanden oud is; klinkt meer als een design-fout dus het zal me weinig verbazen als er binnen niet al te lange tijd een x aantal auto's worden teruggeroepen.

Natuurlijk is 1 op de 30000 meer dan je zou willen. Maar hoezo "klinkt 1 op de 30000 als een design fout"? Ik kan die redenatie niet volgen.

De kans dat er in geval van een design fout pas na 30000 exemplaren een eerste foute accu wordt gevonden, lijkt mij juist heel klein. Het is veel voor de hand liggender dat de fouten pas later zijn ontstaan door een probleem in het productieproces of dat er inderdaad iets mis is gegaan bij de handling van één of meer exemplaren, zoals nu onderzocht wordt.

Switcher

  • Gast
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #7 Gepost op: april 11, 2013, 09:17:44 pm »
Natuurlijk is 1 op de 30000 meer dan je zou willen. Maar hoezo "klinkt 1 op de 30000 als een design fout"? Ik kan die redenatie niet volgen.
Het is zelfs erger: http://green.autoblog.com/2013/03/29/mitsubishi-halts-production-of-i-miev-outlander-phev-after-two/ -> 1 op de 4000 Outlanders in Japan al en minstens 1 Mitsubishi i-MiEV. Grofweg: 2 accu's op 7500 (gegokt).

Mijn redenatie? Het produktieproces van deze accu's is niet nieuw, niet rocket-science, niks... Als je dus een bekend & vastgesteld proces van iets produceren al zo "verziekt" dat er al enkele gevallen zijn op een relatief klein aantal geproduceerde produkten, dan heb je serieus een probleem.

Stel, Apple doet zoiets stoms en 2 van elke 7500 verkochte iPhones heeft dat probleem. In 2010 verkocht Apple bijna 75 miljoen telefoons. Dan zouden er 20.000 telefoons defect zijn of spontaan ontbrand/gestopt qua accu. Is dat nog steeds weinig of te verwaarlozen?

anko

  • Gast
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #8 Gepost op: april 11, 2013, 09:54:39 pm »

Het is zelfs erger: http://green.autoblog.com/2013/03/29/mitsubishi-halts-production-of-i-miev-outlander-phev-after-two/ -> 1 op de 4000 Outlanders in Japan al en minstens 1 Mitsubishi i-MiEV. Grofweg: 2 accu's op 7500 (gegokt).

Mijn redenatie? Het produktieproces van deze accu's is niet nieuw, niet rocket-science, niks... Als je dus een bekend & vastgesteld proces van iets produceren al zo "verziekt" dat er al enkele gevallen zijn op een relatief klein aantal geproduceerde produkten, dan heb je serieus een probleem.

Stel, Apple doet zoiets stoms en 2 van elke 7500 verkochte iPhones heeft dat probleem. In 2010 verkocht Apple bijna 75 miljoen telefoons. Dan zouden er 20.000 telefoons defect zijn of spontaan ontbrand/gestopt qua accu. Is dat nog steeds weinig of te verwaarlozen?

7500? Hoe kom je daar nou bij? De iMiev is al sinds 2009 in productie (22000 exemplaren verkocht per decemer 2012) en in maart 2013 wordt er voor het eerst een kapotte accu gevonden. Design fout? Lijkt me niet.

Ook is het niet "1 op de 4000", maar "1 van de eerste 4000". Dat er na 30000 goede accu's een paar stuk gaan (laten we gemakshalve even zeggen 4) wil niet zeggen dat "4 op de 30000" verkeerd zijn. Nee, dat wil meer waarschijnlijk zeggen dat ze goede producten maken en dat er na een aantal jaren iets is mis gegaan (in het productieproces). En daarom hebben ze de productie dan ook tijdelijk stil gelegd. Heel onfortuinlijk, maar niets schokkends.


Switcher

  • Gast
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #9 Gepost op: april 11, 2013, 10:11:53 pm »
Wiki: Mitsubishi reported that it had sold about 3,000 units in Japan as of October 2010 and cumulative sales since November 2009 reached 7,689 i-MiEVs through February 2013. Dus: 4000 Outlanders en 8000 MIEVs in Japan waarvan dus minstens 2 al opvallend kapot zijn gegaan en mogelijk nog x aantal slapende probleemgevallen.

