Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Postimet e Fundit

#61
Techniek en Tuning / ASX 1.6 chippen??
Last post by Noel - Janar 04, 2024, 08:18:09 MD
2 jan 2024 heb ik mijn ASX laten voorzien van een zg. Piggyback. VTune in Huizen heeft het geheel gemonteerd. Het was zo gebeurd, ik stond erbij en keer ernaar, kreeg uitleg en kon vragen stellen, top.

Waarom:
Mijn vorige auto was een Citroën C5 met een 2 liter motor. Deze had beduidend meer trekkracht dan mijn huidige ASX, en dat is best vervelend. Ik ben een rustige rijder en maak graag gebruik van het aanwezige koppel bij lage toeren.

Voorlopige conclusie: 
Op weg naar huis viel mij het versnellen vanaf 90km/u toch een beetje tegen in de 5e versnelling.
Heb wel het idee dat er vermogenstoename is zodra ik een terugschakel, dus meer toeren maak. (vanaf 3500rpm)
Ik had gehoopt dat onderin (vanaf 2500rpm) wat meer trekkracht (Nm) beschikbaar zou zijn.
Veranderd dit nog na de inleerperiode van de motormanagement-electronica, ik hoop het!
Tevens het advies gekregen om ipv E10 95 eens E5 98 benzine te tanken. Bij ons vlak over de grens in België kan dit tegen een gunstig tarief.
Over het verschil in verbruik kan ik nog niets zeggen.

Conclusie echtgenote: (zij weet ervan)
Géén enkele reactie! Had gehoopt op iets in de trant van: "de auto rijdt fijn nu".
Misschien zegt dit voor sommige genoeg!

Ik wens jullie het allerbeste voor 2024.

Groet Noël
#62
Space star / Paar vragen Spacestar 2004
Last post by Keezx - Janar 03, 2024, 10:04:02 MD
1 en 2 . tja, bij mij werkt er ook het een en ander niet, maar zolang ik in het donker m'n snelheidsmeter nog kan zien vind ik het wel best....ik heb me daar nog niet mee bezig gehouden.
Nobodie14 weet daar w.s. wel meer over te melden. maar die heeft al een tijd niks meer gepost, weet niet wat daarmee aan de hand is.
3 inderdaad zijn de na de facelift koplampjes niet heel geweldig , ik heb er een tijdje Chinese LED H4's in gehad, deze geven meer licht , maar je ziet er niet veel meer mee, de refelectorlampen zijn gewoon niet goed genoeg daarvoor.
Je kan eens expirimenteren met de nieuwste LED types (zie het Tweakers.net forum mobiliteit), maar oppassen dat je geen "lichtterrorist" wordt...daar zijn er teveel van onderweg..
Als de reflector niet mat is, dan kan je er IMO alleen met  opgepepte halogeen H4 ("Night Vision" o.i.d.)  iets aan doen.
4 Da's een kwestie van een 12V kabeltje trekken in de middenconsole (vanuit de asbak) naar achteren en daar een paar van die dingen in schroeven.
kan ook gewoon met een verlengkabeltje in de aanstekerplug en kastje met USB naar achteren.
5 Da's de bekleding ter plaatste lostrekken en ombouwen.
#63
Techniek en Tuning / ontsteking stroomverdeler defe...
Last post by Keezx - Janar 03, 2024, 05:59:59 MD
In het ergste geval moet je van 2 defecte 1 werkende zien te maken....
Dat is vaak je lot als je in een 30 jaar oude auto wil gaan rijden, creativiteit heb je nodig...
#64
Space star / Paar vragen Spacestar 2004
Last post by Jump1975 - Janar 03, 2024, 04:41:04 MD
Hoi,

(1) Heeft iemand een tip hoe ik bij het lampje van de aansteker kom van mijn Spacestar uit 2004?
(2) En heeft iemand verder een idee hoe ik bij de lampjes kom (links van het stuur) mistlamplicht en dergelijke?

>>>>>Ook teller is half verlicht, elders op het forum vond ik voor dit euvel instructies, waarvoor dank.<<<<<

(3) Is het normaal dat het zicht van de koplampen niet zo super goed is in het pikkedonker? (ondanks polijsten, en ondanks stand 0 bij 1 passagier). Valt hier iets aan te verbeteren?

(4) Is er iemand met ervaring in het inbouwen van USB-aansluitingen ten behoeve van de passagiers op de achterbank? (lijkt me handig als we opnieuw ver gaan reizen ermee met ons gezin)

(5) De gordel rechtsachter zat muurvast tussen het deurslot en is daarbij gesneuveld. Via een sloperij een vervangende set gekocht. Is er iets waar ik op moet letten bij het uitbouwen restant en inbouwen vervanger?

Hopelijk mag ik deze verzamelde vragen zo onder elkaar droppen en hopelijk heeft er iemand zin om mij te antwoorden. Alvast bedankt!
#65
Techniek en Tuning / ontsteking stroomverdeler defe...
Last post by Alfreddg - Janar 02, 2024, 03:45:16 MD
Ik heb eentje gezien op ebay (cyprus). Ik ga de gok wagen.
#66
Techniek en Tuning / ontsteking stroomverdeler defe...
Last post by Alfreddg - Janar 02, 2024, 03:02:35 MD
Mijn garage had gezegd dat de stroomverdeler defect is en hij deze niet kan vervangen omdat er geen onderdelen meer zijn. Dat was jammer om te horen.
#67
Techniek en Tuning / ontsteking stroomverdeler defe...
Last post by Keezx - Dhjetor 29, 2023, 10:24:11 PD
Lijkt me niet erg zinvol om dan dingen te koop te gaan vragen, je moet eerst een fatsoenlijke diagnose (laten) stellen...
#68
Techniek en Tuning / ontsteking stroomverdeler defe...
Last post by Alfreddg - Dhjetor 28, 2023, 09:44:02 MD
Ik heb (nog) niet zoveel verstand van stroomverdelers. Ik zie wel veel onderdelen voorbij komen, maar ik weet niet welk onderdeel defect is.
#69
Techniek en Tuning / afstandsbediening space star
Last post by Keezx - Dhjetor 23, 2023, 01:31:31 MD
1- Het lijkt me niet verstandig hier je complete gegevens te gaan posten, ik zou het weghalen...
2-Huisjes zonder inhoud zijn vermoedelijk nergens (meer) te koop, maar er duiken hier en daar wel eens complete afstandsbedieningen op, zoals hier:
https://www.ebay.fr/itm/283850542216
Google en je vind wel wat met: Space Star Remote  MN916005
#70
Beste mensen,
De Mitsubishi Space-star 02-PB-NK uit 2004 doet het nog voortreffelijk, alleen uit de handzender is het knopje voor het opendoen van portiervergrendeling kwijt geraakt.
Wie wil en kan helpen bij het vinden en kopen van een vervangend huisje compleet met 2 knopjes of anders weer in orde maken van handzender?
Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Ans en Hans de Snaijer 
Kanaalstraat 52
2231KD Rijnsburg 
0714028319 of 0611222850
jldesnaijer@ziggo.nl