Mitsubishi Owners Club Forum

Algemeen => Forumleden garage => Space star => Topic gestart door: KillerbeeNL op april 28, 2011, 03:11:41 pm

Titel: Even voorstellen..
Bericht door: KillerbeeNL op april 28, 2011, 03:11:41 pm
Hallo,

Ik stel me even voor:

Danny , en sinds kort eigenaar van een space star GDI 1.8 GL

Na diverse Mazda's overgestapt op VW en wel een Polo 2003 model.

Na 2 jaar rijden de kwalen wel gezien van VW (puur mijn ervaring)

Motor defect en nu weer terug naar Japanse degelijkheid/betrouwbaarheid dus kom ik een Mitsubischi space star tegen en sinds 2 dagen ons bezit.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het een heerlijke auto is en woon/werk levert een gemiddeld gebruik op van 7.7 ltr/100km dus best tevreden.

Hoop hier meer te leren.

Groeten,

Danny
Titel: Re: Even voorstellen..
Bericht door: Chaoth op april 28, 2011, 09:13:03 pm
Welkom Danny.


En niet te vergeten de zee van ruimte in dat ding  ;D
Titel: Re: Even voorstellen..
Bericht door: Evo driver op april 28, 2011, 09:26:03 pm
Welkom hier  8)
Titel: Even voorstellen..
Bericht door: KillerbeeNL op april 29, 2011, 07:55:22 pm
Tja simpel maar functioneel en inderdaad een zee van ruimte 

Begin eigelijk al een beetje verliefd te raken op het 11 jarig beestje 

Wat een heerlijk rijgedrag heeft dat ding zeg..vrouwtje en kids hebben er ook heel veel schik mee 
Titel: Re: Even voorstellen..
Bericht door: KillerbeeNL op september 20, 2011, 03:57:39 pm
Even een update, auto rijd geweldig en sinds vorige week nieuwe bougies er in kosten +/- 100 euros (speciale type bougie NGK)

Auto tikt bijrustig rijden op lange afstand 6.5 ltr/100 km aan en in de stad tussen 6.8 en 7.2 ltr/100km

En dat voor 121 pk en 1800 motorinhoud

Gdi is toch wel een zeer zuinige en goede techniek,zeker nu er geen zwavel meer in de benzine zit (vervuiling motor)

Erg blij met de auto ;-)

send from my Dropad A8 Evolution 2.0
Titel: Re: Even voorstellen..
Bericht door: Eagle1982 op september 20, 2011, 05:36:11 pm
Blij te lezen dat de wagen goed bevalt.
Het tikken is een heel bekend fenomeen van de GDI.
Dit zijn de klepstoters die lekken of vervuild zijn.
In Japan hebben ze hier met deze motoren geen last van omdat ze daar met een hoger octaan rijden en de brandstof daar al geruime tijd volledig zwavel vrij is.


GDI motoren zijn inderdaad wel zuiniger, alleen behalen ze niet wat de fabrikant opgeeft, desalniettemin een heerlijk rustig motortje met genoeg vermogen en vlot op het gaspedaal  :)
Om een goede indicatie te krijgen van het werkelijke verbruik (tolerantie van de teller buiten beschouwing gelaten) is een paar tankbeurtjes bijhouden hoeveel km je draait op de getankte liters.


Bij mij zit er namelijk een afwijking in de computer geeft bij namelijk minder zuinig aan dan werkelijk het geval is  ;D
Titel: Re: Even voorstellen..
Bericht door: Space Star 1.6 op september 20, 2011, 06:07:41 pm
lekker zuinig joh ! :)
 
mijne rijdt 7.6l/100km iets meer dan fabriekopgave  :D
Titel: Re: Re: Even voorstellen..
Bericht door: KillerbeeNL op september 20, 2011, 06:12:15 pm
Blij te lezen dat de wagen goed bevalt.
Het tikken is een heel bekend fenomeen van de GDI.
Dit zijn de klepstoters die lekken of vervuild zijn.
In Japan hebben ze hier met deze motoren geen last van omdat ze daar met een hoger octaan rijden en de brandstof daar al geruime tijd volledig zwavel vrij is.


GDI motoren zijn inderdaad wel zuiniger, alleen behalen ze niet wat de fabrikant opgeeft, desalniettemin een heerlijk rustig motortje met genoeg vermogen en vlot op het gaspedaal  :)
Om een goede indicatie te krijgen van het werkelijke verbruik (tolerantie van de teller buiten beschouwing gelaten) is een paar tankbeurtjes bijhouden hoeveel km je draait op de getankte liters.


