Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Interieur en Exterieur / Re: Trekhaak bekabeling 7 polig ASX 2012
« Laatste bericht door Meroli Gepost op Vandaag om 11:33:17 am »
Beetje late reactie, maar ik ben zelf bezig met een trekhaak en montage en kwam hier oa. ook even kijken.De handleiding van het knipsel dat je hebt meegestuurd, geeft toch aan wat je mist?
Het gaat om een stukje bekabeling met zekering in het motorcompartiment. Ik zie het bij alle kabelsets terugkomen en lijkt me dus vrij belangrijk.Plaatje 1: kabel deelplaatje 2: waar het gemonteerd moet worden.
Was de montage een beetje te doen, verder?
Groeten,Olivier
2
Techniek en Tuning / Re: Space star bobine probleem
« Laatste bericht door kapstokje78 Gepost op Vandaag om 04:24:25 am »
bedankt voor jullie reactie.
we gaan vanaf het begin beginnen en hopelijk komen we er snel achter wat het dan is.


In eerste instantie was het alleen de melding van de misfire, en nadat die was opgelost kwam ook pas de error p0421 naar voren. We gaan dan beginnen met de bobines en het inleren.
Weet ik straks in ieder geval dat dat helemaal in orde is.


Heel fijn weekend allen!
3
Techniek en Tuning / Re: Space star bobine probleem
« Laatste bericht door Nobodie14 Gepost op Vandaag om 01:24:09 am »

Een P0421 error is een hele vervelende die veel geld kan gaan kosten.


Het is een kip en het ei verhaal: is de kat kapot waardoor misfires? Of verbranding van brandstofmengsel niet in orde waardoor lijkt alsof kat kapot is?
In het eerste geval duidelijk: nieuwe eerste kat nodig.
Maar in het 2e geval kan er iets anders aan de hand zijn: O2 sensoren, bobines, bougies, vacuum(!), krukassensor.
Het is (of als de O2 sensoren versleten / vervuild / kapot zijn: lijkt)een onvolledige verbranding van het brandstofmengsel. En de ECU kan het niet meer reguleren.
Voordat je van alles gaat vervangen, zou ik eerst alles door (laten?) meten.


Op problemcar was er een Space Star 1.6 met hetzelfde probleem. Nieuwe kat, nieuwe bobines en bougies, nieuwe O2 sensoren. Bij die auto kwam tevens een error aangaande de krukassensor naar voren. Die is ook vervangen. En toen was het probleem verholpen.
Maar dan ben je echt een hele hoop euri verder..


Gezien de problemen met nieuwe bobines, zou ik dat in ieder geval in orde maken zoals tekkel voor stelt. Anders is het in de basis van de verbranding al niet in orde en blijf je zoeken. En dan niet alleen resetten, maar ook overnieuw inleren van de ECU.
4
Techniek en Tuning / Re: Space star bobine probleem
« Laatste bericht door tekkel Gepost op Gisteren om 06:33:20 pm »
Heb ik ook gehad met nieuwe bobines,slechter lopen en snel weer stuk,waren geen originele.
originele bobines gekocht en motor loopt als een naai machien.

Zou zelf eerst de motor goed aan de loop maken en dan de ECU resetten en kijken of die fout code weer terug komt,denk dat de fout code van katalisator komt door die bobine,s,geen goede verbranding brandstof  .
5
Techniek en Tuning / Space star bobine probleem
« Laatste bericht door kapstokje78 Gepost op Gisteren om 05:21:29 am »
Hallo allemaal,


Sinds dit jaar de eigenaar van een space star 1.3 uit 2003.
Hele fijne auto, maar na een tijdje begon de auto wat te pruttelen en bleek er een misfire bij cilinder 2.
Vervolgens de bougies, bougiekabels en bobines vervangen.


Auto wilde niet meer starten, dus alles maar eens nagelopen.
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat met de beide nieuwe Bremi bobines de auto niet start.
Nu heb ik de oude bobine op de 2e cilinder geplaatst en auto start en loopt soepel.
Na een aantal kilometer gereden te hebben, krijg ik de foutmelding P0421 (Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold Bank 1)
Nu heb ik gelezen dat dit de katalysator aan de voorzijde zou zijn.


