Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Techniek en Tuning / Re: Onregelmatig stationair lopen Colt 1.1. CZ3
« Laatste bericht door Entharion Gepost op Vandaag om 01:29:36 am »
Ik heb zelf een 1.3 en ik hoorde een fan of pomp draaien, dus ik ging er van uit dat het een intercooler moest zijn omdat mijn airco uit stond.Naar aanleiding van je opmerking over de ontwasemstand heb ik de blower naar het interieur laten blazen en daarmee was het bij mij opgelost! De motor loopt nu bij een koude start gelijk goed en ik merk niets meer van bokken of onregelmatige toeren bij koud wegrijden.

Ik heb de blower eigenlijk altijd op de voorruit staan en had me nooit gerealiseerd dat daarbij de airco pomp ook zou draaien. Is de airco dan volledig actief of slechts deels? Hoe lang blijft hij dat doen? Zou je dat ik brandstof verbruik ook merken?
Bij mij was dat de oplossing dus want ik heb nu niet meer het klikkende relais linksvoor. Het is me echter wel opgevallen dat ik een ander klikkend geluid hoor als ik de auto voor het eerst op contact zet. Het klinkt zoals de elektrische ontsteking van een gasfornuis. Misschien heb je er iets aan, maar ik zou allicht de tip van Entharion proberen om de airco zekering er tijdelijk uit te halen om de airco pomp te kunnen uitsluiten. Misschien werkt die aansturing namelijk niet goed waardoor hij toch mee blijft draaien in andere standen dan de ontwasemstand van je blower.


Volgens mij hebben alle colt motoren een aircopomp/compressor met magneetkoppeling, hij draait dus altijd mee maar schakelt elektronisch in als je hem handmatig aan zet of inderdaad wanneer de blazers op de voorruit staan... Er is inderdaad een klik als je motor een tijdje aan staat, geen idee wat het is maar hij heeft het bij mij ook altijd al gedaan. :)
2
Techniek en Tuning / Re: Stuurkracht Colt CZ3 2005
« Laatste bericht door Leo Gepost op Gisteren om 09:40:59 pm »
Daar is mij niks over bekend
3
Techniek en Tuning / Stuurwiel
« Laatste bericht door Cvmaster Gepost op augustus 18, 2018, 05:41:11 pm »
Hallo luitjes,
Kan iemand mij vertellen of er in mijn colt cz3 uit 2006 een stuur past met bediening voor radio enzo.?
4
Techniek en Tuning / Re: Stuurkracht Colt CZ3 2005
« Laatste bericht door MarioTT Gepost op augustus 18, 2018, 12:59:41 pm »
Maar je kan niks afstellen aan het stuurhuis?
5
Techniek en Tuning / Re: Colt CZ5 2008 onophoudelijk tikkend relais
« Laatste bericht door Coltrane Gepost op augustus 18, 2018, 11:59:28 am »
Inmiddels ben ik er achter wat het geklik is en het heeft wel met de airco te maken. Als de blower op de vooruit blaast dan wordt de airco toch ingeschakeld. Dit is een ontwasem-functie en daardoor zal de aircopomp dus toch aanslaan, zelfs als de airco uit staat.Als de blower op een andere stand wordt gezet en het interieur inblaast dan zal het geklik met bijbehorende symptomen over zijn.
6
Techniek en Tuning / Re: Mitsubishi Colt 1.3 2009 bokt soms bij wegrijden na koude start
« Laatste bericht door Coltrane Gepost op augustus 18, 2018, 11:54:18 am »
De oorzaak is gevonden en het is gelukkig niets ernstigs!  ;D
Het hangt samen met de klikkende relais geluiden die van linksvoor achter het dasboard leken te komen.

Blijkbaar wordt de aircopomp ingeschakelt als de blower op de voorruit van de auto staat. Dit is een ontwasem-stand en ook als de airco niet aan staat draait de aircopomp dan dus toch.
De oplossing is dus om de blower het interieur in te laten blazen i.p.v. op de voorruit. Dan draait de motor gelijk lekker en regelmatig in zijn toeren. De Colt rijd nu bij een koude start zonder stoterig gedrag netjes soepel weg.
7
Techniek en Tuning / Re: Onregelmatig stationair lopen Colt 1.1. CZ3
« Laatste bericht door Coltrane Gepost op augustus 18, 2018, 11:35:30 am »
De 1.1 heeft geen intercooler, ik denk dat je de airco bedoelt, en dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn, de airco neemt vermogen van de motor om te kunnen draaien.
Je zou de zekering van de airco eens los kunnen maken en kijken of het dan nog gebeurt.
Ik heb zelf een 1.3 en ik hoorde een fan of pomp draaien, dus ik ging er van uit dat het een intercooler moest zijn omdat mijn airco uit stond.
Ik denk dat het voorlopig nog een mysterie zal blijven. Het verschijnsel doet zich ook voor als er geen airco wordt gebruikt. De pomp hiervan (of hoe dat ook wordt genoemd) draait ook constant in de ontwasemingsstand van de voorruit (heb ik me laten vertellen), dus als ik de ventilator naar het interieur zet zou deze dus niet moeten functioneren, maar zelfs in deze stand blijft het schakelen van relais hoorbaar met als gevolg een wisselend stationair toerental.
Naar aanleiding van je opmerking over de ontwasemstand heb ik de blower naar het interieur laten blazen en daarmee was het bij mij opgelost! De motor loopt nu bij een koude start gelijk goed en ik merk niets meer van bokken of onregelmatige toeren bij koud wegrijden.

Ik heb de blower eigenlijk altijd op de voorruit staan en had me nooit gerealiseerd dat daarbij de airco pomp ook zou draaien. Is de airco dan volledig actief of slechts deels? Hoe lang blijft hij dat doen? Zou je dat ik brandstof verbruik ook merken?
Bij mij was dat de oplossing dus want ik heb nu niet meer het klikkende relais linksvoor. Het is me echter wel opgevallen dat ik een ander klikkend geluid hoor als ik de auto voor het eerst op contact zet. Het klinkt zoals de elektrische ontsteking van een gasfornuis. Misschien heb je er iets aan, maar ik zou allicht de tip van Entharion proberen om de airco zekering er tijdelijk uit te halen om de airco pomp te kunnen uitsluiten. Misschien werkt die aansturing namelijk niet goed waardoor hij toch mee blijft draaien in andere standen dan de ontwasemstand van je blower.
8
Techniek en Tuning / Re: Stuurkracht Colt CZ3 2005
« Laatste bericht door Leo Gepost op augustus 16, 2018, 08:36:28 pm »
Dit is inderdaad een bekende eigenschap van de colt.

De electrische stuurbekrachtiging schakelt zich uit in de neutraal stand.
Leuk voor een sportiever rijgevoel maar helaas niet ideaal voor snelweg gebruik.
9
Techniek en Tuning / Re: Velgen voor colt (2010)
« Laatste bericht door tekkel Gepost op augustus 16, 2018, 08:06:25 pm »
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

Kun je snel zien welke banden maat je moet hebben ivm je KMteller
10
Techniek en Tuning / Re: Velgen voor colt (2010)
« Laatste bericht door Timitsu Gepost op augustus 16, 2018, 09:25:01 am »
Nog een vraag, ik heb velgen gevonden. 17" steek 4.114.3 en hebben op een volvo v40 gezeten, dus neem aan ook dezelfde naafdiameter.
ET waarde is nergens te vinden (maar als die op een V40 heeft gezeten, za dat ook wel kloppen?)

Zijn er nu nog zaken die roet in het eten kunnen gooien? Is de bandenmaat nog van belang bijvoorbeeld?
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10