Bij mij zit er namelijk een afwijking in de computer geeft bij namelijk minder zuinig aan dan werkelijk het geval is  ;D

Haha met "tikt" bedoel ik loopt het verbruik naar 6.5 ltr/km (tik aan of zo iets)

Tikken doet hij niet meer (forté spoeling gehad en na verse olie een goedje van whyns valve lifter erin)

Groet

send from my Dropad A8 Evolution 2.0
Titel: Re: Re: Even voorstellen..
Bericht door: Eagle1982 op september 20, 2011, 10:46:58 pm
Haha met "tikt" bedoel ik loopt het verbruik naar 6.5 ltr/km (tik aan of zo iets)

Tikken doet hij niet meer (forté spoeling gehad en na verse olie een goedje van whyns valve lifter erin)

Groet

send from my Dropad A8 Evolution 2.0


 :-[  dat kan natuurlijk ook.
Maar GDI en tikt in 1 verhaal, hmmm verwarrend  :P :P


Helaas is die van mij na deze behandelingen wel blijven tikken.
Moet ze dus echt wel vervangen wil ik dit verhelpen :(
Titel: Re: Re: Re: Even voorstellen..
Bericht door: KillerbeeNL op september 21, 2011, 01:45:44 am

 :-[  dat kan natuurlijk ook.
Maar GDI en tikt in 1 verhaal, hmmm verwarrend  :P :P


Helaas is die van mij na deze behandelingen wel blijven tikken.
Moet ze dus echt wel vervangen wil ik dit verhelpen :(

Welke olie heb je erin?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
Titel: Re: Re: Re: Even voorstellen..
Bericht door: Eagle1982 op september 21, 2011, 04:52:09 pm
Welke olie heb je erin?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk


Ik heb er BP Visco 7000 Longlife III 5W30 Vol syntheet in zitten, nog ongeveer 1000km dan maar verversen.



Titel: Re: Even voorstellen..
Bericht door: KillerbeeNL op september 21, 2011, 05:12:52 pm
Mhh ik heb er nu 10W40 shell inzitten (daarvoor 5W40) op aanraden van universele garage die bij Mitsu dealer had nagevraagd??

Volgende olie wissel wordt Castrol 10W30  ;-)

Ps is met een dikkere olie zoals10W40 de olierdruk niet iets hoger als 5W40 of 5W30 ?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
Titel: Re: Even voorstellen..
Bericht door: Eagle1982 op september 21, 2011, 06:44:49 pm
Mhh ik heb er nu 10W40 shell inzitten (daarvoor 5W40) op aanraden van universele garage die bij Mitsu dealer had nagevraagd??

Volgende olie wissel wordt Castrol 10W30  ;-)

Ps is met een dikkere olie zoals10W40 de olierdruk niet iets hoger als 5W40 of 5W30 ?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk


Dikkere olie resulteert inderdaad in een iets hogere oliedruk.
Komt omdat dikkere olie minder makkelijk door de kanalen geperst wordt dan de lagere viscositeit varianten.
Naarmate de motor warmer wordt, daalt ook de viscositeit.


Ik had bij de garage ook aangegeven dat ik er Shell Helix 10W-30 vol syntheet in wilde, maar die konden ze niet leveren  :-\







Titel: Re: Re: Even voorstellen..
Bericht door: KillerbeeNL op september 21, 2011, 08:46:24 pm

Dikkere olie resulteert inderdaad in een iets hogere oliedruk.
Komt omdat dikkere olie minder makkelijk door de kanalen geperst wordt dan de lagere viscositeit varianten.
Naarmate de motor warmer wordt, daalt ook de viscositeit.


Ik had bij de garage ook aangegeven dat ik er Shell Helix 10W-30 vol syntheet in wilde, maar die konden ze niet leveren  :-

Dan ga ik voor de oliewissel op zoek op het www

send from my Dropad A8 Evolution 2.0
Titel: Re: Even voorstellen..
Bericht door: KillerbeeNL op september 21, 2011, 09:24:00 pm
http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/95

Is geen castrol maar goed..

send from my Dropad A8 Evolution 2.0
Titel: Re: Even voorstellen..
Bericht door: Chaoth op september 21, 2011, 09:48:37 pm
Ik ehb er nu 5W40 inzitten volgens mij.. :)
Titel: Re: Even voorstellen..
Bericht door: KillerbeeNL op juli 15, 2012, 10:27:52 pm
Update-je

Nog steeds in ons bezit .

Een rit naar Ameland dus totaal zo'n 400 km snelweg en dit zit nog in de tank van onze auto GDI 1800 (benzine !!)



[verwijderd door de beheerder]
Titel: Re: Even voorstellen..
Bericht door: Eagle1982 op juli 15, 2012, 11:01:43 pm
Netjes, maar schrik niet dat wanneer je de auto weer start dat de meter ineens een stukkie lager staat.

Titel: Re: Re: Even voorstellen..
Bericht door: KillerbeeNL op juli 16, 2012, 11:55:35 am
Netjes, maar schrik niet dat wanneer je de auto weer start dat de meter ineens een stukkie lager staat.

Als je het over de benzine meter/naald hebt dan is er na een rit vanmorgen geen bijzonderheden te melden ;)