Auteur Topic: Advies nodig: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo  (gelezen 1941 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Turbo20VT

  • Gast
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
  • Autotype: VW Passat, 1.8 Turbo 20V
  • Jaartal: 2003
  • Kleur: Zwart
Advies nodig: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
« Gepost op: november 25, 2017, 03:24:06 am »
Advertisement
Hallo allen,

Ik zal me even kort netjes voorstellen, 25 jaar oud (voel me 40), woonachtig in Amsterdam en fulltime werkzaam als Engineer.
Momenteel rijdt ik een VW Passat 1.8 Turbo 20V en opzoek naar een Mitsubishi Outlander (Sport), met een 2.0 Turbobenzine motor.

Vroeger had mijn vader een Mitsubishi L400 2.5 TD, was me altijd bij gebleven, wat een fijne bus was dat!
Goed, ik heb dus advies nodig omtrent het bovenstaande.

Is dit een degelijke SUV? Betrouwbaar? o.a. turbo, 4-WD systeem en versnellingsbak?
Zijn er gevoelige punten e.d. waarop ik moet letten?

Hartelijk dank alvast!

PS: Nog een vraag onder welke Gen. valt dit motorblok?
« Laatst bewerkt op: november 26, 2017, 06:14:05 pm door Turbo20VT »

Offline trancedrift

  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 711
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Lancer CY3A 1.8T; Outlander CW5W 2.4
  • Jaartal: 2008
  • Kleur: Rally Red
Re: Advies nodig: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
« Reactie #1 Gepost op: november 27, 2017, 11:49:02 am »
Het is de 3 generaties ouder Outlander (tot 2007, 1ste gen Outlanders) en de motoren zijn 4G63T. Vergelijkbaar motor blok zit in Evo 7, zonder mivec. Volgens mij is de turbo turbo is TD04 en niet de TD07 van de Evo lijn, maar misschien iemand met meer kennis kan dit bevestigen.

Motor & turbo zijn zeker betrouwbaar, maar auto is het geheel is waarschijnlijk niet stabiel genoeg voor vermogen boven de 200pk. Remkracht is waarschijnlijk ook niet brilliant. En ik ben zeker dat de turbo spool is pas later in de toeren dus kans is goot dat het verbruik is belachelijk groot. Denk om 1 op 8 met geluk als je graag de linker rijbaan gebruikt of als je vaak in de spits rijdt. Mitsubishi houd niet van 6 traps versnellingsbakken dus alles boven de 100 km/h is boven de 3000 toeren


Oh ja, en interieur is van begin jaren 90.


Nog kleine iets - drag coefficient van de 1ste generatie Outlander is 0.43-0.44 en van de tweede generatie is 0.34-0.35 en van de PHEV generatie is 0.31
« Laatst bewerkt op: november 27, 2017, 01:17:03 pm door trancedrift »
135
├┼┼
24 R