Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

voorstellen colt 1.6 GLXI

Filluar nga deduud1, Gusht 11, 2015, 10:35:40 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

deduud1

Heeft iemand enig idee hoe ik afstandbediening voor mijn c.v. kan inbouwen? Mijn auto heeft al centrale deurvergrendeling ik heb alleen nog de afstandbediening met ontvanger nodig.
Is dit een goede set? http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/14912-jom-centrale-deurvergrendeling-met-klapsleutels/
of kan ik beter zoiets nemen?
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/2474-aanbieding-centrale-deurvergrendeling-elegance/
Alle tips zijn welkom

deduud1

#16
Ik heb besloten voor deze set te gaan: http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/7575-centrale-deurvergrendeling-business/ van het merk Lux Pro, LK023.

Eerst wilde ik liever een klapsleutel en geen losse afstandbediening maar heb toch voor de losse afstandbediening gekozen. Omdat bij de huidige sleutel de sleutel helften aan elkaar waren gesmolten. Om dan bij het start onderbreek gedeelte in de sleutel te komen moest deze gesloopt worden, zou zonde zijn.

Ik zal nog even kijken wat ik in de auto aantref qua aansturing van de cv bediening.  Klopt het dat het de cv bij een colt een plus elektrisch gestuurde cv vergrendeling heeft?

[verwijderd door de beheerder]

deduud1

#17
Gisteren met behulp van een maat de set ingebouwd. Er zat al een soort gelijk kastje in de auto dus vanuit dat kastje konden wij mooi de draden doormeten en checken op hun werking. Hierna de benodigde dragen aan de stekker gesoldeerd en het werkt nu prima. Het was achteraf een negatief gestuurd systeem ;) Bij deze Wil ik graag Eagle ook even bedanken voor zijn advies per pb. We hebben nog wel wat problemen gehad na het aansluiten dat het mechanisch niet goed werkte. Als je de auto met afstandbediening open wilde doen dat hij aan de bestuurderskant niet open wilde doen en daardoor terug sprong naar op slot. De volgende dag na een stuk rijden de afstandbediening getest en toen deed hij het wel, mogelijk dus een te lege accu. Ik zal het even in de gaten houden hoe dit zich ontwikkeld.

De auto was vandaag voor APK en hij kwam er glansrijk doorheen. Degene die de auto controleerde zei dat hij goed getectyleerd was  :)(y)

deduud1

#18
Het is alweer een tijdje rustig geweest in mijn topic. Had het zelf ook vrij druk met het een en ander. Toch heb ik een aantal weken terug tijd gezien om met een maat van mij parkeersensoren in te bouwen in de colt.

De auto waterpas gezet met de krik en daarna waterpas afgetekend waar de sensoren moesten komen. Bij de set zat keurig een boortje geleverd om de juiste maat gaten te maken. De kabels hebben we kunnen doorvoeren boven de kentekenplaat. Het kastje is weggewerkt achter de deksel onder de achterklep. Het speakertje is onzichtbaar weggewerkt onder de middenconsole bij de handrem.

Van een afstandsbediening deed de sluitknop het erg slecht. Deze opgestuurd en is keurig vervangen door cargoods onder garantie.

Ik heb hieronder ook maar een foto geplaatst van een 12v aansluiting achterin die een hele tijd terug is geplaatst. Erg handig ivm koelkastje of iets dergelijks op aan te sluiten. Het is een grijs paneeltje omdat deze uit de vorige colt komt (moet de ander nog weer even zoeken en gat in boren).

Heel misschien wil ik nog wel stoelverwarming in de colt inbouwen, zou hiervoor alleen wel de originele schakelaar willen hebben. Dat is degene die in het vierkantje past bij de handrem, heeft iemand enig idee hoe daar aan is te komen of in welke auto's er zo'n schakelaar zit?

Deze winter ga ik voor het eerst op wintersport en gaat de colt mee :) . Heb al winterbanden (ook van vorige colt :D [size=78%]). [/size]
Passende sneeuwkettingen voor 5 euro op marktplaats gevonden 8)


De wintercheck kwam de auto helemaal doorheen. Alleen de koelvloeistof is goed tot maar -15. Wat is de juiste manier om de koelvloeistof te vervangen? Is er ook nog iets van een plug in het blok wat je los moet draaien?





