Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Outlander 2006 centrale deurvergrendeling

Filluar nga Dennis59, Qershor 25, 2018, 08:19:56 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Dennis59

Goedenavond,


Ik ben vanavond voor het eerst op dit forum en hoop dat ik een antwoord kan krijgen op mijn klacht.
De auto betreft een 2.0 Outlander uit 2006.


Afgelopen weekend de ignition switch vernieuwd, omdat deze uitgesleten was.
Nieuwe geplaatst en alles weer in orde, totdat ik erachter kwam dat de autosleutel op afstand helemaal niets meer doet ten aanzien van de centrale deurvergrendeling.
In het portier werkt alles naar behoren en locken/unlocken de deuren zoals het hoort.

Onder het stuur alles weer opengemaakt en nagecheckt. Alle zekeringen maar nagelopen, ook onder de motorkap, zo ook de aansluitingen op de ignition switch. Niets helpt en het bevreemd me nogal.


Mijn vraag aan jullie.:


Waar moet ik zoeken. De ontvanger kan ik niet vinden.


===========================================
Dan nog een vraag .:


Op het stuur aan de achterkant zit op het contactslot een vierkantje geschroefd waaruit 2 groene draden komen.
Deze zijn in een plastic bakje verwerkt met daarop een soort Bi-metaaltje in de vorm van een T met een veertje eronder.
Waar dient deze voor.


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.


M.vr.gr.


Dennis.





   

Nobodie14

Ik neem aan dat de batterij(en) in de sleutel nog in orde is.

Je kunt proberen om de FOB overnieuw aan te melden.
Als de sleutel hetzelfde is als het 2009 model, dan zou je dit kunnen doen: Mitsubishi Outlander key FOB re-program
Dit zou de procedure moeten zijn:
1. Press and hold unlock for 8 seconds (8 blinks)
2. While still holding unlock, press and hold lock for for 8 seconds (8 blinks).
3. Immediately release both buttons (lock and unlock) together.
4. Put key in ignition and turn on car without starting the engine
5. Turn car off and remove key
6. Press and hold unlock and lock together for 4 seconds (4 blinks)
7. Immediately release both buttons (lock and unlock) together.
8. Immediately press and hold unlock only for 2 seconds (2 blinks)
9. Put key in ignition and turn on car without starting the engine
10. Turn car off and remove key
11. Done

Het lijkt heel veel stappen om te doen, maar kan in minder dan 30 seconden gedaan worden
Hier wordt het nogmaals uitgelegd en daadwerkelijk gedaan: outlander
Het is wel in Spaanstalig, maar als je goed kijkt zie je hoe ze het volgens bovenstaande stappen doet.

Ik heb zelf geen Outlander en heb dan ook geen idee waar dat groene blokje voor is.
Misschien de immobilizer?

Dennis59


Goedemiddag. Dank voor de tekst en uitleg. Ik zal hier over nadenken om dit toe te passen.






Dennis59

Ik ga eerst nog even alles nalopen e.d. want vind het maar een vreemde zaak.

Nobodie14

Ik denk dat je de accu niet los gekoppeld hebt voordat je het contactslot los haalde.
En je de antenne ring van de startblokkering los gehaald hebt.
Daardoor is de ETACS (MR530916: een rode langwerpige module, zoek even op Google) waarschijnlijk van slag geraakt.
Dat is de module van o.a. de keyless entry.
Vandaar mijn advies om de sleutels overnieuw aan te melden.

Dennis59

Accu had ik inderdaad niet losgekoppeld, maar aan de antenne ring heb ik niet gezeten. Inmiddels ben ik er gelukkig wel uitgekomen. Door het monteren van de kappen aan het stuur heb ik waarschijnlijk het afdekplaatje van de key reminder switch losgetrokken, waarachter een koperen plaatje met veertje zit en opgesloten wordt met 2 extra veertjes om tegendruk te geven. Deze zit bevestigd aan de achterkant van het contactslot.Deze veertjes waren dus weggesprongen en gaf het probleem. Maakte geen contact bij het eruit halen van de sleutel. Van de oude ignition switch de veertjes eruit gehaald en over gezet. Was qua maatvoering precies goed en het probleem is opgelost. Top en super bedankt voor het meedenken.

Nobodie14

Helemaal goed dat je het gevonden hebt!

Het is nu natuurlijk niet meer nodig, maar hier is een stukje te lezen over de key reminder switch met alle symptomen als toekomstige referentie: The key reminder switch signal not received