Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10
31
Outlander / Re: outlander sport 2.4 op LPG
« Laatste bericht door trancedrift Gepost op februari 05, 2019, 02:52:11 pm »
Heleboel misinformatie in de vorige twee posts :) Hij vraagt of de Outlander Sport 2.4 t/m 2007 ook geschikt is voor LPG. Motor is de 4G69, niet de 4G64. Het is gewoon de eerste generatie Outlander die parallel met de tweede generatie te koop stond, en er moest onderscheid tussen de twee modellen zijn, daarom de Sport toevoeging.

Het probleem met gas is dat de mengsel verbrandt heter en het slachtoffer daarvan zijn meestal de kleppen. Om dat te voorkomen monteren mensen klepsmeer systemen. Zelfs daarmee moet je rekenen op kleppenstelen elke 60 000 tot 100 000 km - omdat zelfs als de klepstemmen beschermd zijn, het contact punt tussen de klep en nokkenas blijft pijnpunt. 4G63 en 4G69 hebben allebei hydraulische lifters dus kleppen stellen betekent meestal uitwisselen van lifter die het niet meer aan kunnen. Ik zie persoonlijk niet veel verschillen tussen beide motoren, en in principe is de 4G69 moderner en beter ontworpen, vooral in het kop ontwerp. Nou, met LPG zonder klepsmeer systeem, het zou mij niet verbazen dat de 4G69 loopt gewoon warmer door de hogere compressie en armer mengsel.

4B** motoren na 2008 zijn totaal andere ontwerp, en hebben helemaal niks te maken met de oude 4G** familie. Ze zijn volledig uit aluminium, kop en blok, en hebben ook nog mechanische klep lifters die moeten handmatig gesteld worden, of gecontroleerd, en ze hebben ketting in plaats van riem. Klinkt onlogisch dat de nieuwere motoren terug zijn gegaan naar mechanisch lifters maar Mitsubishi's waren altijd bekend voor de verdomme tikkende lifters en mechanische lifters zijn ook simpeler, robuuster en goedkoper - betere keuze zeker als je wil ook olie wissel intervallen boven de 20 000 km verlengen. De meeste auto's onder normaal gebruik en goed uitgevoerd regelmatig onderhoud gaan hun gehele leven zonder kleppen stellen of ketting vervanging. Is LPG mogelijk - natuurlijk, maar zeker met klepsmeer systeem, en om de 60-70 000 km kleppen stellen door middel van opmeten en uitwisselen van tappets.
32
Outlander PHEV / Re: Bij aanschaf gebruikte phev waar op te letten
« Laatste bericht door trancedrift Gepost op februari 05, 2019, 02:13:57 pm »
Hoe veel Ah heeft de accu pakket nog op. Er is wel OBD2 voor nodig om te checken. Zeker voor de eerste jaren 2013-2014 waren de accu's een probleem punt met degradatie tot 20% in een paar jaar tijd.
33
Colt / Re: Geluidsisolatie
« Laatste bericht door Misty2006 Gepost op februari 05, 2019, 09:27:47 am »
Ik heb zelf ook wat gedaan met isolatie. De binnenkant van de motorkap beplakt en de metalen bak waar de wissers op zitten aan de motorzijde ingeplakt met het spul uit de volgende link. https://nl.aliexpress.com/item/236-mil-15-sqft-Sound-Deadening-Insulation-Mat-Automotive-Deadener-Wall-Soundproofing-Foam-Panels-Sound-insulation/32821777466.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d5qub3I


Daarnaast achter de achterspeakers van de 3 deurs noppenschuim. Daar zit echt een enorme klankkast. Dat scheelt enorm in geluid.

Omdat ik toch alle speakers aan het vervangen was heb ik ook in de voordeur nog een stuk noppenschuim gedaan in een open ruimte achter het schot.

Al met al rijdt het meteen een paar klassen stiller. Alleen het bandengeluid blijft lastig. Maarja, wat verwacht je met 205/40-r17 Gislaved bandjes ::)


Die isolatie van Allixpress had ik ook in gedachten, is het veel werk om bv de deurbekleding los te krijgen ?. Wil de folie ook daar voor gebruiken.


Banden heb ik vorig jaar al opgelost Michelin Banden super dat scheelde behoorlijk.


