Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Afstandbediening centrale deurvergrendeling

Filluar nga colt06, Dhjetor 16, 2015, 09:42:54 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

colt06

De afstandbediening van de centrale deurvergrendeling doet het nauwelijks meer. Alleen het op slot zetten wil het nog goed doen, maar als ik hem open wil doen dan moet ik hard drukken (heel hard) om deze te laten werken, soms lukt dat, vaak niet meer. Dit is van de laatste tijd. Als ik de afstandbediening open maak valt het mij op dat het kleine zwarte drukknopje dat op het printplaatje voor het open maken zit stroef gaat en het knopje voor het op slot zetten vrij makkelijk. Hoe krijg ik dit goed? Zijn er medegebruikers die dit euvel kennen? Weten zij misschien een oplossing? Ik bezit een Colt CZ3 1.1 uit 2006.

Caarismaa

Een maal Mitsubishi, altijd Mitsubishi !
https://asiancar-fanatics.com    <-- hier ben ik ook te vinden


Caarismaa

Bij mij was het rubber helemaal gescheurd, hoppa nieuwe erin en weer zo goed als nieuw :)
Een maal Mitsubishi, altijd Mitsubishi !
https://asiancar-fanatics.com    <-- hier ben ik ook te vinden

Paganizer

Handig, Die van mijn werkt soms ook erg moeilijk, Dus ook maar zon knopje besteld even wachten tot ik hem binnen heb en dan even kijken of hij beter werkt  ;D

Caarismaa

Heeft het vervangen van het rubber geholpen ?
Een maal Mitsubishi, altijd Mitsubishi !
https://asiancar-fanatics.com    <-- hier ben ik ook te vinden

Paganizer

Beetje apart dat hun ze vanuit het buitenland bestellen en naar je toe sturen ipv zelf een voorraad hebben, Maarja na even wachten heb ik die van mij binnen.
Bij mij heeft dit zeker geholpen, Had hetzelfde probleem als de topic starter dat hij soms erg moeilijk ging. met het nieuwe rubbertje erin werkt hij stukken beter

colt06

Er was wat mis gegaan bij het versturen. Men heeft het opnieuw besteld, dus ik moet helaas nog even wachten. Laat het weten als het binnen is en vervangen op de sleutel.

rickie1818

Hallo colt06 en Paganizer,

in dit soort gevallen kun je het beter zelf bestellen via Ebay of Chinese sites.
Je hebt het dan én goedkoper én sneller binnen !
Zo doe ik het altijd.

colt06

#9
Heb de nieuwe rubber-pad ontvangen en geplaatst, helaas zonder enig resultaat. Ik dacht het al want de vorige "oude" was nauwelijks versleten, maar voor die paar euro was het het proberen waard. Zoals ik al meldde zit het probleem dus op het printplaatje zelf. Hierop bevinden zich twee zwarte knopjes waarvan diegene die voor het ontgrendelen dient stroef gaat en dus als gevolg waarschijnlijk geen goed contact maakt. Alleen heel hard drukken geeft resultaat, maar dat lijkt me nu niet echt goed voor het printplaatje dus laat ik dat maar achterwege en open de Colt maar met de sleutel. Nogmaals: Het op slot zetten gaat wel goed, het knopje wat hiervoor dient op het printplaatje is duidelijk beter "beweegbaar".
Jammer dus, maar ik sta open voor suggesties.

Paganizer

Je zou bijna zeggen dat er dan iets tussen is gekomen waardoor het knopje vies is of plakt ofzo.
Al zou dat wel heel knap zijn zover ik de plaat heb gezien zit er om dat knopje ook een zwart klein rubbertje en daaromheen het zilveren kastje.

Want het lijkt erop dat er iets van bijvoorbeeld drinken (frisdrank ofzo) tussen is gekomen waardoor hij vaster is gaan zitten of waardoor er vuil tussen zit.
Heb helaas alleen geen idee of je dit zelf schoon kan maken, want volgens mij kom je daar niet bij. :(

Eagle1982

Als het probleem echt een vies/plakkerig knopje is dan kan reinigingsalcohol nog wel eens uitkomst bieden.
In de elektronica gebruik ik dit zelf ook regelmatig om bijvoorbeeld microswitches (en die zijn echt micro) van camera's weer gangbaar te maken.

Drogisterijen hebben dit wel, neem wel echt reinigingsalcohol en geen producten als nagellak remover oid.
Gewoon met een wattenstaafje opbrengen en in laten weken, soms wanneer het echt smerig is door bijvoorbeeld frisdrank de procedure een paar keer herhalen.

Na het reinigen even goed uit laten dampen.

colt06

#12
Bedankt voor de tip. Ga het proberen met reinigingsalcohol, je weet maar nooit. Een monteur die voorheen werkte bij een Mitsubishi-dealer wist mij te vertellen dat er wel vaker een afstandbediening van dit type vervangen moest worden. Schijnt toch echt te zitten in een kapot drukknopje, deze gaan dus wel eens stuk. Is een duur verhaal, er moet eigenlijk een nieuw printplaat(je) komen, deze is echter alleen maar te verkrijgen in combinatie met een nieuwe sleutel. Vervolgens moet deze worden aangepast (ingelezen?) naar de frequentie van het apparaat in de auto zelf. Totale kosten komen zo rond de 200 Euro, gaat mij wel iets te ver omdat het eigenlijk alleen maar om een defect knopje op een printplaatje gaat.

slagtand

#13
Hallo allen.


Ik bezit een Colt CZ5 1.5, 2006. 112.000 km
Schoonmaak met alcohol doet wonderen.
Mijn rubberen knop van de AB was ook gaan scheuren, alleen vergrendelen was nog mogelijk.

Dus, ging ik naar de beschreven link.
http://www.mijn-artikel.nl/Webwinkel-Product-109335183/2-Button-Rubber-Key-Pad-Replacement-For-MITSUBISHI-COLT-WARRIOR.html
Het artikel bestaat daar echter niet meer.



Niet getreurd: Hierbij de Amazon-link waar het artikel nog leverbaar is.


https://www.amazon.co.uk/Button-Rubber-Replacement-MITSUBISHI-WARRIOR/dp/B010CD99KG
...Betalen kan alleen met creditcard, dus ik moest een kennis inschakelen...
(Veel goedkoper dan een nieuwe sleutel en alle sleutels (her)programmeren, ca. 105,= euro)