Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Parkeersensoren inbouwen Colt 2010

Filluar nga Jump1975, Gusht 26, 2018, 10:47:49 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jump1975

Hoi,
Ik wil achter parkeersensoren inbouwen. Iemand dit wel eens gedaan bij dit type Colt? Moet bumper eraf? Hoe kan ik dat beetje makkelijk doen? Waar zitten de bevestigingspunten?

[verwijderd door de beheerder]

Chaoth

Niet bij de Colt, wel bij mijn huidige auto.

De bumper zal eraf moeten, omdat je gaten moet boren. Meestal zit die vast in de wielkasten, bovenop (achterlichten moeten er ook uit) en onderop. Meestal niet heel moeilijk.

Als je mazzel hebt zitten er markeringen in de achterbumper waar de pdc's fabrieksaf komen. Anders wordt het een kwestie van goed opmeten, aftekenen, nog een keer nameten en boren.

Jump1975

#2
Bedankt voor je reaktie. Ben eraan begonnen. De bumper bestaat bij mij uit 2 delen. Onderste hoefde alleen los. Inderdaad makkelijk. De auto heeft al een gat met dop bij de reservewielruimte. De sensoren heb ik er nu in zitten en de draden bij elkaar achterin de auto.
Maar nu. Achteruitlicht blijkt in de klep te zitten. Hoe kom ik bij dat draad. Weet iemand of er een voorbereid draad aanwezig is? En hoe kom ik terug bij de draden via de harmonicarubber van de klep?

Chaoth

Gewoon de draad in de auto pakken. Waarschijnlijk zitten er van die vampierklemmetjes bij welke je kunt gebruiken (solderen en netjes intapen is beter, maar stuk bewerkelijker)

Bij het betreffende achterlicht even kijken en meten welke kleur draad voor de achteruitverlichting is. Deze in de kabelboom in de kofferbak/bagageruimte opzoeken er erbij opzetten.