Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Postimet e Fundit

#51
Te koop aangeboden / Lancer GTI 1994
Last post by Bosmai - Janar 26, 2024, 04:45:12 MD
Helaas (en met pijn in mijn hart) verkoop ik mijn auto, de Lancer Gti uit 1994. Ongetwijfeld bij jullie bekend als unieke verschijning op de Nederlandse weg. Ik weet dat er in het verleden een aantal van jullie eigenaar waren van deze auto's, ook van de Colt Gti. 
Er is teveel werk aan de auto voor mij en de auto verdient een liefhebber die hier wel de mogelijkheden toe heeft. 
Auto is altijd merkdealer onderhouden en ik ben de 3de eigenaar. Ik heb hem gekocht van een Mitsubishi monteur en daarvoor was hij in eigendom van een dealer. Ik heb auto altijd periodiek gepoetst en altijd euro 98 getankt waar hij het beste op rijdt. 

Aandachtspunten:
- APK afkeur op roest, zie verder de foto's. Dorpel moet nu gelast worden, komt APK nu niet meer door.
- Motorblok lekt/zweet wat olie, ik vul 1 liter olie bij op 10.000 km rijden.
- 2 deukjes aan linkerzijde, ook laat stukje blanke lak los voor op linker spatbord.
- Synchromesh-ringen zijn versleten, is met additief behandeld maar koppeling slipt licht onder 2000 toeren.
- Aircopomp werkt niet meer.
- Mistlampen voor zijn uitgeschakeld vanwege een defecte schakelaar.

Mocht iemand zin hebben in een project of auto nodig hebben voor onderdelen voor eigen project (Lancer/Colt Gti), de auto wordt in zijn geheel verkocht. APK loopt nog tot 27 februari dit jaar. 

Prijs is in overleg. 

Voor foto's verwijs ik jullie naar advertentie op Autowereld:

https://www.autowereld.nl/mitsubishi/lancer/1-8-16v-gti-39176704/details.html
#52
Interieur en Exterieur / Edition stoelen
Last post by WillemObbink - Janar 26, 2024, 03:44:46 MD
Eric de Kort had ze helaas ook niet op voorraad, nog andere suggesties? 
#53
Interieur en Exterieur / Edition stoelen
Last post by WillemObbink - Janar 25, 2024, 12:46:39 PD
Ben bij de onderdelenlijn niks tegen gekomen en heb een aanvraag geplaatst bij Eric, hopen dat daar iets uit komt!
#54
Colt / F voorstellen
Last post by OPM - Janar 24, 2024, 05:15:47 MD
Goedemiddag!

Mijn naam is OPM en ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van deze Colt Edition II uit 2012.

Na een lange zoektocht uiteindelijk geslaagd!

Alleen ontbreken er 2 zaken: een dakspoiler en een radio met bluetooth + fatsoelijk geluid.

Weet iemand waar je een dakspoiler kan bestellen voor deze auto?
En hoe je de radio kan vervangen zodat je wel de knopjes op het stuur kan blijven gebruiken voor de radio?

Alvast bedankt!
OPM
#55
Interieur en Exterieur / Edition stoelen
Last post by Keezx - Janar 23, 2024, 12:07:19 MD
Onderdelenlijn of Eric de Kort al geprobeerd?
#56
Interieur en Exterieur / Edition stoelen
Last post by WillemObbink - Janar 21, 2024, 09:48:44 MD
Dag mensen,
Mijn naam is Willem en ik rij in een Lancer 2.0 uit 2007. Het interieur van de auto is me tot nu toe goed bevallen maar ik zag laatst bij een andere Lancer de Edition stoelen en die zagen er een stuk beter uit dan de standaard stoelen die er nu in mijn auto zitten. Nu vroeg ik mij af of iemand deze te koop heeft staan of weet waar ik deze zou kunnen krijgen.

