Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Verwijderen dashboard klokje

Filluar nga Nisei, Dhjetor 30, 2016, 12:07:18 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Nisei

Mijn Carisma uit 96 heeft een zeer slecht leesbaar LCD dashboard klokje (hoort er misschien verlichting achter te zitten die stuk is gegaan?) waarbij de knoppen om gelijk te zetten het nu ook nog hebben begeven.
Ik wil dit klokje graag vervangen door een rood LED model maar krijg de oude er niet uit.
Op de foto zien jullie wat voor dashboard paneel ik heb (foto is niet van mezelf). Iemand enig idee of ik dat hele paneel los moet halen of kan ik het klokje er uit krijgen zonder het hele paneel te verwijderen? En hoe krijgt het klokje stroom? Ik neem aan dat die gewoon 12V voeding krijgt?



EnnoE34

Je kunt het paneel er uit klikken. Klokje zal wel met schroefjes vastzitten. En er zitten 1 of 2 lampjes in. Ben wel benieuwd naar het resultaat.

Nisei

He bedankt.
Ah OK, ik moet dus wel dat hele paneel (zoals op de foto) er uit halen?
Maar even kijken dan of de lampjes vervangbaar zijn en de knopjes weer aan de praat te krijgen zijn.
Ik post wel even een foto van het resultaat.

EnnoE34

Klopt. kabels verwarming is het lastigst in deze operatie.

Nisei


Ik kon het klokgedeelte aan de achterkant losschroeven en er uit halen zonder dat ik de kabel van de verwarming los hoefde te halen.
Wat zitten auto's toch afschuwelijk in elkaar zeg. Je moet soms tig dingen loshalen om bij je doel te komen.
Maar goed, het nieuwe LEDklokje zit er in. Ik heb de drukknopjes omgebouwd zodat de originele knoppen op het paneel nog steeds te gebruiken zijn. En naast de tijd geeft hij ook nog datum, temperatuur en voltage aan. Stukken beter zo.