[verwijderd door de beheerder]

Marcuz77

mooi weggewerkt allemaal.
Ik weet waar je zo een schakelaar vandaan zou moeten halen, heb  nog nooit een CJ0 met stoelverwarming gevonden.
Aftappen is uit radiateur maar hoe het laatste restje uit het blok te krijgen is weet ik niet.
Ik heb op een ander forum gezien dat je je motor voor tien seconden aan moet zetten , maar ik zou dat niet aandurfen.

deduud1

Dank je voor je reactie Marcuz77. Waar zou ik dan zo'n schakelaar moeten vandaan halen?
Ik denk dat ik gewoon de radiateur ga aftappen en maar niet de motor laat draaien.

Marcuz77

ik ga thuis even in de handboeken duiken, kijken of ik iets kan vinden.
Op partsouq staat dat het spiegelbediening is, dus dat vind ik raar, die zit bij het stuur.

deduud1

Spiegelbediening zal het niet zijn want dat zit links van het stuur. Heb jij toevallig het handboek digitaal?

Marcuz77

ja, alleen wel in het engels in pdf

roy94

MB803872


Dat is het onderdeelnummer van de schakelaar ;)

deduud1

@Marcuzz77 bedankt voor het handboek. Achteraf had ik deze ook zelf maar fijn dat het hierdoor even bevestigd wordt dat ik het goede handboek gebruik.


@Roy94 fijn dat je het onderdeelnummer heb kunnen achterhalen voor mij. De zoektocht naar een goedkope schakelaar kan beginnen. Het valt niet mee wat ik zie ze vragen er al snel 40 euro of meer voor. :(


Vandaag de winterbanden weer onder de auto gezet. Nu kon ik gelijk mijn recent gekochte momentsleutel van de lidl testen. Deze beviel mij erg goed. Omdat de banden er onder vandaan lagen gelijk even de remvloeistof gecheckt en ververst. Het zag er nog erg goed uit, geen troep of zwartig nog mooi goud geel.


Koelvloeistof is vervangen. Onderaan de  radiateur het kraantje opengezet en het overloopreservoir geleegd. Ongeveer 3,5 liter van de 6 liter is eruit. Over een maandje herhaal ik de truc nog eens omdat er een aantal liter is achtergebleven in de motor. Door middel van het werkplaatshandboek heb ik een aftapplug gevonden voor het koelvloeistof.  Aankomende zomer ga ik die gebruiken om alle koelvloeistof in een keer af te tappen.


De laatste keer op de zomerbandjes ook weer erg zuinig kunnen rijden 1 op 17,9. 741 kilometer op 41,22 liter. Het benzine lampje brandde al een tijdje dus durfde er niet op naar huis te rijden. Ik wil eigenlijk wel een keertje 800 kilometer op een tank zien te halen  ;D



deduud1

Ik wil binnenkort misschien een Colt 1.6 automaat kopen. Met de mankementen van de Colt over het algemeen ben ik wel bekend. Heeft een van jullie informatie over de automatenbak? Is deze betrouwbaar en waar zou ik op moeten letten? Alvast bedankt voor jullie info :)

deduud1

Omdat ik toch graag automaat wilde rijden ben ik al die tijd wekelijks op marktplaats en andere sites blijven afzoeken voor een colt automaat.
Een maand terug kwam ik er eentje tegen. Bij mij in de buurt nog wel.

Colt glxi 1.6 Automaat. 88.823 km gelopen. Lak zag er goed uit en hij was nog helemaal gaaf. We hebben hem even op de brug mogen inspecteren daar.
Van de automaat bak was ook recent het filter + vloeistof vervangen. Wat reed dat ding geweldig zeg.
De enige vraag was eigenlijk nog of ik het mij financieel kon veroorloven, want ik wilde deze auto zeker hebben.
Ben nu aan het kijken voor nieuwe winterbanden voor de colt. even iets groters zoeken dan 13 inch. Preventief ook weer balken in ml gezet en de bodem behandeld met RX10.
Hieronder een foto van de nieuwe Colt.

De grijze staat in de verkoop. Mochten er geintresseerde zijn hij komt hier in te koop forum te staan en hij staat op marktplaats. PM mag altijd.



[verwijderd door de beheerder]

deduud1

De grijze Colt is verkocht aan een familielid. Heb alles wat ik wilde er mogen uithalen
ingebouwde C.V. met afstandsbediening, mistlampen. Heb zelf de stalen velgen met nieuwe Continental banden gehouden en heb de 13 inch winterbanden met velg die ik nog had eronder gezet. Ben toen alleen vergeten om de einddemper met sierstuk eraf te halen  :( . De originele ligt hier nog in de schuur.

