Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
ASX / Re: Trekhaak en bijbehorende kabelboom monteren
« Laatste bericht door Mitsubishiwielmonteur Gepost op Gisteren om 10:09:36 pm »
Als ik een volgende dhz trekhaak monteerder een tip mag geven!!!

Neem een kabelset van Ecs:  http://catalogue.ecs-electronics.nl/

Gebruik ik zelf altijd bij de leden van het Qashqai-forum waarvoor ik vaak een haak monteer. Is ons andere merk he  :). Scheelt je ook nog de helft van de prijs.
2
Techniek en Tuning / Re: Vraag over onderhoud lancer gti
« Laatste bericht door LancerGti Gepost op Gisteren om 01:19:58 pm »
..
3
Praathoek / Re: Nieuwe Mitsubishi eigenaar
« Laatste bericht door 4Koen63 Gepost op Gisteren om 11:15:41 am »
Top dat je weer lekker zit in je Eclipse! Ik kan me ook moeilijk wat anders voorstellen :D
4
Techniek en Tuning / Re: Welke distributieset
« Laatste bericht door Nobodie14 Gepost op Gisteren om 06:05:03 am »
Uitgaande van de door jou verstrekte gegevens, heb je volgens SKF de 107 tands set VKMA 95650 nodig: Mitsubishi Colt V (CJ_,CP_) 1300 GL
De 109 tands snaar is voor het 4G13 motorblok dat vanaf 2000-6 uitgerold is.

Er is nog een 107 tands set VKMA 95621 voor het 4G13 motorblok tot 1998-11, maar de SKF partslist is hetzelfde als die van de VKMA 95650 set.
Het verschil zit in het OEM nummer van de meeloop rol, het SKF nummer blijft hetzelfde.
De OEM nummers voor de snaar zelf zijn ook hetzelfde: MITSUBISHI MD 325854, MD 340625
Mitsubishi heeft de meeloop rol kennelijk gewijzigd (problemen met de levensduur??) en van een nieuw OEM nummer voorzien.
5
Te koop aangeboden / Mijn CZT te koop!
« Laatste bericht door Entharion Gepost op november 14, 2018, 05:31:33 pm »

Vraagprijs is 5000 euro, heb nog een berg onderdelen die ook te koop zijn, prijs is bespreekbaar.


Advertentie: https://www.autoscout24.nl/aanbod/-db4d9f7a-96ea-7723-e053-e350040a19e0
6
Techniek en Tuning / Welke distributieset
« Laatste bericht door sefjanssen Gepost op november 14, 2018, 10:27:23 am »
Dag heren en dames,

Van mijn colt gl uit 1999 moet de distributieriem vervangen worden. Als ik op een onderdelensite het kenteken invoer krijg ik 2 soorten riemen. 1 met 107 tanden en de ander 109. Uit mijn stagetijd heb ik dit bij andere auto's nooit echt meegemaakt. Welke moet ik pakken? Want bij elke set staat dezelfde motorcode.

Groetjes
7
Praathoek / Re: Nieuwe Mitsubishi eigenaar
« Laatste bericht door Nobodie14 Gepost op november 13, 2018, 06:16:11 am »
Motorolie is een hele wetenschap op zich.

Het belangrijkste is de viscositeit van de motorolie bij verschillende temperaturen.
Maar die is duidelijk in jouw geval: 5w40

Het 2e punt is dat de motorolie specificaties moeten voldoen aan de door de motorfabrikant gestelde waarden.
In het geval van 5w40 vol synthetische motorolie is dat niet zo moeilijk: ze overtreffen allemaal de 26 jaar geleden gestelde specificaties.
Ja, ook de motorolie van de Action/Aldi overtreft die specificaties.

Het 3e punt is de standtijd.
Dat is de tijd dat de motorolie fabrikant stelt dat hun motorolie in het motorblok goed blijft / blijft voldoen aan de specificaties.
Een soort van houdbaarheidsdatum zeg maar.
Het vervelende is dat die nagenoeg nooit vermeld wordt.
De tendens is dat de standtijd van de huidig verkrijgbare motorolie 30.000 km of 2 jaar is.
Er zijn echter andere meningen dat dit een fabel is om zodat de motorolie fabrikanten hun producten kunnen blijven verkopen.

