Auteur Topic: Even voorstellen..  (gelezen 5331 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KillerbeeNL

  • Gast
Even voorstellen..
« Gepost op: april 28, 2011, 03:11:41 pm »
Advertisement
Hallo,

Ik stel me even voor:

Danny , en sinds kort eigenaar van een space star GDI 1.8 GL

Na diverse Mazda's overgestapt op VW en wel een Polo 2003 model.

Na 2 jaar rijden de kwalen wel gezien van VW (puur mijn ervaring)

Motor defect en nu weer terug naar Japanse degelijkheid/betrouwbaarheid dus kom ik een Mitsubischi space star tegen en sinds 2 dagen ons bezit.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het een heerlijke auto is en woon/werk levert een gemiddeld gebruik op van 7.7 ltr/100km dus best tevreden.

Hoop hier meer te leren.

Groeten,

Danny

Offline Chaoth

  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 4575
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Lancer SportSedan 1.8 Intense
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Orient Red
Re: Even voorstellen..
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2011, 09:13:03 pm »
Welkom Danny.


En niet te vergeten de zee van ruimte in dat ding  ;D
Car currently owned:
Lancer CY0 1.8 Intense (2008)

Cars previously owned:
Colt Ralliart 1.5T (2009)
Colt 1.3 Cleartec Edition Two (2010)
Lancer CY0 1.8 Intense (2008)
Lancer CY0 1.5 Intro (2008)
Colt CJ0 1.3 MPI (2001)
Lancer Wagon 1.6 (1996)

Evo driver

  • Gast
Re: Even voorstellen..
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2011, 09:26:03 pm »
Welkom hier  8)

KillerbeeNL

  • Gast
Even voorstellen..
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2011, 07:55:22 pm »
Tja simpel maar functioneel en inderdaad een zee van ruimte 

Begin eigelijk al een beetje verliefd te raken op het 11 jarig beestje 

Wat een heerlijk rijgedrag heeft dat ding zeg..vrouwtje en kids hebben er ook heel veel schik mee 

KillerbeeNL

  • Gast
Re: Even voorstellen..
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2011, 03:57:39 pm »
Even een update, auto rijd geweldig en sinds vorige week nieuwe bougies er in kosten +/- 100 euros (speciale type bougie NGK)

Auto tikt bijrustig rijden op lange afstand 6.5 ltr/100 km aan en in de stad tussen 6.8 en 7.2 ltr/100km

En dat voor 121 pk en 1800 motorinhoud

Gdi is toch wel een zeer zuinige en goede techniek,zeker nu er geen zwavel meer in de benzine zit (vervuiling motor)

Erg blij met de auto ;-)

send from my Dropad A8 Evolution 2.0

Offline Eagle1982

  • Officieel Clublid
  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 2361
  • Geslacht: Man
  • De bijrijder zit er altijd naast...
  • Autotype: Lancer 1.8 Sport Sedan invite
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Coolsilver
Re: Even voorstellen..
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2011, 05:36:11 pm »
Blij te lezen dat de wagen goed bevalt.
Het tikken is een heel bekend fenomeen van de GDI.
Dit zijn de klepstoters die lekken of vervuild zijn.
In Japan hebben ze hier met deze motoren geen last van omdat ze daar met een hoger octaan rijden en de brandstof daar al geruime tijd volledig zwavel vrij is.


GDI motoren zijn inderdaad wel zuiniger, alleen behalen ze niet wat de fabrikant opgeeft, desalniettemin een heerlijk rustig motortje met genoeg vermogen en vlot op het gaspedaal  :)
Om een goede indicatie te krijgen van het werkelijke verbruik (tolerantie van de teller buiten beschouwing gelaten) is een paar tankbeurtjes bijhouden hoeveel km je draait op de getankte liters.


Bij mij zit er namelijk een afwijking in de computer geeft bij namelijk minder zuinig aan dan werkelijk het geval is  ;D
Als je je beperkingen kent, kun je daarbinnen onbeperkt te werk gaan

Space Star 1.6

  • Gast
Re: Even voorstellen..
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2011, 06:07:41 pm »
lekker zuinig joh ! :)
 
mijne rijdt 7.6l/100km iets meer dan fabriekopgave  :D

KillerbeeNL

  • Gast
Re: Re: Even voorstellen..
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2011, 06:12:15 pm »
Blij te lezen dat de wagen goed bevalt.
Het tikken is een heel bekend fenomeen van de GDI.
Dit zijn de klepstoters die lekken of vervuild zijn.
In Japan hebben ze hier met deze motoren geen last van omdat ze daar met een hoger octaan rijden en de brandstof daar al geruime tijd volledig zwavel vrij is.


GDI motoren zijn inderdaad wel zuiniger, alleen behalen ze niet wat de fabrikant opgeeft, desalniettemin een heerlijk rustig motortje met genoeg vermogen en vlot op het gaspedaal  :)
Om een goede indicatie te krijgen van het werkelijke verbruik (tolerantie van de teller buiten beschouwing gelaten) is een paar tankbeurtjes bijhouden hoeveel km je draait op de getankte liters.


