Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

How To: Klapsleutel maken van je sleutel.

Filluar nga Remko_S, Qershor 14, 2015, 10:52:50 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Remko_S

Omdat mensen vroegen naar How To voor de klapsleutel die ik heb gemaakt voor mijn Lancer. Laat ik hier zien hoe ik dit gedaan heb.



Wat je nodig hebt is:
- je eigen sleutel voor het binnenwerk zoals de knoppen en de chip (mocht deze aanwezig zijn).
- een omhulsel geschikt voor jouw sleutel.
- eventueel een nieuwe batterij (de sleutel gaat toch open)

Stap 1:
het kiezen van de juiste klapsleutel omhulsel voor jouw sleutel. Ik heb deze gekocht via eBay :
http://www.ebay.com/itm/131484761560?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Deze verkoper verkoop klapsleutel omhulsels voor vele soorten sleutels. Maar de keuze ligt natuurlijk bij jezelf waar je het omhulsel koopt.



Zorg ervoor dat de sleutelbaard hetzelfde is als je huidige sleutel en dat de knoppen van je oude sleutel passen in het omhulsel dat je koopt.

Stap 2: Sleutelbaard laten slijpen.
Laat de sleutelbaard slijpen bij de sleutelmaker. Ik heb dit als eerste gedaan zodat ik de sleutel kon testen na het overzetten van de interne delen.



Stap 3: Open maken van je sleutel
Haal de sleutel uit elkaar door het schroefje achterin los te halen en je krijgt het binnenwerk te zien.



Haal de onderdelen eruit die je nodig hebt
- Knoppen
- Binnenwerk knoppen
- Chip



Optioneel: omdat de sleutel nu to open is, is het makkelijk om de batterij te vervangen



Stap 4: Plaats de delen in de klapsleutel
Open de sleutel



Plaats de onderdelen in de klapsleutel. Tip: leg de kleine chip in een druppeltje lijm zodat deze niet kan bewegen en geluid gaat maken.



Plaats de sleutelbaard terug



Zet de achterkant terug met een tegen de klok draaiende beweging om het veertje op spanning te zetten



Schroef het schroefje terug en plak het stickertje erover en je klapsleutel is klaar



(Ik weet dat het stickertje scheef zit)





Ik heb dit gedaan voor beide sleutels van mijn lancer en van de ford ka. Alle sleutels werken perfect en zien er net wat moderner en stijlvoller uit.




GilianvanNeck

Ik kan nergens een geschikte behuizing vinden voor mijn sleutel set.

https://www.remotesandkeys.com/product/gq43vt6t-2b-keyfob

Enig idee waar ik deze aan kan schaffen?