Even voorstellen,
Ik ben Maarten 25 jaar en dit is mijn 2e Mitsubishi Colt.
Mijn eerste Colt was een 1.3 GLXI ui 96. Na 4 jaar trouwe dienst werd het tijd voor iets anders. Aangezien de Colt goed beviel ben ik gaan kijken naar een iets nieuwere. Het werd een 1.6 GLXI SE edition. Deze heeft, C.V., stuurbekrachtiging, elektrische ramen, elektrische en verwarmde buitenspiegels en airco.
De eerste dag nadat ik de auto gekocht had heb ik gelijk nieuwe ruiterwissers gehaald. Flatblades van action en die doen het prima. Bij de auto zat helaas geen reservesleutel dus deze heb ik direct laten bijmaken.
Ook heb ik de airco laten vullen omdat die het niet deed. Na een week stopte de airco er weer mee. Bij de garage werd geconstateerd dat de condensor lek was, reparatie 400 euro

. Op internet heb ik een condensor gevonden voor 90 euro en mijn pa heeft deze gemonteerd. Het vullen koste mij tijdens een actie maar 50 euro. Om de condensor te beschermen is ervoor een aluminium plaat met kleine gaatjes erin gemonteerd.
In de auto hing een lichte rooklucht. Deze wilde ik natuurlijk uit de auto hebben. Daarom heb ik de oude matten weggegooid, hele auto gestofzuigd. Hierna heb ik het interieur verwijderd en schoongemaakt met interieur reiniger.
Omdat het interieur nu buiten de auto lag kon ik ook heel makkelijk een draad trekken naar de achterbak. Rechtsachter zit nu een extra 12volt aansluiting.
De centrale deurvergrendeling die de auto zou hebben werkte niet. Na enig uitzoeken samen met een maatje van mij kwamen we er achter dat het motortje aan een kant miste. Na een bezoek na de sloop en enige tijd later hebben we de C.V. werkend gekregen.
Er zijn 4 nieuwe banden (continental ecocontact 5) en 4 nieuwe stalen velgen (14 inch) onder gezet.
Doordat de stabilisatorstangen en spoorstanguiteinden zijn vervangen heb ik de auto ook laten uitlijnen.
Van onderkant is de auto behandeld met anti roest. Ook is er roest verwijderd en hierna is RX5 en RX10 gebruikt en is de auto in de tectyl gezet. Alle holle ruimtes zijn behandeld met ML, zodat de kokers die nu nog gaaf zijn dat ook blijven. Om de achterkant van de auto te beschermen is er ook een trekhaak gemonteerd.
Van de sloop heb ik ook een aantal dingen gehaald,
het subframe (balk midden voor onder). De mijne was in slechte staat en moest vervangen worden. Nieuw middenconsole dekseltje omdat deze bij het scharnier was afgebroken. Je ziet ze niet heel veel maar het is best prettig omdat je daardoor spullen “onzichtbaar” kunt wegleggen.
Een slot van de motorkap want de mijne werkte niet helemaal meer lekker.
Benzinemeter omdat de mijne zo nu en dan zakte tot onder het 0 punt zonder verklaarbare reden.
Nieuwe einddemper omdat deze mooi verchroomd eindstuk heeft.
De auto is voorzien van nieuwe olie, bougies, luchtfilter en koelvloeistof. Een paar weken terug heb ik mistlampen en dubbele schakelaar op de kop weten te tikken.
Er staan nog een aantal dingen op planning
-Roest weghalen onder rechter buitenspiegel (done)
-scheur in voorbumper repareren
- monteren van beschermkappen voorremmen
-monteren mistlampen en schakelaar (done)
- remvloeistof verversen
Op termijn andere remschijven en blokken (blokken heb ik al).
Binnenkort zet ik wel een paar foto’s van de auto online.
Ik heb nog een vraag over de mistlampen, namelij. Op welke manier kunnen deze gemonteerd worden en moet er nog iets van een relais worden geïnstalleerd en draad worden getrokken? Zijn er beugels om de mistlampen aan de bumper te monteren? Het betreffen ronde mistlampen en face-lift bumper.
Een andere vraag is op welke manier zou je een scheur in voorbumper het beste kunnen repareren?