Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Project Eagle1982 Carisma GDI

Filluar nga Eagle1982, Qershor 18, 2011, 11:49:12 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Chaoth

Citim nga: DannyColt12v ne Korrik 05, 2011, 05:22:59 MD
zal is een fototje maken van de mijne ;)
ook met dimmer en 2 kleuren maar dan zonder flames  8)

Pass mij die ook es ff ;)

Eagle1982

Ik ben even lekker aan het stoeien geweest met mijn eigen CV.
Ik had namelijk een origineel "keyless entry" van Mitsubishi in de Carisma zitten.
De afstandsbedieningen (1 knops) werden minder, dus heb ik besloten om maar weer een alarmsysteem van de plank te pakken en deze te installeren.


Ik ben ongeveer anderhalf uur bezig geweest.
Eerst begonnen met het verwijderen van de originele module, en het strippen van diens kabelboom omdat ik hier weer draden van nodig had.

Onder de stuurkolom heb ik de draden opgepakt van het CV relais.
2 draden voor de voeding (rood en groen)
4 draden voor de bediening (wit, blauw, geel, rood/wit)

Van die 4 draden moest ik eerst even de functie bepalen om mn nieuwe kabelboom op te kunnen monteren.


Dit zijn alleen de draden van de CV, het alarm heb ik verder nog niet aan gesloten, daarvoor komen er nog een stuk of 6 losse draden bij (Anti hijack, startblokkering, Deurcontact + en - geschakeld, puls voor sluiten van elektrische ramen en contact signaal) een trillingssensor diverse schakelaars en led uitgang.
Wel zijn deurcontact en contact signaal even aangesloten anders staat het alarm te klieren als ik de deur open zou maken en starten.


Komend weekend ga ik vermoedelijk de rest aan sluiten zodat het alarm volledig in bedrijf gesteld kan worden.
Uiteraard weer met de nodige foto's.




Evo driver

Misschien een tipje :  Onder de achterbank links zit een breede stekker van de orginele kabelboom daar kan je alles vandaan halen.

gr. remco

Chaoth

En een herrie dat dat ding maakt! Spreek uit ervaring :P

Eagle1982

Citim nga: Evo driver ne Korrik 13, 2011, 11:31:39 MD
Misschien een tipje :  Onder de achterbank links zit een breede stekker van de orginele kabelboom daar kan je alles vandaan halen.

gr. remco


Thnx Remco, maar door de vorige inbouw is alles al bloot gelegd, al is het niet helemaal op de manier zoals ik dit gewenst had.
Maar enfin, ik maak er wel weer wat van.


@Chaoth:
Fluit het nog in je oren  ;D


Eagle1982

Bijna het hele systeem werkend, ben zaterdag weer even bezig geweest met het alarm.
Ik heb nu de sensoren allemaal aangesloten en de sirene geplaatst.
Ik weet wel dat er een ander type sirene in gaat komen.
Dit is zo'n geval met 6 toontjes, zo'n ding da je vroeger wel op je fiets op het stuur had met van die knopjes.


WieuwwieuwwieuwwieuwTatutatutatutatupieppieppieppieppieppiephonkhonkhonkhonkhonk enz....


Zwaar irri en kinderachtig.
Heb al even aan de binnenkant van de sirene gekeken en moet het IC gaan vervangen, ware het niet dat ik niet het juiste type IC te pakken kan krijgen, ik weet wel welke ik nodig ben.
Dus andere sirene, maar eerst doe ik het hier maar mee.


Het enige dat ik nu nog aan moet sluiten is de immobilizer (startonderbreker) de window rollup en anti hijack.
Aangesloten zijn, contact sens, deurcontact, trillingssennsor, luchtdruksensor.
Dus inbreken heeft al geen zin meer  ;D


Hier een 7 aderige kabel liggen voor een aantal toekomstige opties naar midden console:

En hier de unit met de vele draden:





Eagle1982

Ik ben weer even leuk aan het  hobbyen geweest en heb hiervoor een eerder genoemd project (uit verveling) verder uitgewerkt.
Het project is hier te vinden

PROJECT


Ik heb de kleur gewijzigd naar wit en heeft nu de naam "dagrijverlichting" gekregen.
Ik had nog een paar leuke Hella projector lampen liggen te stof happen.
Deze heb ik gemodificeerd tot er het volgende uit kwam.


Eerst moest de lamp uit elkaar om de projector lens te verwijderen.


Toen heb ik een printje gemaakt die in de reflectorlamp past



Aan de voorkant blijkt dat het logo precies in het gat valt waar eerder de projector lens zat.




Ze geven een beste bult licht, die 2x 27 stuks 3mm leds



Maar even op een andere ISO ingesteld om te laten zien hoe je het normaal gesproken ziet (ogen zijn wat minder lichtgevoelig dan de camera)



En voila, dit zijn mijn dagrij lampen geworden.
Morgen hoop ik ze te kunnen plaatsen op de plaats waar normaal de mistlichten zitten.
Uiteraard worden daar weer foto's van geplaatst  :D


Space Star 1.6

Mag dat wel van de wet ? :P  gaan ze niet afkeuren bij apk ? Het ziet er wel vet uit ;D

Eagle1982

Citim nga: Space Star 1.6 ne Gusht 05, 2011, 11:35:04 MD
Mag dat wel van de wet ? :P  gaan ze niet afkeuren bij apk ? Het ziet er wel vet uit ;D


Zien we dan wel weer.
Houdt het leven een beetje spannend.
En daarbij zie ik de dagrijverlichting in zoveel soorten en maten voorbij komen, dus lijkt me op zich geen probleem.


Voor de APK is het belangrijk dat het wit of geel is en dat het niet brand met andere verlichting.


Evo driver


Eagle1982

Citim nga: Evo driver ne Gusht 06, 2011, 12:20:23 PD
Ziet er heeel vet uit zo !!


Ben heel benieuwd hoe het staat als ze er op zitten  :)


Chaoth

Leuk, Eagle.

Misschien een idee om het plaatje waar de leds in zitten zilver te spuiten?

Eagle1982

Citim nga: Chaoth ne Gusht 06, 2011, 09:15:58 PD
Leuk, Eagle.

Misschien een idee om het plaatje waar de leds in zitten zilver te spuiten?
Heb ik inderdaad ook aan gedacht om het plaatje te spuiten.
Maar dan mat zwart, omdat ik anders bang ben de contouren van het logo kwijt te raken door de spiegeling.

Chaoth


Space Star 1.6

De Dagrijverlichting mag niet feller zijn dan dimlicht. Had ik ergens gelezen op autoweek :P  Kan je hem wel beetje minder fel instellen ?

groet.