Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Gordel Space star family

Filluar nga mtn84, Nentor 25, 2018, 08:35:31 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

mtn84

Goedenavond,


Op de moment rijd ik naar volle tevredenheid met een Space star family 1.6 uit 2002.
Ivm gezinsuitbreiding hen ik een derde 3-punts gordel nodig achterin.


Is deze achteraf te monteren? en is dit te doen? en is dit danveilig?


Mn auto is qua onderhoud aardig up to date en ik vind het zonde om hem weg te doen. Daarnaast moet ik wel over 3500km de riem vervangen. (Weet iemand toevalligde gemiddelde kosten daarvoor misschien?)


Alvast bedankt Groet Maarten

Nobodie14

De Mitsubishi Space Star heeft standaard een 3-punts gordel voor de midden passagier.

Deze zit helemaal achterin, in het plafond ingebouwd.
Eruit trekken, 1 bevestiging rechts erin klikken en de normale bevestiging links erin klikken.

Let bij het eruit trekken van de gordel uit het plafond even goed op hoe die gordel weer opgeborgen moet worden.
Er staat wel een tekeningetje op, maar als je het ziet is het gemakkelijker weer op te bergen.

mtn84

Dag,


Bedankt voor het antwoord. Mijn Mitsubishi heeft het niet, en er zit niks op het plafond. Ik zie het wel bij andere op Marktplaats. Dus helaas niet standaard.


ideeen voor montage?


Groet,
Maarten

Nobodie14

#3
Heel vreemd..

Volgens de RDW gegevens heeft de Mitsubishi Space Star 1.6 Family uit 2002 (zowel het nieuwe als het oude model) 5 zitplaatsen.
Vul jouw kenteken zelf eens in op https://ovi.rdw.nl/.
En dan op het tabblad "Technisch" klikken.

Dit houdt in dat de wagen voorzien MOET zijn van een 3e gordel.
In mijn geval (Space Star 1.6 Comfort 2002 oude model) is het een 3-punts gordel die uit het plafond komt.
Het zou kunnen dat er in de Family alleen een heupgordel zit.
Misschien zit die dan onder zitting van de achterbank?
Het zou kunnen dat de vorige eigenaar deze heupgordel en 3e hoofdsteun verwijderd heeft.

Je zou zelf een heupgordel kunnen inbouwen.
Dat is niet zo moeilijk.
Een nieuwe, universele heupgordel kost ong. 10 euro op marktplaats.
En dan kun je de bouten van de bestaande gordels gebruiken. 

Gieli0

ik heb een family uit 2003 en ook hier zit hij in het plafon.mijn space star 1.3 uit 2000 had echter een heup gordel.

mtn84

Dag,


Bedankt voor de reacties. De auto heeft inderdaad 5 zitplekken. Echter in het midden alleen een heupgordel. Had ik misschien in mijn topic moeten zetten.


Een heupgordel is echter niet handig bij kinderzitjes. Daarnaast vind ik het idee van alleen heupgordel voor kinderen niet veilig. Er komen dan veel krachten op je heupen. Of afremmen wanneer ze slapen, ik zie ze al naar voren slingeren. Misschien vroeger afdoende, maar  echt niet meer van deze tijd.


Best apart eigenlijk, een family editie zonder driepuntsgordel in het midden. Naja. maar even kijken voor andere space star.




Nobodie14

Afhankelijk van de staat van je auto, zou je ook kunnen overwegen om een 3-punts gordel (incl. bevestigingspunten bij de achterbank) van een sloop Space Star te kopen.
Dat is goedkoper dan een andere auto kopen waar je weer de nodige onkosten aan hebt om achterstallig onderhoud weg te werken.

mtn84

Dag,


Bedankt voor de berichten. Ik ben er nog over aan het nadenken. De ombouw is iets wat zou kunnen, ik weet niet of het veilig genoeg is dan.


Misschien kopp ik een andere space star of een lancer station.


Topic mag wat mij betreft dicht


Groet Maarten