En welke speakers heb je aangeschaft , zit namelijk ook te denken om de radio te vervangen. Wil proberen met een dremel om de Info knop mbt verbruik te verplaatsen.

34
Colt / Re: Geluidsisolatie
« Laatste bericht door pecot Gepost op februari 04, 2019, 07:37:22 pm »
Ik heb zelf ook wat gedaan met isolatie. De binnenkant van de motorkap beplakt en de metalen bak waar de wissers op zitten aan de motorzijde ingeplakt met het spul uit de volgende link. https://nl.aliexpress.com/item/236-mil-15-sqft-Sound-Deadening-Insulation-Mat-Automotive-Deadener-Wall-Soundproofing-Foam-Panels-Sound-insulation/32821777466.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d5qub3I


Daarnaast achter de achterspeakers van de 3 deurs noppenschuim. Daar zit echt een enorme klankkast. Dat scheelt enorm in geluid.
[/size]
Omdat ik toch alle speakers aan het vervangen was heb ik ook in de voordeur nog een stuk noppenschuim gedaan in een open ruimte achter het schot.

Al met al rijdt het meteen een paar klassen stiller. Alleen het bandengeluid blijft lastig. Maarja, wat verwacht je met 205/40-r17 Gislaved bandjes ::)
35
Te koop gevraagd / Re: Colt 2008 ralliart Spatlappen
« Laatste bericht door Entharion Gepost op februari 04, 2019, 05:47:34 pm »
Hallo,

Heeft iemand hier nog spatlappen (voor en achter) liggen voor een Colt 2008 ralliart?
Gaat om de colt met nieuwe neus.

Gr.


Stuur Nick Davina anders even een berichtje via FB, bij hem heb ik ze ook gehaald voor mijn CZT.
37
Techniek en Tuning / Outlander 2.0 mpi rijdt niet lekker soepel
« Laatste bericht door Sieten Gepost op februari 04, 2019, 12:21:58 pm »
Hallo,

ik rij een Outlander van 2003. 2.0 MPI 2WD.

Nu merk ik dat de auto flink "hakerig' reageert op het gaspedaal. Als je het iets aantikt lijkt het alles of niks. Ook bij accelereren vanuit een constante snelheid.

Ik weet dat de jappen dit vaker hebben, maar ben benieuwd of er iets aan te doen is om dit soepeler te laten verlopen.
Heeft het reinigen van het gasklephuis bijvoorbeeld enige zin, of smeren en stellen van de gaskabel?

Iemand ervaring mee?

Hoor het graag.

Groet,
Sietse
38
Te koop gevraagd / Colt 2008 ralliart Spatlappen
« Laatste bericht door traduzione Gepost op februari 04, 2019, 10:26:35 am »
Hallo,

Heeft iemand hier nog spatlappen (voor en achter) liggen voor een Colt 2008 ralliart?
Gaat om de colt met nieuwe neus.

Gr.
39
Colt / Re: Leo's Mitsubishi Colt CZT
« Laatste bericht door Leo Gepost op februari 03, 2019, 10:01:54 pm »
Tijd voor een kleine update.

Mijn decat pipes voor de 2e cat vervangen door een scorpion sports cat met frontpipe




Met de sportscat kwam de colt zonder problemen door de apk.

Alleen piepte al enige tijd mijn remmen enorm.
Bleek dus dat mijn ferodo remblokken oververhit zijn geraakt tijdens de laatste trackday en helemaal waren verkoold en tot 1/3 waren afgesleten.
Voor nu maar even gewone bosch remblokken genomen.

Verder 2 banden vervangen door michelin pilot sport 4.
De sport 3 had ik al van mijn vorige auto en waren me goed bevallen dus ben benieuwd naar de sport 4.

Links sport 4 en rechts sport 3



In maart start weer het nieuwe trackday seizoen :)
40
Interieur en Exterieur / Re: Armsteun Colt CZ3
« Laatste bericht door Soprano Gepost op februari 02, 2019, 09:04:35 pm »
Het duurde even maar na een korte radiostilte kreeg ik reactie van Seddes. De Armster 1 was niet meer leverbaar en ze hebben mij kostenloos een upgrade gegeven naar een erkades premium. Prima ding. Ik zet hem in een stand waarbij hij een klein beetje schuin naar voren hangt zodat je lekker kunt blijven schakelen.
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10