Auteur Topic: Mitsubishi Colt 1.3 GL  (gelezen 291 keer)

Offline Colt Digger

• Gast
  • *
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Colt 1.3GL 1989 (C51A)
  • Jaartal: 1989
  • Kleur: Donker Groen
Mitsubishi Colt 1.3 GL
« Gepost op: augustus 16, 2019, 02:16:20 pm »
Advertisement
Hallo forumleden,
Na lang aarzelen bied ik hierbij mijn Colt 1.3 GL uit 1989 aan. Hij staat nu een maand of vier geschorst in een garage, omdat ik een Carisma 1.8 EXE gekocht heb. Een fantastische rij-auto moet ik zeggen. Ik kon alleen nog geen afscheid van mijn Colt nemen waar ik drie jaar veel plezier aan beleefd heb. Maar ik ben nu inmiddels zo gewend en verwend aan en door de Carisma, dat het moment is aangebroken om afscheid van de Colt te nemen. Hij moet hoe dan ook uit die (particuliere) garage en ik kan nu eenmaal geen twee auto's er op na houden. Maar ik vind het nog steeds moeilijk, merk ik.

Maar goed, de Colt dus: De lak is niet prachtig meer en er zitten een aantal plekken op het dak, die ik wel heb behandeld met polyesterplamuur. Er is niets doorgerot en de bodem is hard. Zit goed in de Tectyl.

*Motor loopt heel goed, nagenoeg geen olieverbruik. Km stand 185000
* Versnellingsbak jankt, maar dat doet ie al jaren. Niet in elke versnelling. Transmissie-olie heb ik ververst in 2017

Wat  is er allemaal vernieuwd aan de auto:
*Distributieriem en V-riem (2018)
*Kleppen gesteld (2018)
*Remschijven-remblokken-voorwiellagers-fuseekogels-draagarmrubbers-stabilisatorrubbers (2017-2018)
*Achterremmen en wielremcilinder
*Uitlaat (2017)
*Bougies-luchtfilter en om de 10.000km olie en oliefilter de afgelopen 3 1/2 jaar
*4 nagenoeg nieuwe banden (Uniroyal Rain Expert 175/70/13)

Interieur ziet er zeer redelijk uit voor z'n leeftijd. Alleen zijkant rugleuning bestuurdersstoel is een naadje los. Bekend verschijnsel.
Deze Colt is nog steeds een zeer goed rijdende auto en eigenlijk te goed om op de sloop te zetten. Ik hoop dan ook dat er een liefhebber van dit model is die haar weer helemaal mooi wil maken. Technisch is het gewoon een goede auto.

Ik vraag er €400 voor. De prijs is onderhandelbaar.
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2019, 02:20:06 pm door Colt Digger »