Op mijn huidige colt zit ook wel een uitlaat met sierstuk alleen daar zit een rammeltje in. Mogelijk kan ik later alsnog einddemper van grijze omwisselen. Zie de auto nog regelmatig rijden en dat is best geinig :D   
Heb voor ik op wintersport vakantie ging nog even knappe winterbanden met velg gevonden: Hankook winter I*cepts RS 185/65/15. De Continental banden heb ik om mijn huidige aluminium velgen liggen. De oude banden waren nog de eerste banden en volledig uitgedroogd.

Heb via marktplaats na lange speurtocht originele stoelverwarmingsschakelaar gevonden voor in de Colt  ;D  Toen ik de schakelaar in bezit had gelijk 2 paar matjes besteld vanuit China voor 40 euro. Op internet gelukkig een aantal bedradingsschema's van de Colt kunnen vinden. Hierna heel tijdje gewacht op knapper weer.

Recent had ik zelf ook een soldeerbout aangeschaft + een aantal tangen en multimeter. Zodat ik niet alleen maar sta te kijken maar ook zelf wat doe en leer. Zodoende kon ik ook wat draden solderen etc.

Gisteren ben ik met een maatje aan de slag gegaan om een aantal zaken weer terug te bouwen. We zijn begonnen met het aansluiten van de extra 12v aansluiting achter. Eerder had ik alle kabels al getrokken wij hoefde nu alleen nog maar de kabel te verbinden met de geschakelde plus van aanstekerplug. Het enige wat ik laatst wel had gedaan was een gat gemaakt in het stukje plastic van de goede kleur waarin de extra aansluiting zou vallen zodat het minder zou opvallen.
http://imgur.com/3MnTjdg

De 2e klus was afstandsbediening en C.V. weer inbouwen. De constante plus en knipperlicht hebben we bij de richtingaanwijzer vandaan gehaald. Dit waren ook de enige draden die gesoldeerd moesten worden. Om de C.V. motoren van de auto aan te sturen konden we links onderin de zekering box een stekker doorlussen.
http://imgur.com/CmwooOq http://imgur.com/ds44rRU 

Het moeilijkste karwei voor het laatst bewaard en dat was de stoelverwarming. Eerste stap was het eruit halen van de stoelen. Na enig zoeken zagen we dat de draden er al lagen, scheelt weer een mooie bult werk. De matjes die ik gekocht had waren op een andere manier geschakeld dan hoe ze in de Colt zouden schakelen.
Schema Chinese stoelverwarming http://imgur.com/YW2Wfgl schema Colt http://imgur.com/kDLBo4G
Draden onder de stoel rechts http://imgur.com/23c73Zh (links blijkbaar foto vergeten)

Om het werkend te krijgen op de manier hoe wij wilden
Lo alleen zitting verwarmen en Hi zitting + rug verwarmen is er het volgende schema bedacht
http://imgur.com/IyVBUw2

De middenconsole hebben we bewerkt met de Dremel en nu past de schakelaar er perfect in. http://imgur.com/O4ghyOh Omdat dit alles toch aardig wat tijd in beslag nam hebben we besloten de stoelen maar terug te bouwen en dat matjes een andere keer in de stoelen te stoppen. De bedrading is in ieder geval ready en we zijn weer een stap verder 8)

deduud1

Hier even een update in mijn topic

De distributieriem lag er al 10 jaar op dus die moest nodig vervangen worden. Heb dit maar laten doen en gezegd dat ook gelijk de spanrol en alle multiriemen mee mocht in de vervanging. Aangezien de auto toch op de brug stond mocht de olie ook wel gelijk vervangen worden, deze zat er alweer 10k in. Ik was de auto maar een halve dag kwijt dus dat viel erg mee.

Afgelopen zaterdag het project stoelverwarming afgemaakt. Het enige wat nog moest gebeuren waren de matjes in de stoelen leggen. Het bleek allemaal best eenvoudig te zijn. Stoelen uit de auto en als je daarna een paar bouten los heb kun je de zitting eruit halen en kun je de stoffering van de rugleuning loshalen. De matjes van de rugleuning op maat geknipt en toen kon alles er weer in. Stekkertjes aangesloten en voila de stoelverwarming werkte. Er zijn 2 standen Low en High. Bij low wordt alleen de zitting verwarmd en bij High wordt zowel de zitting als de rugleuning verwarmd.

Ik zou zeggen laat de winter maar komen :)