Welkom op het forum.
Ik heb dezelfde auto, zelfde bouwjaar, ook met automatische versnellingsbak, maar geen roest.
Ik denk dat de auto meer stilgestaan dan gereden heeft en daardoor de roestproblemen zijn ontstaan.
Ook bij mij zat er in de wielkast linksachter erg veel troep.
Met een hogedrukspuit kom je een heel eind om het weer schoon te krijgen.
Vooral achter de vulpijp was het ernstig.
Kijk even de afwateringgaatjes in de deuren na of die niet verstopt zitten.
En ook in de voorspatborden (net voor de voordeuren) nakijken.
Als je een voordeur opent en door de kier in het voorspatbord kijkt, was het te zien.
Je zult toch iets moeten doen om het verder roesten te stoppen.
Iets van Hammerite gebruiken misschien? Hier is een roesttest te vinden:
Roest testHet grootste probleem is de erg dunne, zachte blanke laklaag van Mitsubishi's in die jaren.
Ze gingen toen net over van acryl naar water gedragen lakken.
Als je vogelpoep te lang laat zitten, brandt die de laklaag weg.
En een beetje steenslag zorgt er al voor dat de laklaag op den duur in 'vellen' loslaat.
Voor de rest heb ik met mijn Space Star de afgelopen 2,5 jaar en ruim 60.000 km verder (staat nu op 220.000 km), geen problemen ondervonden. En ook geen kosten gemaakt aan onderhoud.
Wel andere wielen met banden gemonteerd en het LPG filter elke 20.000 km vervangen.
Je kunt het reilen en zeilen van mijn Space Star eventueel
hier volgen.
is je distributiesnaar wel recentelijk (km/jaren) vervangen?