Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Outlander... maar hoelang nog?

Filluar nga Guinevere, Prill 04, 2019, 04:39:10 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Guinevere

Hoi allemaal!


Ik rijd al sinds mijn eerste auto Mitsubishi. Eerst een Colt uit '83, echt een afzichtelijk, aftands ding, maar razendsnel. Toen een paar maanden vreemdgegaan met heel veel spijt: een Peugeot. Die heb ik al snel weer ingeruild voor een nieuwere Colt. Toen die echt af was, kwam er een SpaceStar (het oude model). Daar heerlijk (en superbetrouwbaar!!) in gereden tot de deurvergrendeling het liet afweten en ik alleen nog door de kofferbak naar binnen kon. En toen was daar de Outlander (bouwjaar 2008)... Heerlijke auto. Lekker stoer, veel trekkracht en veel ruimte.


Toch moet ik hem misschien te koop zetten. Onlangs zaten alle remklauwen in één maand tijd vast. Eentje is er vervangen, volgens de dealer waren de andere prima en hoefde hij ze alleen schoon te maken en te smeren. Hij hoorde wel een jankende versnellingsbak, en zei dat dat voorlopig geen kwaad kan, maar over een paar jaar gaan die kosten flink oplopen. Ik heb nu eigenlijk gewoon geen vertrouwen meer in mijn auto, en dat is geen fijn gevoel. En ik wil hem niet verkopen vlak voordat er gebreken optreden, want dat vind ik niet eerlijk tegenover de koper.


Maar dat stelt me wel voor een probleem: als ik hem verkoop, voor welke Mitsubishi kies ik dan nu? Ik heb niet voldoende liquide middelen om er zo een paar duizend bij te leggen voor een nieuwer model. Dit model Outlander heeft het 'probleem' dat als ik de achterbank neerklap (wat ik standaard heb, voor mijn honden), er nog ongeveer 40 cm loze ruimte is tussen de voorstoelen en de rugleuning van de achterbank, en daar flikkeren mijn honden steeds in, ook al zitten ze aan de gordel vast. Toen ik de Outlander kocht, zag ik dat niet zo als een probleem, maar ik heb het in anderhalf jaar niet kunnen oplossen en wil dat dus eigenlijk niet weer.


Ik heb minstens 1,80 meter nodig van voorstoel tot achterklep. Het moet een auto zijn die een kleine caravan kan trekken (900 kg vol). Bouwjaar moet 2008 of nieuwer zijn. Maar tussen de Colt en nieuwe SpaceStar en de grote modellen zit gewoon niks, of vergis ik me nu? Ik wil niet overstappen naar een ander merk, dus heeft iemand een idee?

Tom84

Ik denk dat je niet zoveel keus hebt. Enige optie is nog een Lancer station zien te vinden die heb je tot 2007 of 2008 en anders ben je toch echt aan een ander merk overgeleverd.
heb deze kunnen vinden [size=78%]https://www.autoweek.nl/occasions/mitsubishi/lancer/374929584/20-intense/[/size]
https://www.gaspedaal.nl/mitsubishi/lancer/stationwagon?bmin=2006&brnst=23&srt=km-a


Succes met zoeken!

Veldje21

Waarom heb je geen bench voor de honden? Is toch veel veiliger? Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook geen bench maar die van mij verblijft achter de achterbank en is in zijn eentje.

Alfredo

Hoi Hoi,

Wij hebben nu de tweede week een ASX, hoge instap ruimte en 665 kg trekkracht ongeremd voor onze Rip. En mag 1200kg geremd trekken.

Super auto hoor!!!!
Van Vw naar Peugeot naar Jeep, naar vw naar Renault en nu weer echt schik met mijn ASX, komt erg dicht bij mijn Jeep.

Suc6 met je zoektocht
ONE LIFE LIVE IT!!!!!!!!!!!!


Vorige Auto"s: VW Kever, WV Golf type 1, VW Golf type 2, Peugeot 309 3x, Daihatsu feroza 13 jaar, WV Bora, Dacia Sandero Stepway, Renault Clio3 en nu Mitsubitshi ASX.