Mitsubishi Owners Club Forum

Mitsubishi Techniek, Styling en Tuning => Techniek en Tuning => Topic gestart door: Koos74 op augustus 11, 2019, 01:46:21 pm

Titel: Stoom uitval Grandis 2.4 Mivec
Bericht door: Koos74 op augustus 11, 2019, 01:46:21 pm
Hallo leden.
Ik heb al 6 maanden een Grandis 2.4 mivec. Mijn oude trouwe Space wagon is de gdi motor ontploft,  er ging een drijfstang eraan die sloeg door blok heen. Maar goed mijn grandis valt af en toe de stroom uit maar ook alle. Accu is goed en massa's zijn heel een maken goed kontact. Heel vaag iig. Iemand al mee gemaakt. Gr koos74
Titel: Re: Stoom uitval Grandis 2.4 Mivec
Bericht door: Fredje1 op augustus 11, 2019, 02:22:22 pm
komt me bij dit merk niet bekend voor .
Als het niet de massa is , en je hebt alle "grote" zekeringen nagelopen op slecht contact
dan zou ik contactslot eens nakijken ?
Daar zou ik zoeken als hobby sleutelaar.
Succes Fred.

Titel: Re: Stoom uitval Grandis 2.4 Mivec
Bericht door: Koos74 op augustus 12, 2019, 09:23:31 pm
Het is ook soms. Ik kwam erachter toen ik de auto op slot wilde doen. Cpv reageerde niet. Dacht batterij leeg reserve sleutel geprobeert ook niet. In de auto handmatig geprobeert ook niet. Dus hele voertuig zonder stroom dus ook voor kontact slot. Kontact aangedaan niets?Toen even kap open gedaan. Opeens weer stroom. Dus dat is gaande. Heb iig alle voedingen schoon gemaakt dus afwachten nu. Gr koos74
Titel: Re: Stoom uitval Grandis 2.4 Mivec
Bericht door: Nobodie14 op augustus 13, 2019, 05:19:18 am
Dit is een hele vreemde storing.

Ik zou eerst op de accu meten of deze wel 12 volt levert tijdens zo'n storing.
Als er 1 cel niet goed werkt, dan levert de accu alleen 10 volt.
En dat is niet genoeg.
Als die cel door het rommelen met de deuren / contactslot 'wakker' wordt, dan levert de accu ineens wel 12 volt.
Er zijn accu's op de markt die binnen een jaar dit soort problemen kunnen geven.
Zelf ook al mee gemaakt.

Als het dat niet is, dan MOET het een probleem met aansluitingen zijn.
Accupolen goed schoon, accuklemmen goed schoon en vast, massapunten (vooral die van de accu naar het chassis) echt loshalen en goed schoonaken/krabben, etc.