Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Vraagje over een Eclipse 2.0 GSI

Filluar nga Kil, Janar 27, 2011, 05:14:04 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Kil

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en zal me verder netjes voorstellen áls ik uiteindelijk een Mitsubishi koop ;)
Ik zie hier geen "aankoop advies" forum, dus ik doe het maar via dit forum.
Ik heb een Eclipse 2.0 GSI uit 1999 op het oog met een 4g63 blok (n/t).
De auto heeft 129.000km op de teller. Het is echter een geimporteerde auto, dus dit zegt nog vrij weinig.
De auto ziet er wel netjes genoeg uit van binnen EN buiten om de 129.000 serieus te kunnen nemen.
Ik twijfel vanwege het vermogen. Ik rij nu in een Audi A3 1.8t en hoewel deze evenveel pk heeft, is het koppel van de Eclipse wel wat lager en hij is uiteraard een stuk zwaarder.
Er zijn dan natuurlijk weer opties als een motorswap waar héél wat over op internet staat, maar dit is niet héél erg realistisch natuurlijk. Ik kan nu zeggen dat ga ik doen! maar volgens mij komen dit soort plannen er meestal niet van i.v.m. geldkwesties.
Dit is de auto waar het om gaat:

Wat denken jullie? ga ik er spijt van krijgen, of ga ik er spijt van krijgen als ik het niet doe? Als ik bedenk om het toch te doen en deze blijkt al weg te zijn ga ik alsnog op zoek naar een Eclipse, aangezien ik al gek ben op die auto sinds mijn +- 12e. Ik vind het alleen zo jammer dat de GSX en GST's hier moeilijk/niet te krijgen zijn.
In ieder geval, graag meningen! ;)

Chaoth

#1
Wat mag dat ding kosten? (Ook niet onbelangrijk om te weten)

Kil

#2
Ha, vergeten er bij te zetten, lekker slim..
Vraagprijs is 5445 bij een handelaar.

Rayner

#3
Het is toch wel een grote stap wat je maakt van een A3 naar een Eclipse. Als je een GSX/T wilt moet je kijken in de USA, dan zie je ook gelijk dat die motoren wel tegen een stootje kunnen (sommige zitten al ruim over de 250k miles). Ik zou als ik jou was eerst een lekker stevig proefrit gaan maken en denken aan de dingen die je gaat missen aan de Audi en wat je wint met de Eclipse!

Kil

#4
In welk opzicht vind je het een grote stap?
Als ik denk aan wat ik mis, zijn het de 'extra' dingen zoals een boordcomputer.. Maar in hoeverre ik dit echt mis als ik eenmaal in een Eclipse rij, mwah..
Het gaat vooral om het vermogen. Ik kan wel voor een GSX/T gaan kijken, maar ten eerste heb ik geen idee hoe dat zit met die import. Ik kan het natuurlijk wel uit gaan zoeken, maar is altijd moeilijk voor een 1e keer. Behalve dat, ben ik dan ook niet klaar voor 5000 euro denk ik.
Als ik jullie vraag welke auto zouden jullie kiezen zal sowieso de Eclipse als winnaar uit de test komen natuurlijk? ;)

Rayner

#5
Om te beginnen, zo'n eclipse zit een stuk lager dan een a3 en is ook iets groter. Achterin mensen vervoeren kan je ook wel vergeten, m'n broertje van 1.60 past nog nèt achterin! Qua rijgedrag ga je de 'klap' van de turbo wel missen. De 4g63 in de Eclipse is tamelijk tam afgesteld. Na een chipbeurt is de kracht van de motor al een heel stuk beter te voelen! De vering is voor zo'n auto zacht afgesteld. Dit omdat het geen Japanse auto is, maar een Amerikaan.

Opzich zijn er genoeg onderdelen op de markt om de auto naar jou rij-wensen aan te passen, maar je gaat voornamelijk op Amerikaanse site's moeten zoeken.

Kil

#6
Ja dat lagere vind ik juist mooi/lekker. Je zit veel sportiever in die auto. Dat had ik gezien ja, van die achterbank. Daar kan niet veel zitten :)
De klap van de turbo heb ik opzich ook niet echt. Een 1.8t heeft een k03 turbo, welke wat geleidelijker is dan zo een echt kick-turbo.
Ik heb wat op internet rond gezocht, en daar vind ik bij chippen vooral dat bijv. het aantal pk hooguit 7 tot 10 pk omhoog gaat, klopt dat? Ik dacht juist dat dit niet te merken was, maar daar zit ik dus naast :) Een motorswap lijkt me nogsteeds wel leuk, maar volgens mij word dat heel erg duur dan..
Zachte vering zal meer een verademing zijn. Onder mijn a3 zit zo'n goedkope schokdemper +veren set, welke ongeveer gelijk staat aan géén vering :)

Zoeken naar onderdelen vind ik niet z'n probleem aangezien ik die A3 ook gewoon hou, en heb nog een Clio ph2 16v staan ook. Als er dus iets aan de hand is heb ik in ieder geval nog vervoer.
Het enige wat me op viel toen ik bij die dealer was, was een roestplekje vlak naast de bevestiging van de veerpoot onder de motorkap. Is dit toevallig een bekend eclipse probleem? De auto leek aan de voorkant namelijk ook niet 100% recht te staan, dus dit is ook 1 van mijn twijfel punten. Hij maakte ook een hoog piepgeluid bij het starten, maar dit kan natuurlijk vanalles zijn.. spanrol of dynamo etc. Verder zag hij er helemaal goed uit en voelt alles goed, is die prijs dan een beetje redelijk naar jullie idee of.. ?