Groetjes
Willem Obbink
#57
Pajero / Watertemperatuur meter (Mitsub...
Last post by Robert.bles@gmail.com - Janar 16, 2024, 08:08:57 MD
Hoi allen,

De watertemperatuurmeter van mijn Mitsubishi loopt hoog op. Maar net niet tot in het rood. Koelvloeistof is voldoend aanwezig ook in het expansievat. Sensor is nieuw omdat ik onderlaatst ook de kop heb vervangen omdat deze was gescheurd. Kan het zijn dat de meter niet meer goed functioneert want mijn brandstofmeter doet het vaak ook niet.

Gr. Robert
#58
Colt / Colt 2009
Last post by Keezx - Janar 13, 2024, 06:55:28 MD
Bij de bandenmaten zijn de volgende maten officieel aanbevolen:
196/50/15
205/45/16
Dus Volvo wielen MET (Voor Volvo) passende banden gaan het niet doen....dat wordt waarschijnlijk aanlopen.
Verlaging zeg ik niks over.
Of een veerpootbrug de besturing gaat verbeteren, ik denk het persoonlijk eigenlijk niet, denk dat een beetje expirimenteren met sporing (gratis...) meer gaat opleveren (maximum toespoor erop zetten).

EDIT: LAATSTE KEER DAT IK HIER ANTWOORD.
JE KAN VRAGEN STELLEN TOT JE EEN ONS WEEGT, EN JE MAG HET UITZOEKEN.

#59
Colt / Colt 2009
Last post by Fubar89 - Janar 12, 2024, 10:14:43 MD
Hoi allen,

Mijn naam is Paul, woon in Limburg en ben de nieuwe eigenaar van een zwarte Colt uit 2009. een 3 deurs met maar 90.000kms. Nu ben ik het eea aan het aanpakken:

Ik ben op zoek naar andere velgen. Ik wil wellicht Volvo velgen eronder zetten van een s40 15 of 16 inch. Past de bandenmaat 205 55 15 of 205 55 16? Het liefste had ik dat de velgen een beetje naar buiten zouden staan, hopelijk vult et44 en een hogere band de wielkast beter.

Zijn er tips qua verlaging? (set of zijn veren voldoende zonder dat er iets aanloopt?) Ik wil wellicht de wielkasten wat dichter hebben als de banden geen optie is door het insturen.

Ik wil wellicht een veerpootbrug van een CZC of CZT plaatsen, de Colt rijdt soms wat zoekerig..

De stoelen zijn best hard (Volvo en Saab gewend) , kunnen deze qua rug nog wat zachter worden? Zitting valt mee. Stoelverwarming is nu wel een gemis.

Ik heb een 2din radio en frame besteld, er stond een how to op youtube omdat er iets kleins gezaagd moest worden. Nog ergens op letten? Ik heb een radio met aparte ACV kabel en stuurwielinterface besteld.

Mijn cruise control werkt niet, na wat zoeken, kan het de remschakelaar zijn. Deze heb ik besteld en ga ik morgenvroeg vervangen.

Hoor het graag van jullie!

Ohja ps. Hij lijkt op deze:  https://www.autoscout24.nl/aanbod/mitsubishi-colt-1-3-invite-airco-radio-cd-apk-14-08-2024-benzine-zwart-308c3fba-0b07-4939-9d9b-aade55ad5411?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=5&position=5&search_id=al7sqrc1di&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2
#60
Techniek en Tuning / 4G92 op F5M?
Last post by BillyColtCj0 - Janar 10, 2024, 11:02:50 MD
Hallo,

Iemand ervaring met 1.6 carisma motor 4g92,
Op een versnellingsbak van Colt cj0 4g13 f5m te passen? 
Bestaat hier een pasplaat voor?
Welke koppeling?
Uitlijning?

Waarom ik dit wil doen? Voor de autocross.
Colt 5 crossauto.

Waarom niet de carisma bak gebruiken? Omdat deze versnellingsbakken waardeloos zijn (voor de cross) met name het systeem van de aandrijfassen.

Hoop dat iemand mij kan helpen😁