Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Even voorstellen

Filluar nga Rik1987, Shkurt 16, 2017, 01:42:31 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Rik1987

Hallo, mijn naam is Rik, ben 29 jaar en kom uit Arnhem.
Vorige week was mijn vorige auto (helaas) afgekeurd voor de APK en heb hem daarom ingeruild op een Carisma 1.8 GDI uit 99. Het is mijn eerste Mitsubishi na begonnen te zijn in een Peugeot 309 uit 1992, daarna een Seat Cordoba uit 1995 en daarna diverse Nissans. De Nissans die ik gehad heb waren een 100NX uit 1992, Primera 2.0GT uit 1992, een Primera uit 2001, een Murano uit 2005 en een Almera uit 2002.

Doordat de Almera dus afgekeurd was en ik pas een huis heb gekocht en pas vader ben geworden moest ik dus op zoek naar een goedkope auto met veel ruimte. Aangezien mijn broer ap diverse Carisma's heeft versleten en er altijd tevreden over was, heb ik er nu zelf maar een aangeschaft. Ik heb ook diverse andere auto's bekeken, waaronder een Volvo V40 en een Alfa 156, maar toch blijft mijn autohart bij de Japanners liggen.

Vandaar dus de keus op de Nederlandse Japanner.
Het gaat dus om een 1.8 GDI met iets meer als 2 ton op de teller uit 1999. De kleur is zilver en de uitvoering is sober. De enige luxe is CV en airco. Verder is alles handmatig. De bedoeling is om hier een periode mee te rijden om wrer wat geld te kunnen sparen voor een luxere auto.
Maar zover is het niet en eerlijk gezegd heeft de Carisma me toch wel positief verrast. Hij rijdt niet zo sportief als een Almera, maar qua prestaties doet hij er ook niet voor onder. Op hogere snelheden blijft hij verassend stabiel en ontpopt hij zich toch wel wat meer als een langeafstandscruiser.
Maar tot zover de woorden, hier heb ik een plaatje bij het praatje.


Chaoth

Welkom Rik.

Leuk verhaaltje :)

Zijn goede auto's. Het is wel verstandig om 98 te tanken met GDI's. Zijn zuinige motoren, maar vervuilen daardoor wel van binnen (gasklephuis)

stormfox