Klopt Hans, wij hebben het een tijdje geleden inderdaad over de GDI gehad.
Wat je zegt over de G7 klopt inderdaad, zelf viel mij de auto zeker de sedan ook altijd zwaar tegen wat betreft model maar ook qua rijeigenschappen. Dit werd bij mij hoofdzakelijk veroorzaakt door de zeer remoerige motoren.
Toen ik echter de V6 HB zag vond ik mede door de andere bumpers en sideskirts de auto wel iets hebben, de sedan heeft me echter nooit kunnen bekoren.
De rijeigenschappen van de V6 icm de luxe van de auto bevallen me wel.
Mijn Galant heeft inmiddels een kleine 3 ton op de teller.
Toen mijn partner 6 weken geleden een aanrijding kreeg was mijn bedoeling de auto niet meer te maken.
Aangezien ik wel verknokt ben aan de funtinaliteit van de hb en het model (lees V6) ben ik op zoek gegaan dezelfde auto.
Na een lange speurtocht vond ik op internet een soortgelijke V6 met +/-200.00 KM op de klok en 10 maanden jonger.
Mijn bedoeling was om mijn huidige Galant te houden als donor auto.
Na een reisje naar het noorden des lands van 320 km bleek de betrefende verkoper niet helemaal eerlijk te zijn geweest.
De volgens hem super strakke auto met een klein krasje op een scherm vertoonde nogal wat mankementen.
Na de proefrit en een technische controle kwamen de volgende punten naar voren:
-RV scherm grote schade met roest, puiten noodzakelijk.
-Achterbumper ontzet, Had hij nog niet gezien.
-Kromme remschijven
-Sterke roestvorming aan dorpel
-Gehele voorfront aangetast door roest aan. (Hestellen nodzakelijk)
-Tikkende klepstoters (bekend)
Ik heb de betrefende verkoper toen 2500 geboden ipv de 3000 die hij vroeg, nadat ik onderbouwd had waarom werd hij al minder vriendelijk. Hij was ervan overtuigd de 3000 voor de auto te krijgen en wilde niets van de prijs af doen.
Uiteindelijk hebben we toen besloten de auto niet te nemen, beide partijen blij want dezelfde dag had hij hem inderdaad telefonisch verkocht voor € 3000,00.
We hebben toen besloten dat we met die € 3000,00 ook makkelijk onze eigen Galant konden herstellen.
Via de onderdelenlijn heb ik toen bij van Deijne de meeste delen gekregen.
Helaas bleek bij aankomst wel de bumper fout te zijn, V6 bumper is gebruikt niet uit te halen en nieuw vond ik geen optie.
Van Deijne heeft me wel nog kosteloos een voorbumperlip nagestuurd te compansatie van de vergissing.
De binnenbumper is wel hetzelfde dus toen ben ik aan `t repareren geslagen van de cover.
Na 3 dagen lijmen, plamuren en schuren is de cover samen met de schermen en de frontplaat gespoten bij onze spuiterij.
Omdat een collega van mij de nodige gereedschappen heeft voor te richten heb ik dat zelf gedaan.
Samen met een grote beurt, nieuwe remschijven en blokken voor, achter nieuwe schokbrekers, 2 nieuwe banden en een draagarm voor heb is hij voor € 1200,00 weer de oude.
Vandaag nog even de puntjes op de i gezet door hem helemaal te polijsten in zie het resultaat.
http://www.mijnalbum.nl/Album-DO8ONAMP-Foto's-in-Brunssum-Foto's-van-Auto's-Mitsubishi.htmlZag wel op de foto dat de kenteken plaat voor scheef zit, morgen even rechtzetten.
Blij toe dus dat ik de Galant uit Drachten niet gekocht heb, € 1800,00 over en een auto die vele malen beter is.
Ik ga me zeker ook aanmelden bij het Galantfans Forum, ben er al een paar keer op geweest.
Groetjes, Marc