Bij mij zit er namelijk een afwijking in de computer geeft bij namelijk minder zuinig aan dan werkelijk het geval is  ;D

Haha met "tikt" bedoel ik loopt het verbruik naar 6.5 ltr/km (tik aan of zo iets)

Tikken doet hij niet meer (forté spoeling gehad en na verse olie een goedje van whyns valve lifter erin)

Groet

send from my Dropad A8 Evolution 2.0

Offline Eagle1982

  • Officieel Clublid
  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 2361
  • Geslacht: Man
  • De bijrijder zit er altijd naast...
  • Autotype: Lancer 1.8 Sport Sedan invite
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Coolsilver
Re: Re: Even voorstellen..
« Reactie #8 Gepost op: september 20, 2011, 10:46:58 pm »
Haha met "tikt" bedoel ik loopt het verbruik naar 6.5 ltr/km (tik aan of zo iets)

Tikken doet hij niet meer (forté spoeling gehad en na verse olie een goedje van whyns valve lifter erin)

Groet

send from my Dropad A8 Evolution 2.0


 :-[  dat kan natuurlijk ook.
Maar GDI en tikt in 1 verhaal, hmmm verwarrend  :P :P


Helaas is die van mij na deze behandelingen wel blijven tikken.
Moet ze dus echt wel vervangen wil ik dit verhelpen :(
Als je je beperkingen kent, kun je daarbinnen onbeperkt te werk gaan

KillerbeeNL

  • Gast
Re: Re: Re: Even voorstellen..
« Reactie #9 Gepost op: september 21, 2011, 01:45:44 am »

 :-[  dat kan natuurlijk ook.
Maar GDI en tikt in 1 verhaal, hmmm verwarrend  :P :P


Helaas is die van mij na deze behandelingen wel blijven tikken.
Moet ze dus echt wel vervangen wil ik dit verhelpen :(

Welke olie heb je erin?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Offline Eagle1982

  • Officieel Clublid
  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 2361
  • Geslacht: Man
  • De bijrijder zit er altijd naast...
  • Autotype: Lancer 1.8 Sport Sedan invite
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Coolsilver
Re: Re: Re: Even voorstellen..
« Reactie #10 Gepost op: september 21, 2011, 04:52:09 pm »
Welke olie heb je erin?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk


Ik heb er BP Visco 7000 Longlife III 5W30 Vol syntheet in zitten, nog ongeveer 1000km dan maar verversen.



Als je je beperkingen kent, kun je daarbinnen onbeperkt te werk gaan

KillerbeeNL

  • Gast
Re: Even voorstellen..
« Reactie #11 Gepost op: september 21, 2011, 05:12:52 pm »
Mhh ik heb er nu 10W40 shell inzitten (daarvoor 5W40) op aanraden van universele garage die bij Mitsu dealer had nagevraagd??

Volgende olie wissel wordt Castrol 10W30  ;-)

Ps is met een dikkere olie zoals10W40 de olierdruk niet iets hoger als 5W40 of 5W30 ?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 21, 2011, 05:16:01 pm door KillerbeeNL »

Offline Eagle1982

  • Officieel Clublid
  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 2361
  • Geslacht: Man
  • De bijrijder zit er altijd naast...
  • Autotype: Lancer 1.8 Sport Sedan invite
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Coolsilver
Re: Even voorstellen..
« Reactie #12 Gepost op: september 21, 2011, 06:44:49 pm »
Mhh ik heb er nu 10W40 shell inzitten (daarvoor 5W40) op aanraden van universele garage die bij Mitsu dealer had nagevraagd??

Volgende olie wissel wordt Castrol 10W30  ;-)

Ps is met een dikkere olie zoals10W40 de olierdruk niet iets hoger als 5W40 of 5W30 ?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk


Dikkere olie resulteert inderdaad in een iets hogere oliedruk.
Komt omdat dikkere olie minder makkelijk door de kanalen geperst wordt dan de lagere viscositeit varianten.
Naarmate de motor warmer wordt, daalt ook de viscositeit.


Ik had bij de garage ook aangegeven dat ik er Shell Helix 10W-30 vol syntheet in wilde, maar die konden ze niet leveren  :-\







Als je je beperkingen kent, kun je daarbinnen onbeperkt te werk gaan

KillerbeeNL

  • Gast
Re: Re: Even voorstellen..
« Reactie #13 Gepost op: september 21, 2011, 08:46:24 pm »

Dikkere olie resulteert inderdaad in een iets hogere oliedruk.
Komt omdat dikkere olie minder makkelijk door de kanalen geperst wordt dan de lagere viscositeit varianten.
Naarmate de motor warmer wordt, daalt ook de viscositeit.


Ik had bij de garage ook aangegeven dat ik er Shell Helix 10W-30 vol syntheet in wilde, maar die konden ze niet leveren  :-

Dan ga ik voor de oliewissel op zoek op het www

send from my Dropad A8 Evolution 2.0

KillerbeeNL

  • Gast
Re: Even voorstellen..
« Reactie #14 Gepost op: september 21, 2011, 09:24:00 pm »
http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/95

Is geen castrol maar goed..

send from my Dropad A8 Evolution 2.0