Welkom op het forum!Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.
Hmm.. Toch vrij riskant, zulke berichten terwijl de auto niet eens verkocht wordt..Hopen dat ze het op tijd fixen en dat dit niet teveel imageschade oploopt..
Er zijn al minstens 30000 accu's uit de fabriek gekomen.
Minstens??? Ik vind het nogal wat dat "al" 1 op de 30000 accu's niet goed is. Het is niet alsof de technologie om die accu's te maken net 6 maanden oud is; klinkt meer als een design-fout dus het zal me weinig verbazen als er binnen niet al te lange tijd een x aantal auto's worden teruggeroepen.
Natuurlijk is 1 op de 30000 meer dan je zou willen. Maar hoezo "klinkt 1 op de 30000 als een design fout"? Ik kan die redenatie niet volgen.
Het is zelfs erger: http://green.autoblog.com/2013/03/29/mitsubishi-halts-production-of-i-miev-outlander-phev-after-two/ -> 1 op de 4000 Outlanders in Japan al en minstens 1 Mitsubishi i-MiEV. Grofweg: 2 accu's op 7500 (gegokt).Mijn redenatie? Het produktieproces van deze accu's is niet nieuw, niet rocket-science, niks... Als je dus een bekend & vastgesteld proces van iets produceren al zo "verziekt" dat er al enkele gevallen zijn op een relatief klein aantal geproduceerde produkten, dan heb je serieus een probleem.Stel, Apple doet zoiets stoms en 2 van elke 7500 verkochte iPhones heeft dat probleem. In 2010 verkocht Apple bijna 75 miljoen telefoons. Dan zouden er 20.000 telefoons defect zijn of spontaan ontbrand/gestopt qua accu. Is dat nog steeds weinig of te verwaarlozen?
Wiki: Mitsubishi reported that it had sold about 3,000 units in Japan as of October 2010 and cumulative sales since November 2009 reached 7,689 i-MiEVs through February 2013. Dus: 4000 Outlanders en 8000 MIEVs in Japan waarvan dus minstens 2 al opvallend kapot zijn gegaan en mogelijk nog x aantal slapende probleemgevallen.Nou ja, ik ga er inderdaad vanuit dat ze het netjes gaan onderzoeken en oplossen maar voorlopig blijf ik bij mijn persoonlijke standpunt dat het een design-fout is en geen "samenloop van omstandigheden bij 2 auto's".