Nou ja, ik ga er inderdaad vanuit dat ze het netjes gaan onderzoeken en oplossen maar voorlopig blijf ik bij mijn persoonlijke standpunt dat het een design-fout is en geen "samenloop van omstandigheden bij 2 auto's".

anko

  • Gast
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #10 Gepost op: april 11, 2013, 10:16:48 pm »
Wiki: Mitsubishi reported that it had sold about 3,000 units in Japan as of October 2010 and cumulative sales since November 2009 reached 7,689 i-MiEVs through February 2013. Dus: 4000 Outlanders en 8000 MIEVs in Japan waarvan dus minstens 2 al opvallend kapot zijn gegaan en mogelijk nog x aantal slapende probleemgevallen.

Nou ja, ik ga er inderdaad vanuit dat ze het netjes gaan onderzoeken en oplossen maar voorlopig blijf ik bij mijn persoonlijke standpunt dat het een design-fout is en geen "samenloop van omstandigheden bij 2 auto's".
Dat is je goed recht 8)

Ook Wiki: (https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV):

As of December 2012, more than 22,000 i-MiEV family vehicles have been sold worldwide.

Mies75

  • Gast
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #11 Gepost op: april 27, 2013, 03:47:14 pm »
Probleem is opgelost: https://sites.google.com/site/outlanderphev/posts/mitsubishitodoubleoutlanderphevoutputasitwrapsupbatteryinvestigation.


Daarnaast een terugroepactie om de software te updaten, om o.a. te voorkomen dat de auto er uit zichzelf vandoor gaat  :o .


Offline 4Koen63

  • Officieel Clublid
  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 2347
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Seat Cordoba Vario 1.9 TDi
  • Jaartal: 1999
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #12 Gepost op: januari 28, 2014, 01:28:58 pm »
Hmmm... Probleempje toch nog niet helemaal opgelost?











Oepsiepoepsie...
Work in progress:

Eagle Talon (1Gb DSM, 1993)

Previous Mitsubishi's:

Eclipse 1G (1992)
Galant 8G GDI GLS (2000)
Carisma 1.8 GDI (1999)
Colt CA5A 1.8 GTi-16v (1995)
Eclipse 1G Targa (1993)
Eclipse 1G (1994)

Nürburgring lapcounter: 13

robsel

  • Gast
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #13 Gepost op: januari 28, 2014, 04:16:19 pm »
Dat is SLECHT NIEUWS !

Kan ook een aansluiting van Extra accessoire zijn................of niet ?
Al met al had je wagen uit kunnen branden.

WAT ZIT DAAR VOOR AANSLUITING IN DIE HOEK .....

gr
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2014, 04:30:17 pm door robsel »

Offline 4Koen63

  • Officieel Clublid
  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 2347
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Seat Cordoba Vario 1.9 TDi
  • Jaartal: 1999
Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #14 Gepost op: januari 28, 2014, 07:37:42 pm »
Ik weet niet precies wat het is, maar als het een extra accesoire is
ga ik er vanuit dat dit nog deugdelijk is bevestigd door de monteur die de auto's afleveringsklaar maakt.


Althans, kan me niet voorstellen dat zo iemand in zo'n nieuwe en vol-met-elektronica auto zelf gaat zitten knommelen.


Geen flauw idee wat die grote gesmolten bol met plastic is.
Work in progress:

Eagle Talon (1Gb DSM, 1993)

Previous Mitsubishi's:

Eclipse 1G (1992)
Galant 8G GDI GLS (2000)
Carisma 1.8 GDI (1999)
Colt CA5A 1.8 GTi-16v (1995)
Eclipse 1G Targa (1993)
Eclipse 1G (1994)

Nürburgring lapcounter: 13

Mitsubishi Owners Club Forum

Re: Accu problemen Outlander PHEV
« Reactie #14 Gepost op: januari 28, 2014, 07:37:42 pm »