Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Deur open lampje in lancer gaat niet uit

Filluar nga WillemObbink, Shtator 14, 2023, 06:25:47 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

WillemObbink

Sinds kort gaat het waarschuwingslampje dat er een deur open staat niet meer uit. Dit is vervelend omdat de interieurverlichting niet meer uit zichzelf aan/uit gaat. Hiernaast denkt de auto nu dat er permanent een deur open staat waardoor de afstandsbediening van de sloten het niet meer doet. first world problems, i know. Maar toch vervelend, weet iemand hoe dit op te lossen is? Het gaat om een Lancer uit 2007.
bvd Willem Obbink

Keezx

In alle portierstijlen zitten kleine drukschakelaartjes die de spanning onderbreken als het portier gesloten wordt.Waarschijnlijk is er 1 defect....

WillemObbink

Dank voor de reactie,Ik heb ze zien zitten. is er een manier om te checken welke van de 4 kapot is?

Keezx

Zou ik zo niet weten, maar meest waarschijnlijk is linksvoor....

MarkW

Als je een schakelaar demonteert zal deze daardoor logischerwijs sowieso geen verbinding meer maken. Als je ze één voor één demonteert kun je zien of één van deze schakelaars de boosdoener is. Als dit niet het geval is, zal het de micro schakelaar in het slot van de kofferbak zijn.

Heb je de kofferbak overigens goed in het (tweede) slot gegooid. De achterklep van mijn Lancer heeft namelijk ook iets meer overtuigingskracht nodig af en toe.

WillemObbink

Heb de deuren met flinke overtuiging dicht gegooid maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook heb ik alle schakelaars om de beurt gedemonteerd maar het probleem blijft bestaan. Kan ik de micro schakelaar van de achterklep vervangen of moet dan het hele slot eruit?

MarkW

De schakelaar zit normaalgesproken wel ergens in het slot verwerkt. Ik heb nooit zo'n slot uit elkaar gehad, dus ik weet niet of die schakelaar te vervangen is. Het slot uit de achterklep halen zal niet zo'n lastige klus zijn. Maar je zou dus eerst eens kunnen kijken of je afstandsbediening wel werkt als je de stekker van het slot lostrekt. Dan weet je in ieder geval of je in de juiste richting zoekt.

WillemObbink

WillemObbink

Het probleem is verholpen! Het ging inderdaad om de schakelaar die in het slot van de achterklep verwerkt zit. Ik heb het kabeltje los gemaakt en het slot weer vast gezet en nu werkt het weer zoals het hoort. Enige nadeel is dat er nu geen lampje gaat branden als de klep open staat, maar ik denk niet dat ik daar veel last van ga hebben. Bedankt voor de tips iedereen!

MarkW

Maar dan gaat je achterklep toch ook niet op slot?