Nu is mijn vraag, wat kan de reden zijn dat alleen met de nieuwe bobine op cilinder 2 de auto niet start en klopt het dat het de katalysator aan de voorzijde is?


Hoop dat iemand hier mij het verlossende antwoord kan geven  :D


Alvast bedankt!
6
Outlander / Storing in de bediening van het raam bestuurderskant
« Laatste bericht door Pieter Gepost op april 06, 2021, 11:45:08 am »
Goede dag,ik heb een vraag.Ik heb een Outlander sport  invite + 2007.
Mijn vraag is :Als het raam open moet aan de bestuurderskant , moet ik het knopje omhoogtrekken (je zou denken indrukken is omlaag en optrekken is omhoog )en dan gaat de ruit een aantal centimeters omlaag ,dan moet ik weer het knopje omhoog trekken en gaat het raam omlaag.Dit vier keer .Omhoog moet ik de knop indrukken en dan gaat het raam in een keer omhoog.Tijdens het werken hoor je de motor wat grommen.Heeft iemand hier ervaring mee? Op internet zie je veel verschillende opties dus dan weet je het ook niet meer. Een tweede vraag :het lampje in het plafond boven de passagiersstoel brand niet meer .Is dat makkelijk te vervangen zonder de boel  te beschadigen ?Groet Pieter
7
Space star / even voorstellen
« Laatste bericht door Robbert t Gepost op april 05, 2021, 06:24:48 pm »
Hoi ik ben Robert wonende te Adorp heb een Mitsubishi space star Van 2001Blauw met 283500 KM
8
Overig / Lancer 2006 dakrail
« Laatste bericht door Karsten Gepost op april 04, 2021, 11:09:00 pm »
Goedenavond iedereen.
Al in verschillende topics tegengekomen maar ben er nog niet uit.
Dat zijn dakdragers voor een Lancer wagon 2.0 2006.
Dacht aan van die 'knijpers' om dakrand,maar er schijnen ook punten in de dakranden te zitten.
Onder de rubberen strip aan weerszijden.
Heeft er iemand een linkje of een foto van de bevestiging van deze dragers?
Alvast bedankt 👍🏻
9
Lancer / Even voorstellen
« Laatste bericht door Karsten Gepost op april 04, 2021, 09:09:34 pm »
Hallo iedereen.
Ik ben Karsten en sinds een dag in het bezit van een Lancer 2.0 2006.
Heerlijke auto,lekker strak,rap en vierkant.
Al een tijdje op zoek naar een Lancer,tijd voor wat anders
 en m'n trouwe Wagon R+ de laan uit te sturen.
Eerst mn oog laten vallen op Volvo V70 Classics..net wat te zwaar..
De V40? Naaah....net niet.
Dit weekend een Lancer 2.0 in de buurt bij schoonmoeders boven in Groningen.
Suzuki erop inruilen was geen probleem. YESSS!
Volgende ochtend meteen erheen en weer weggereden met de Lancer.
Heerlijk vergeleken bij de Wagon R+.
Zoveel meer power comfort en ruimte.
En al helemaal de decibellen met 110 op de snelweg!
Eenmaal terug heet voorwiel vanwege een aanlopende rem maar
dat was zo gefixt.
Nu nog een keer het interieur flink sopbeurt geven vanwege een aantal stevig rokende vorige eigenaren.
Ik hoop deze auto nog laaaang te rijden.

10
Techniek en Tuning / Re: centrale deurvergrendeling
« Laatste bericht door Pieter Gepost op april 03, 2021, 08:46:34 pm »
Ha, ik had een Spacestar 2003,daarvan werkte de centrale deurvergrendeling ook niet meer Door de dealer een nieuwe unit laten plaatsen (en ja dat is een redelijk duur grapje,ca 650.- euro) maar het probleem was opgelost.Dan voel je toch weer prettig ..Je kunt als je die kosten niet wilt maken natuurlijk ook de sleutes blijven gebruiken  .Groet Pieter
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10