Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Postimet e Fundit

#91
Audio, Video en Electronische gadgets / Achteruitrijcamera
Last post by Lasko - Dhjetor 05, 2023, 01:21:28 MD
Hallo,
Ik ben sinds een week de eigenaar van een asx uit 2018 en merk daar dat de achteruitrijcamera niet goed staat.
Weet er iemand of je dit kunt veranderen?
Bij onze vorige asx klopte het op de cm nauwkeurig bij deze heb ik al bijna een keer tegen een geparkeerde auto aan gezeten.
#92
Space star / Advies rond storingscode p0421...
Last post by Storky - Dhjetor 04, 2023, 02:32:29 MD
Ik heb de ECU dit weekend gereset, vandaag de eerste 15km nog geen lampje, was ik even blij.
Op de terugweg toch weer het motorlampje aan na een 5tal km.
Overigens had ik de 2 zwarte draden van de voorste lambda sonde eens door gemeten (dat zou de verwarming moeten zijn?) en die was gewoon rond 22ohm, tussen 10 en 30 zou het goed moeten zijn volgens het internet.

Ik heb een obd dongle besteld om hopelijk zelf de foutcode uit te lezen, ik neem aan dat het weer dezelfde foutcode is, maar dan hoef ik niet elke keer naar de garage te gaan om het uit te lezen.

edit: zelfde foutcode. Foutcode gedelete, vervolgens bij mijn volgende rit de sensor data opgeslaan, als ik het nu bekijk gaat o2 sensor 1 constant op en af tussen 0.1v en 0.9v, dit zou normaal moeten zijn om de brandstofmengeling goed te houden geloof ik? o2 sensor 2 ging echter over 10min tijd van 0.0 tot 0.1v en daarna volgde die exact hetzelfde patroon als sensor 1. Dus dat wil denk ik zeggen dat sensor 2 stuk is en toevallig net hetzelfde meet als sensor 1, of de meest logische conclusie, dat de katalysator helemaal niets meer doet?
#93
Lancer / Raar probleem met wiebelend bl...
Last post by Xanthosius - Dhjetor 04, 2023, 08:37:00 PD
Heey,

Ik had een tijdje geleden al last van een wiebelend blok als ik tijdens het rijden gas loslaat of gas geef en toen toen besloten alle motorsteunen en antirol rubbers te vervangen, maar dit heeft niet geholpen. Iemand enig idee?

En ik kwam er laatst achter dat bij een koude start de auto weg wilt rollen terwijl die in zun vrij staat. Misschien de drukgroep, plaat, lager?

Groetjes 
#94
ASX / 2017 Instyle koplampen
Last post by MarkW - Dhjetor 02, 2023, 07:08:33 MD
Automatische hoogteregeling is iets anders dan afstellen. Afstellen doe je handmatig onder de motor kap met de stelschroef op de koplamp. Dit zou met elke koplamp moeten kunnen. Led, xenon of halogeen maakt niet uit.
#95
Space star / Advies rond storingscode p0421...
Last post by Keezx - Dhjetor 01, 2023, 10:45:48 PD
Denk dat dat op vrij korte termijn geen kwaad kan...
#96
Space star / Advies rond storingscode p0421...
Last post by Storky - Dhjetor 01, 2023, 10:20:19 PD
Oh ja, Autodoc was gewoon het eerste google resultaat. Ik heb over de jaren autodoc, winparts, autoonderdelen24, mister-auto (waarschijnlijk nog anderen) afwisselend gebruikt afhangend van waar de onderdelen die ik nodig had het goedkoopste waren. (NL of BE maakt meestal ook niets uit, scheelt een paar euro verzendkosten)

Ik had inderdaad wel nog kats zien staan met minder kilometers, als ik de filter alleen met prijs weg doe.

Ik zal dit weekend eens de ECU resetten, een een tank betere benzine er in doen, hij is toch net leeg. Normaal kom ik ongeveer een maand toe met een tankbeurt, kan het kwaad als ik zo een maand rondrijd voordat ik met de lambda sonde begin, zolang ik geen vermogensverlies of haperingen merk?
#97
Space star / Advies rond storingscode p0421...
Last post by Keezx - Dhjetor 01, 2023, 10:00:09 PD
De achterste kat zit na de lamdasonde, dus ik zou beginnen met de voorste sonde maar eens te vervangen...
Overigens zie ik op onderdelenlijn wel katalysatoren voor de 4G13 motor voorbijkomen met veel minder dan 300000 km, ze zijn er echt wel.
Een oude kat met zoveel km's zou ik niet eens overwegen..
Verder zou ik even verder kijken dan Autodoc (je noemt Ridex) voor een nieuwe sonde, goed onderdelensites zijn in NL  Winparts, Bogijn, 123 autoparts...in BE weet ik niet.
ECU resetten is zeker ook aan te raden., kost niks en is zo gebeurd
#98
Space star / Advies rond storingscode p0421...
Last post by Storky - Dhjetor 01, 2023, 07:41:44 PD
Ik had al eens gekeken op onderdelenlijn.nl, daar staan vooral onderdelen op voor de 1.6 motor, ik denk niet dat deze passen?

Als ik filter voor mijn 1.3 motor staat er bv een voorste kat met uitlaatspruitstuk voor 200 euro op, en een achterste voor 275 euro, beide uit wagens van ver over de 300.000km. Dan denk ik dat het weer een te groot risico word door de hoge kilometerstanden?

De lambdasondes zijn voor zover ik weet nog de originele, dus dat kan nu best een eerstvolgende stap zijn. Word hiervoor een bepaald merk aan of af geraden? De prijs gaat van 20 euro voor Ridex (universeel, zelf stekker te monteren) naar bv een euro of 50 voor Blue Print (met de juiste stekker er al op).

Ik las gisteravond dat de motor resetten (30min van de batterij af, 15min stationair laten draaien) en een bak shell v-power er door te rijden ook kon helpen? Ik tank normaal goedkope euro95/e10 van Gabriëls, omdat ik er van uit ga dat het niet veel verschil maakt voor een oudere auto met een standaard motor.
#99
Te koop gevraagd / Stuurhuis Space Star 2004 1.6
Last post by Keezx - Dhjetor 01, 2023, 12:21:38 PD
Er zijn er vast nog een hoop op de sloperijen te vinden: www.onderdelenlijn.nl
#100
Space star / Advies rond storingscode p0421...
Last post by Keezx - Dhjetor 01, 2023, 12:17:29 PD
Voor onderdelen , en ook dus katalysatoren hebben we in NL een paar sites waarbij sloopbedrijven zijn aangesloten en waar je aanvragen kan plaatsen voor wat je wil.
De prijzen voor sloop/gebruikt zijn de laatste Jaren flink gestegen, maar allicht een stuk minder dan nieuw, wat voor een 20 jaar oude auto niet meer rendabel is.
Voorbeeld: www.onderdelenlijn.nl
Ik denk dat die nieuwprijzen die je noemt nog aan de erg lage kant zijn, voor m'n vorige Space Star heb ik ooit ook gekene naar een nieuwe achterste kat, dat kostte minimaal een 450..
Als nog geen lambdasonde hebt vervangen zou ik daarmee maar eens beginnen , die zijn niet zo duur en veel werk is het ook niet.