Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

the black diamond

Filluar nga ssf16, Korrik 01, 2011, 02:07:41 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

ssf16

beste forumleden,


wat een aanhef, the black diamond, lijkt de opening van de nieuwe james bond film wel.
wel ëven voorstellen"is wel leuk, tevens nuttig voor öns"als lekengebruiker.


jarenlang was ik aan het merk vw verbonden en met name verknocht aan de populaire golf.
naarmate jaren voorbij gaan en problemen te omvangrijk zijn met elektronica en enorme hoge kosten heb ik afscheid genomen van het merk.


Nu, sinds een paar weken ben ik overgestapt naar een "hoogzitter". Dit is eigenlijk ook mede door gezondsheidsperikelen gekomen. De keuze hierin is vrij breed, allerlei afwegingen gemaakt en na een paar proefrondes op de testbanen van weleer gemaakt te hebben is de keuze aldaar, de SPACE STAR is born to be wild.


Het was even wennen, de stuur voelt een beetje vreemd aan, alsof je in een bus zit een beetje onwennig nog, iets meer dB in het interieur maar dan na een korte stevige en hevige rit is het moment daar.


De zit is prima, schakelt prettig en laat zich makkelijk leiden, want ik ben de baas, of . . .
De BlackDiamond is een Space Star Diamond 1.6 uit 2001 (eerder genoemd als een james bond fenomeen, had gekund)
180.000 echte kilometers
Blauw interieur, netjes in onderhoud, niet in gerookt en geen interieur beschadigingen.
Vorige eigenaar, jammer genoeg niet bekend.
De instap vind ik prettig, niet te hoog of te laag.


Kleine dingetjes die ik graag nog wil doen:


- bestuurdersstoel, niet kunnen verstellen;
- rechter zonneklep hangt slap;
- motorkap, niet netjes gespoten, waarschijnlijk door de vorige eigenaar zelf gedaan, heb even op het  internet gekeken voor een adresje in de omgeving van Grou/Leeuwarden gevonden;
- kleine roestblaasjes op de achterklep met name op de sierstrip waar het Mitsubishi logo op staat;

Allemaal minimale dingen die de moeite lonnt om voor 23 juli klaar te hebben, want dan krijgt de Space Star 3-weken lang flink op z'n "donder" met een klein ritje van Friesland naar Frankrijk.
Een Eriba Pan Familia uit 1980 erachter en extra bagage meegerkend en de test der testen gaat beginnen.

Ik heb even op Caravantrekker gekeken en volgens de statistieken moet deze combinatie gewoon lukken.

Rest mij iedereen te bedanken die mijn "post" gelezen heeft en zal nu en dan terugkomen met andere verhandelingen in  het leven van deze Black Beauty.

groet en fijne vakantiedagen toegewenst,


BlackDiamond ofwel Manuel
(fotoreportage volgt, de omstandigheden moeten gewoon goed zijn)