Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Foto's en kentekens gevraagt van alle NL Cordia's

Filluar nga Cordiafreak, Mars 12, 2011, 11:24:39 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Cordiafreak

Ik ben nog steeds op zoek naar foto's en kentekens van Nederlandse Cordia's.

Het mag een oude Cordia zijn die al gesloopt is en er nog een foto van hebt, maar als

u er eentje weet te staan en er een foto van kan maken of al heeft kunt u die dan aanbieden

aan mij via deze site of mijn Cordia site.


Alvast bedankt, Gr Eef

GTI-tje

#1
Citim nga: "Cordiafreak"Ik ben nog steeds op zoek naar foto's en kentekens van Nederlandse Cordia's.

Het mag een oude Cordia zijn die al gesloopt is en er nog een foto van hebt, maar als

u er eentje weet te staan en er een foto van kan maken of al heeft kunt u die dan aanbieden

aan mij via deze site of mijn Cordia site.


Alvast bedankt, Gr Eef

Ik vind dit toch wel erg ver gaan Eef, er zullen ongetwijfeld nog Cordia's rondrijden, en wellicht vinden deze mensen het helemaal niet leuk dat er ongevraagd foto's van hun auto of kentekenplaat worden genomen, en ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Een goed voorbeeld is dat er bij ons in Hillegom een prachtig mooie 5G Galant rondrijdt, ik heb netjes aan de eigenaar gevraagd of ik er een foto van mocht maken (hij woont namelijk vlak bij mij in de buurt)) maar niet eerder dan dat hij het kenteken had afgeplakt, overigens deze jongen betaald netjes zijn verzekering en wegenbelasting. Hij vond het erg netjes dat ik eerst om toestemming vroeg, en zo hoort het ook. Overigens dit is mijn persoonlijke mening, wellicht denk een ander er anders over, en dat mag uiteraard.

Cordiafreak

#2
Ik snap jou reactie wel maar ik kan het van jonge auto's inderdaad wel verwachten maar z'n oudje van 25 jaar of ouder heeft geen waarde voor diefstal of iets dergelijks.
Op Marktplaats heb ik ook heel lang z'n soort advertentie geplaats maar alleen posetieve reacties van gehad.
Er bestaan heel veel site's die de mooiste foto's publiceren van hele jonge en dure auto's en blijkbaar word dat goed bevonden.

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4501376
http://www.autogespot.com/nl/

Gr Eef

GTI-tje

#3
Citim nga: "Cordiafreak"Ik snap jou reactie wel maar ik kan het van jonge auto's inderdaad wel verwachten maar z'n oudje van 25 jaar of ouder heeft geen waarde voor diefstal of iets dergelijks.
Op Marktplaats heb ik ook heel lang z'n soort advertentie geplaats maar alleen posetieve reacties van gehad.
Er bestaan heel veel site's die de mooiste foto's publiceren van hele jonge en dure auto's en blijkbaar word dat goed bevonden.

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4501376
http://www.autogespot.com/nl/

Gr Eef

Fijn dat je begrip hebt voor mijn reactie, nogmaals het is mijn persoonijke reactie. Dat een auto van 25 jaar geen waarde heeft wil ik bestrijden, die Galant is van 1983 is ook door een liefhebber opgeknapt, en deze vertegenwoordig een behoorlijk waarde hij heeft er een taxatie rapport van laten maken, dus dat een oudje van 25 jaar of ouder geen waarde heeft voor diefstal of iets dergelijks, die vlieger gaat dus niet op! Overigens er zijn mensen op forums die ook hun kenteken onleesbaar maken.

Chaoth

#4
Oude auto's kunnen juist een grote waarde hebben.

Zo kan een oude Citroën BX getaxeerd worden op 5500 euro! Dat is bijna tweemaal zoveel als ik voor mijn Coltje uit 2001 heb betaald!

GTI-tje

#5
Citim nga: "Chaoth"Oude auto's kunnen juist een grote waarde hebben.

Zo kan een oude Citroën BX getaxeerd worden op 5500 euro! Dat is bijna tweemaal zoveel als ik voor mijn Coltje uit 2001 heb betaald!

Dat bedoel ik!

Cordiafreak

#6
Over de waarde van andere type en merken kunnen die enorm uitéén lopen dat klopt, maar;

Omdat ik al ruim 15 jaar in mijn eigen Cordia wereldje zit die heel klein is en ook weet dat hetgeen wat nog ergens staat of rond rijd van lage waarde is.
Na mijn schatting staan er ongeveer 20 Cordia's geregistreerd hier in NL dus de kans dat er een mooie met een hoge taxatie waarde rond rijd is zeer nihil.
De mensen die de Cordia op het moment aan het restaureren zijn en die over een tijdje ook wat waard gaan worden heb ik alle gegevens al.

Ik vind de ophef om dit verhaal een beetje opgeblazen.

Zo heb ik vernomen dat er in Den Haag een Cordia rijd die er absoluut niet uitziet en hoog nodig naar een restaurateur zou moeten, ook een plaatje en kenteken van deze Cordia is bij mij welkom.
Gr Eef

GHINO

#7
Tja... Vind iig dat het KLPD mij om toestemming moet vragen voor ze mij mogen flitsen :mrgreen:  :lol:

Maar ff zonder dollen. voor op een foto doen mensen altijd zoveel moeite om het kenteken te verbergen.
terwijl feitelijk gezien... hij gewoon buiten voor de deur 24/7 open en bloot te lezen valt.

Tikkie overdone om zoveeel moeite te doen voor iets wat zowiezo continu te traceren is.
Een crimineel kan immers ook gewoon op de openbare weg zelf een foto van de wage schiete die die in het vizier heeft of nog makkelijker gelijk de plate meenemen.

Vind dit juist een leuk id.