Auteur Topic: Weer een 2.4 GDI erbij in NL  (gelezen 3066 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Skippy

  • Gast
Weer een 2.4 GDI erbij in NL
« Gepost op: juli 07, 2011, 01:47:05 am »
Hoi mn naam i Edwin uit Tilburg en heb net een Galant igevoerd met 87,000km op de klok ingevoerd,,ben op zoek naar allerlij info en ben ff door aant spitten in de forum !
Ik kwam iets tegen voor n gdi motor dat heet Carbonblaster ??? wat houd dat in en waar moet ik dat laten doen , i het een aanrader etcetc

Groetjes Skippy

Mitsubishi Owners Club Forum

Weer een 2.4 GDI erbij in NL
« Gepost op: juli 07, 2011, 01:47:05 am »

Offline Wieger

  • Officieel Clublid
  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 696
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Lancer CYO Sport Sedan 1.6 Editie Two
  • Jaartal: 2011
  • Kleur: Frost White
Re: Weer een 2.4 GDI erbij in NL
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2011, 11:26:25 am »
hey welkom hier :D
Ik heb ook een galant 2.4 GDI uit 2000 en toevallig ook gekocht met 87000 km gekocht hoezo toeval ! :o
Ik weet alleen dat ze er iets bij de inlaat inspuiten maar je kan jezelf beter aanmelden op het Galant Fans forum daar hebben ze er meer verstand van ;)
Succes :D

Offline Eagle1982

  • Officieel Clublid
  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 2365
  • Geslacht: Man
  • De bijrijder zit er altijd naast...
  • Autotype: Lancer 1.8 Sport Sedan invite
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Coolsilver
Re: Weer een 2.4 GDI erbij in NL
« Reactie #2 Gepost op: juli 07, 2011, 11:51:17 am »
Hey welkom hier mede GDI rijder.


Zelf rij ik een Carisma 1.8 GDI
De GDI is een type motor dat voor hogere octaan gehaltes gemaakt is, bij een lager octaan verbrand de motor niet volledig en vervuild zichzelf.
Bij de dealer kun je de motor (het inlaat tracé) laten carbonblastern, zo wordt alle aanslag die ontstaan is door onvolledige verbranding zeg maar weg gestraald.
Het is wel aan te bevelen om op de betere brandstoffen te rijden (Texaco XL, BP Ultimate, Shell V-power etc)
Dit zijn ook 95 brandstoffen alleen hebben ze hierin de benodigde additieven toegevoegd om de prestaties van 98 te benaderen.


In ieder geval veel plezier met de wagen en veel veilge kilometers toegewenst...
Als je je beperkingen kent, kun je daarbinnen onbeperkt te werk gaan

Evo driver

  • Gast
Re: Weer een 2.4 GDI erbij in NL
« Reactie #3 Gepost op: juli 07, 2011, 03:55:36 pm »
Hoi Welkom
 
Dat carbon blastern is gewoon het reinigen van de inlaat kleppen met speciaal kippenvoer zoals ik het noem :D. Door de vervuiling van de motor gaat het spul op de klepsteel gaan zitten en het inlaat kanaal vervuilen waardoor je een onrustig lopende motor krijgt. Inhouden krijg je er gratis en voor niets bij. Met dat carbon blasteren maak je het geheel schoon dmv 4 speciale spuitstukken.
 
Gr. remco

Skippy

  • Gast
Re: Weer een 2.4 GDI erbij in NL
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2011, 04:42:33 pm »
Bedankt jongens voor de snelle reactie :)
ik how je wel op de verdere ontwikkelingen op de hoogte via deze

groetjes Edwin

Skippy

  • Gast
Re: Weer een 2.4 GDI erbij in NL
« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2011, 05:58:57 pm »
IS GESCHOUWD eindelijk vandaag de kenteken binnen en staat nu voor de keuring ,, loopt ie makkelijk doorheen
afneembaar trekhaak gemonteerd , nu nog 2 naafdoppen zoeken voor de standaard bobbet velgen :/ of 4 kopen in alu. met mitsu logo !(maar waar )
Kan ik eindelijk gewoon mee rond karren eindelijk :)

groetjes Skippy

KNOEI 8G

  • Gast
Re: Weer een 2.4 GDI erbij in NL
« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2011, 10:41:40 pm »
......nu nog 2 naafdoppen zoeken voor de standaard bobbet velgen :/ of 4 kopen in alu. met mitsu logo !(maar waar )......

Ideetje, je kan ook blanco naafdoppen bij ATU of willekeurig autoonderdelenverkoper halen en daar naafdopstickers van mitsu op plakken die je wel op Marktplaats of ebay kunt vinden.

Ennuh waar blijven de foto's  ;D

Offline Chaoth

  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 4574
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Lancer SportSedan 1.8 Intense
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Orient Red
Re: Weer een 2.4 GDI erbij in NL
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2011, 07:20:01 pm »
Die universele naafkapstickers is vaak troep.. Spreek helaas uit ervaring :(
Car currently owned:
Lancer CY0 1.8 Intense (2008)

Cars previously owned:
Colt Ralliart 1.5T (2009)
Colt 1.3 Cleartec Edition Two (2010)
Lancer CY0 1.8 Intense (2008)
Lancer CY0 1.5 Intro (2008)
Colt CJ0 1.3 MPI (2001)
Lancer Wagon 1.6 (1996)

Mitsubishi Owners Club Forum

Re: Weer een 2.4 GDI erbij in NL
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2011, 07:20:01 pm »