Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Stuurkracht Colt CZ3 2005

Filluar nga MarioTT, Gusht 15, 2018, 09:38:52 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MarioTT

Beste mensen,

Ik heb sinds kort een Colt 1.1 CZ3 uit 2005, een prima autootje die lekker zuinig is. Ik ben positief verrast over de auto! Echter er is 1 maar en dat is de zwaarte van het sturen en dan met name de kleine correcties op de snelweg. Nu heb ik er wel al wat over gelezen maar ik heb geen idee wat ik er aan moet doen. Ik las ergens dat het stuurhuis verstelbaar zou zijn waardoor deze iets losser kan draaien. Echter ik kan niet bij de torx die dit zou moeten regelen, heeft iemand dit eerder gedaan? Ik heb het stuurhuis en de binnenste stuurkogels ingevet, dus daar kan het niet aan liggen in ieder geval. Als ik de voorwielen van de grond heb en dan de wielen wil draaien of aan het stuur draai dan is dit ook niet echt licht, terwijl je dat wel zou verwachten.
Kan iemand mij helpen? Dankjulliewel!

Leo

Dit is inderdaad een bekende eigenschap van de colt.

De electrische stuurbekrachtiging schakelt zich uit in de neutraal stand.
Leuk voor een sportiever rijgevoel maar helaas niet ideaal voor snelweg gebruik.

MarioTT

Maar je kan niks afstellen aan het stuurhuis?

Leo


MarioTT

Na heel veel gespit ben ik van mening dat het zware sturen komt door de vertanding van de EPS motor. Heeft iemand ervaringen met het demonteren van deze motor?

pecot

Ik had hetzelfde probleem. Er zit veel verschil in perceptie. Wat vind iemand zwaar. Ik heb eerst de veerpootlagers vervangen om te testen of dat het was. Helaas pindakaas, bij mij was de oplossing een nieuw stuurhuis. Ik heb er op de gok een tweedehands in laten zetten en dat was een enorm verschil. Ja, hij stuurt nog steeds iets zwaarder maar "hoekt" niet meer in het midden. Bottomline, hou maar rekening met een nieuw stuurhuis of als het je lukt, het reviseren. Alles  wat ik op internet kon vinden en bij verschillende garages (dealer en niet dealer) gehoord heb is dat het niet bekend is of en hoe dit kan.