Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

krakkend geluid rechter wiel ophanging

Filluar nga Richy, Janar 31, 2019, 08:25:16 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Richy

hallo forum lezers
ik ben in het bezit van een spacestar 1.6 bj 2002
nu heb ik sinds kort een krakkend geluid rechts voor bij mn wiel ophanging!
in de eerste instantie dacht ik dat het de schokbrekker het krakkend geluid gaf ,maar dat is het dus niet !
wie weet of herkend dit probleem .
en evt tips om mn distributie riem te vervangen, en is het noodzakelijk om de waterpomp gelijk te vervangen ???
mvg Richard



Beunhaas

#1
Wanneer hoor je dit geluid precies? is het incidenteel of kun je het reproduceren? En op basis waarvan sluit je de schokbreker uit? Want bij krakende geluiden van de wielophanging denk ik inderdaad gelijk aan de schokbreker.

Ik zou de waterpomp ook gelijk vervangen als je toch bezig bent, dat ding kost je drie tientjes. Maar noodzakelijk is het niet. Mijn tip is om een YouTube video van een reparatie te kijken als je deze nog nooit hebt uitgevoerd. Deze lijkt me geschikt, het is dan wel een 4G15 i.p.v. een 4G18 maar dat maakt bij deze reparatie geen verschil.

Chaoth

is dit krakende geluid altijd aanwezig bij het rijden over hobbels?

Ik zou dan ook zeker even het stabistokje en fuseekogel op speling controleren.

Waterpomp hoeft niet perse als deze niet lekt of speling heeft, maar advies is wel om het te doen. Je hebt namelijk de distributie er al af, dan is vervangen van de waterpomp niet veel extra werk. Als je hem niet vervangt en de oude pomp gaat wel lekken, dan kun je nog een keer, wat extra kosten met zich meebrengt.