Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen

Filluar nga Dark77, Dhjetor 23, 2018, 12:55:11 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Dark77

Hoi hoi ik ben een trotse eigenaar van een spacestar 1.8 mpi uit 2005 met 17000 op de teller.. Ik ben nieuw met forums dus help me even me haha ik had ook een vraag wat voor maat speakers passen er in de deur ik kan nergens op het Internet info vinden voor een spacestar uit 2005 helaas ben wel benieuwd wat andere leden hun ervaring is met audio in de spacestar wat voor opties heb ik enz groet mij

Nobodie14

Welkom op het forum.

Het is gemakkelijker om vragen van jou te beantwoorden, dan dat we je allerlei informatie geven omtrent jouw auto.

17.000 km op de teller is wel HEEL weinig voor een wagen uit 2005.
Dat is net iets meer dan 1.000 km per jaar.
Hopelijk heb je daar ook een onderhoudshistorie bij.
Wat bij mij meteen naar boven komt:
- Wanneer is de distributieriem vervangen?
- Wanneer zijn de banden vervangen?
- Wanneer is de remvloeistof ververst?
- Wanneer is de koelvloeistof ververst?
- Wanneer is de laatste airco service beurt uitgevoerd?
- En wanneer is de laatste servicebeurt geweest?
Dat zou ik eerst allemaal in orde maken. En dan ECHT een rit naar Duitsland maken om de boel schoon te blazen.

V.w.b. de speakers: ik zou eerst bepalen wat je wilt bereiken, wat je budget is en hoe handig je zelf bent.
De standaard radio heeft iets van 15 watt (standaard speakers zijn ook iets in die range).
Dus alleen je speakers vervangen helpt wel, maar dan ben je er nog niet.

In mijn Space Star heb ik een 2-din China radio ingebouwd met 2x 50w MOSfet versterker, DVD, navigatie etc.
Dat gaat niet zo gemakkelijk in jouw Space Star omdat je een andere middenconsole hebt.

Voor de auto had ik een Pioneer 13cm Composet gekocht.
Maar toen ik eenmaal de deurpanelen verwijderd had, zag ik al dat de speakers te klein waren.
Die passen niet zonder meer.
Omdat de deurpanelen toch al los lagen, heb ik 6.7 inch midwoofers van Focal ingebouwd met pasringen die bij de Focal Composet geleverd werden.
Die moesten wel aangepast worden..
De tweeters van de Pioneer Composet heb ik in de buitenspiegeldriehoekjes gelijmd.
Ik had de tweeters van de Focal Composet kunnen gebruiken, maar dan moest ik die grote scheidingsfilters ergens inbouwen.
Daar had ik geen trek in.
Daarnaast was 1 tweeter al in de Audi A6 van mijn broertje ingebouwd omdat hij die tweeter weer eens opgeblazen had..

De midwoofers van de Pioneer composet heb ik in de achterportieren gemonteerd.
Omdat ik toch wat 'umpf' mistte (ook na het inspelen van de speakers), heb ik een actieve, platte 10 inch Boss subwoofer onder mijn stoel geplaatst.
Uiteraard Sound deadening in de portieren en achterklep.
Na het inregelen, komt er nu een goed geluid uit de audio installatie.

Buiten de Pioneer Composet voor 35 euro, had ik verder alles thuis liggen.
Je kunt het echter zo gek maken als je zelf wilt en je budget het toelaat.
Er zijn Space Stars die de volledige laadruimte vol gebouwd hebben met versterkers en speakers...
Daar zit echt voor duizenden euro's aan audio apparatuur in..