Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Colt CZ5 2008 onophoudelijk tikkend relais

Filluar nga Eagle1982, Mars 07, 2018, 08:50:10 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Eagle1982

Tijdens het rijden in het Coltje van mn vrouw viel het me op dat er ter hoogte van de linker knie een relais héél erg vaak aan het schakelen is.
De intervallen lopen uiteen en het lijkt een grote verbruiker te schakelen aangezien de lichtsterkte van de koplampen even zwakker wordt als het relais schakelt.
Soms schakelt hij iedere seconde en ineens kan het weer een poos rustig zijn om vervolgens om de 10 seconden of willekeurige andere tijd een paar keer te schakelen.
Ik zie, hoor of voel verder helemaal niets behalve dus het dimmen van de verlichting.

Het lijkt niet de airco te zijn, deze heb ik al uitgeschakeld gehad, ook niet de ruitenwisserinterval (er zit een regensensor op) maar als ik de schakelaar in de "0" stand zet dan blijft het ook aanwezig.

Zijn hier mee Colt rijders die deze ervaring hebben en misschien weten wat dit voor relais is?

Coltrane

Het is mij ook op gevallen dat er regelmatig een relais lijkt te klikken. Vooral in het begin na de start valt het op, omdat het geluid op de weg waarschijnlijk overstemd wordt door motor / rij geluid.

Ik weet helaas ook niet wat het is, maar het lijkt van links-voor te komen. Ik dacht dat het misschien te maken had met de aanjager / ventilator. Ik voel en hoor deze namelijk soms spontaan tijdelijk even iets harder blazen zonder duidelijke aanleiding.
Het is mij volstrekt onduidelijk waarom dit gebeurd, want ik heb de airco dan niet aan staan en ook niet aan de draaiknop van de aanjager / ventilator gezeten.

Coltrane

Inmiddels ben ik er achter wat het geklik is en het heeft wel met de airco te maken. Als de blower op de vooruit blaast dan wordt de airco toch ingeschakeld. Dit is een ontwasem-functie en daardoor zal de aircopomp dus toch aanslaan, zelfs als de airco uit staat.Als de blower op een andere stand wordt gezet en het interieur inblaast dan zal het geklik met bijbehorende symptomen over zijn.