Het 4e punt is de dopes die de motorolie fabrikant toevoegt aan hun motorolie.
Dat maakt (naast merk en marktwaarde) ook het grote verschil in prijs tussen de verschillende motoroliën verklaarbaar.
Stel je niet teveel van die dopes voor.
Als een motor vervuilt is door slecht onderhoud, dan zal een nieuwe motorolie met een motorreinigingsdope die niet meer schoon krijgen. Het zal de oliekanaaltjes etc. hooguit iets schoner houden mits het in eerste instantie al schoon is.

Hier heb je wat leesvoer over motorolie: Motorolie - MVWautotechniek

Ik gebruik voor mijn 4G18 motorblok overigens de Techno 5w40 motorolie van de Action.
Deze voldoet ruimschoots aan de in 2002, door Mitsubishi, gestelde specificaties.

V.w.b. injector reiniger zou ik voor Wynn's injector +plus+ cleaner gaan.
Deze heeft goede recensies, is redelijk goedkoop en kun je bij b.v. bij de Gamma / Praxis ophalen.
Wel even GOED de gebruiksaanwijzing lezen!
Anders is het echt weg gegooid geld..
8
Praathoek / Re: Nieuwe Mitsubishi eigenaar
« Laatste bericht door JeroenDSM Gepost op november 12, 2018, 10:57:30 pm »
Top, ik zal even kijken wat ik qua 5w40 olie kan krijgen. Ik vind het niet erg om wat meer te betalen voor olie, het gaat tenslotte om m´n weekend auto waar ik zorgvuldig om mee wil gaan. Zal ook meteen nog even kijken naar zo´n flesje injector reiniger. Je hebt gelijk...het kan geen kwaad om het een keer te proberen.
Oh en je had ook nog gelijk over die stoel leuning, rechts zat inderdaad een draaiknop voor de lendesteun. Kennelijk had de eigenaar dit helemaal naar voren gedraaid waardoor er best veel druk op m´n onderrug kwam. Heb em helemaal teruggedraaid en ik zit nu 10x beter. Super bedankt! ;D
9
Techniek en Tuning / Re: Distributieset vervangen:dreunend geluid tussen 3000 en 4000 toeren
« Laatste bericht door de Kroon Gepost op november 12, 2018, 09:44:11 pm »
Hoi, omdat ik ook een verkeersbord onder de auto heb gehad (foutje bij het aansnijden van een bocht:( wordt nu eerst het flexibele deel van de uitlaat vervangen door een nieuwe replica...
Hopen dat dat het is, en anders toch de balansassen etc.
Groeten!


10
Praathoek / Re: Nieuwe Mitsubishi eigenaar
« Laatste bericht door 4Koen63 Gepost op november 12, 2018, 09:20:31 pm »
Motorolie is afhankelijk wat je met die auto doet. Als je regelmatig het circuit op gaat of flink scheurt met de auto,
is het verstandig om een olie te nemen die wat dikker is bij hoge temperaturen.


Gezien hier in Nederland een gematigd klimaat geldt, zit je met de meeste olie wel goed. Persoonlijk heb ik nooit een 10W-40 gepakt omdat de hydraulische klepstoters wel eens willen gaan tikken met heel koud weer.


5W-30 heb ik lang gereden, maar die is relatief dun bij hoge temperaturen. Kan zijn dat je blok dan meer gaat zweten / lekken / verbruiken. Gezien de toleranties in de motor zelf een beetje zijn toegenomen door leeftijd en kilometers.


Ik was het meest tevreden over 5W-40. Die is helaas wat prijziger dan bovenstaande opties maar naar mijn mening het meest geschikt voor een non-turbo 4G63 in goeie staat. Versnellingsbakolie wordt 75W-90 voorgeschreven.


Brandstofadditieven heb ik wel eens gebruikt. Een flesje injectorreiniger kan nooit kwaad in principe. Echt merkbaar was het niet. Meestal deed ik het onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet". Mocht je zoiets gebruiken:


- Tank zo ver mogelijk leegrijden
- Additief toevoegen
- Voltanken
- Zo ver mogelijk leegrijden
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10