Auteur Topic: Project Evolution II 2.0  (gelezen 63023 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyColt12v

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #15 Gepost op: augustus 12, 2012, 02:17:31 pm »
Advertisement
Rust is lighter then carbon :))


Maarre wel ernstige shit zeg... Carterpannetje vraagt erook om :D

StoneColt

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #16 Gepost op: augustus 12, 2012, 02:30:06 pm »
Goeie bezigheid! Ben jaloers op je werkruimte en gereedschap ! Keep up the good work!!!!!

Evo driver

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #17 Gepost op: augustus 12, 2012, 11:44:09 pm »
De motor gaat uit elkaar en gaan de klepveren vervangen door versterkte van Piper. Heb er vanaf december scherpere nokkenassen in zitten maar de orginele veren kunnen het soms niet bijbenen. Ook worden de klepseals vervangen en de kleppen even opnieuw ingeslepen.

De zuigers gaan er ook uit om te controleren of de zuigerveren of olieschraapveer niet gebroken is wil ook wel eens voorkomen.
En de ARP drijfstang boutjes komen er in.
De krukas hoofdlagers en drijfstang lagers en balansas lagers even een een grondige inspectie op loslaten en dan weer in elkaar zetten. Hier en daar een vers lakje er over heen en de boel ontroesten.

En thanks voor de reactie's !

Offline Chaoth

  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 4575
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Lancer SportSedan 1.8 Intense
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Orient Red
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #18 Gepost op: augustus 13, 2012, 10:03:30 am »
Goed bezig Remco! Groot gelijk om meteen alles goed na te kijken nu het er toch uit ligt :)

Wordt dan één van de beter (misschien wel de beste) onderhouden evo 2 bij ons op de weg :D
Car currently owned:
Lancer CY0 1.8 Intense (2008)

Cars previously owned:
Colt Ralliart 1.5T (2009)
Colt 1.3 Cleartec Edition Two (2010)
Lancer CY0 1.8 Intense (2008)
Lancer CY0 1.5 Intro (2008)
Colt CJ0 1.3 MPI (2001)
Lancer Wagon 1.6 (1996)

KNOEI 8G

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2012, 09:25:42 am »
Ik denk dat er idd weinig mensen zijn die zo veel liefde geven aan een EVO II met over de 250K op de klok......
Keep up the good work remco!!! 8) 8) 8)

Prowler

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #20 Gepost op: augustus 16, 2012, 08:35:31 pm »
Respect voor wat je gaat doen kere!

Heel veel klus plezier met je Evo :)

kaya design

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #21 Gepost op: augustus 17, 2012, 11:47:07 am »
je gaat dus de hele wagen restaureren.
 
lkkr bezig

Evo driver

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #22 Gepost op: augustus 19, 2012, 03:33:22 pm »
Yep wordt een complete restauratie :D

Maar weer een update !

Maar gisteren weer druk bezig geweest en damn wat was het warm maar ach gewoon doorgaan !!!!!
Ook meteen een aardig eind kunnen komen. Ditmaal was de achterzijde aan de beurt.

Complete wielophangingen er af gehaald remleidingen etc etc etc
Alleen zaten de bouten waamee je de sporing en camber afsteld aan de achterzijde lekker vastgerot in de bussen van de draagarmen dus helaas de slijper er in en nieuwe bestellen.
Maar dan kan iig de auto weer snaarstrak op de weg gezet worden. Want waarschijnlijk maar denk wel is tijdens het uitlijnen de bussen gedraaid in het rubber en in loop der tijd weer terug gedraaid en dus de auto weer helemaal scheef stond. Ook te zien aan mijn achterbanden trouwens.

Ook alle draagarm rubbers en ophanging van het achterdiff helemaal vergaan en nu even op zoek naar polythuraan bussen of gewoon orgineel. Eens zien wat de prijzen doen.
Nou foto's zeggen meer dan woorden en over 2 weken gaan we weer verder met het motorruim bedrading er uit en dan kan het plaatwerk aangepakt worden.



De auto op de brug gezet en begonnen met de langsdragers er af te halen.



Tank en diff etc zit er nu nog onder.







Tank, subframe en diff weg.






Toen de voorzijde leeghalen subfram er af halen en de brandstof en remleidingen er af halen




Tsja het is even vloeken op een mitsu forum maar heb in de tussentijd een peug 106 met een dikke 1.1 L motor aangeschaft en is een mooie vervoers auto wat ook niet verkeerd rijdt voor een normale auto maar ik denk dat er weer een wereld open gaat als ik weer met de evo ga rijden :D :D




De evo weer op een pallet weer naar buiten naast een galant waar hij mag staan. Tot over 2 weken en dan weer aan de slag met de rest van het motorruim leeg te trekken.



Weltrusten :D

Gr. remco


KissMyExhaust

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #23 Gepost op: augustus 19, 2012, 03:56:30 pm »
Lekker bezig hoor..
ben erg benieuwd hoe het resultaat gaat worden..
 
En dat je een stokbrood koopt, gaat een beetje te furrrrrr !!!

Evo driver

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #24 Gepost op: augustus 19, 2012, 04:10:26 pm »
Whahaha ik weet maar het is wel rete zuinig !!!! en de verzekering ook !

StoneColt

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #25 Gepost op: augustus 19, 2012, 04:20:12 pm »
Peugeot? Dat is toch die van de pepermolens?


Wel beter voor je draaicirkel, die kleine wieltjes en ingekorte wielbasis onder je evo ;)

Offline Eagle1982

  • Officieel Clublid
  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 2361
  • Geslacht: Man
  • De bijrijder zit er altijd naast...
  • Autotype: Lancer 1.8 Sport Sedan invite
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Coolsilver
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #26 Gepost op: augustus 19, 2012, 09:29:04 pm »
Lekker bezig Remco.
Hoe voelt dat als je je wagen nu zo ziet staan?
Lijkt me toch knap lastig.
Als je je beperkingen kent, kun je daarbinnen onbeperkt te werk gaan

Evo driver

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #27 Gepost op: augustus 19, 2012, 11:58:49 pm »
@ stone colt : tsja zeker een korte draaicirkel en geen stuurbekrachtiging maar met de bandjes op 3 bar gaat het prima :D De evo heeft een draaicirkel van een vrachtwagen tov de peugeot

@ HC : ja dat is het idd maar waarom denk je dat er een hoes omheen zit :D hahaha


StoneColt

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #28 Gepost op: augustus 20, 2012, 09:39:53 am »
@ stone colt : tsja zeker een korte draaicirkel en geen stuurbekrachtiging maar met de bandjes op 3 bar gaat het prima :D De evo heeft een draaicirkel van een vrachtwagen tov de peugeot

Had het eerder over het karretje waar je je evo op gezet hebt :P

Evo driver

  • Gast
Re: Project Evolution II 2.0
« Reactie #29 Gepost op: augustus 20, 2012, 05:51:21 pm »
Owww hahah die kan nu 360 graden :D en op 1 plek blijven