Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Info display carisma

Filluar nga Styxeldiablo, Maj 05, 2018, 12:46:09 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Styxeldiablo

Hoi,


Is het mogelijk om het info display van een carisma uit 2002 te vervangen voor een kleurenscherm? Of kan ik er bvb een moderne variant inbouwen met navigatie o.i.d.?


Groetjes robert

Nobodie14

Er bestaat een kleurenscherm uitvoering van de info display.
Die is gekoppeld aan de fabrieksnavigatie.
Als er echter een aftermarket radio ingebouwd wordt, schijnt de kleuren display problemen te hebben omdat deze niet meer aangestuurd wordt.

Er zijn uitgebreidere boardcomputers te koop die wel op de plek van de info display ingebouwd kunnen worden.
Die communiceren met de ECU via OBDII.
Zo'n unit kost echter rond de 160 euro.
Dan heb je uitgebreidere ECU informatie (evt. aangevuld met G-kracht sensoren en GPS informatie), maar verder niets.

De bestaande ruimte is niet hoog genoeg om een navigatieschermpje van bv een breedbeeld Mio in te kunnen bouwen.
Daar heb ik naar gekeken..
Je zult dan de bovenkant moeten verhogen met polyestermatjes etc.
Dat is nogal een klus om het netjes te doen.

Mijn advies: bouw een 2-din in.
Liefst een Android zodat je Torque Pro kunt installeren.
En via een bluetooth OBDII module heb je dan een complete boardcomputer.
Daarnaast natuurlijk radio, MP3 speler, handsfree kit, navigatie en video.
Die 2-din kun je dan eventueel weer mee nemen naar een volgende auto.

Styxeldiablo

Oké... allereerst bedankt voor je reactie...
Heb een beetje gegoogled want er is standaard geen ruimte voor 2din toch? De bedieningsknoppen voor kachel en airco e.d. zou ik dan naar beneden moeten verplaatsen? Dan een frame voor 2din plaatsen als ik dat goed gezien heb?
Ik zal me er nog wat in verdiepen en anders moet ik misschien toch leren leven met een simpel scherm :p

Nobodie14

Er is een recent en ongoing topic over het inbouwen van een 2-din in een Carisma: 2 DIN radio inbouwen Carisma facelift

Styxeldiablo

#4
Toppie! Ik ga het even volgen :-)


Wat mij trouwens opviel was dat ik nergens de maten kon vinden voor speakers die naast de hoedenplank zitten...


Uiteindelijk heb ik 16,5 cm speakers gemonteerd op een metalen plaat (geen idee of de plaat standaard in de auto zit...)


Kortom voor wie op zoek is naar speakermaten voor in een carisma 13cm in de voordeur en 16,5 cm naast de hoedenplank...


😊👌

stormfox

Ik heb zelf in mijn carisma de onderstaande speakers geinstalleerd:

Voor portieren:   2x sony XS-A1723 100W 16.5cm speakers
naast hoedenplank  : 2x CALIBER CDS 16 16.5cm 50rms

Helaas mis ik voor beiden speakers goede speakerringen, dus dat moet ik een keer netjes oplossen met een stuk mdf hout.

GilianvanNeck

Hey Styxelbiablo,


Ik ben zelf bezig (geweest) met de inbouw van een 2 DIN radio. Als je daar informatie over wilt hebben, moet je maar aankloppen! Ondertussen kan ik je wel het een en ander vertellen.


En stormfox, hoe bevallen die speaker? Ik heb zelf ook wel redelijke speakers, maar ik weet niet precies welke types dit zijn. Ik zit te overwegen om een andere samenstelling te plaatsen(eventueel met sw).

stormfox

Ik ben ontzettend blij met mijn de speakers die ik ontzettend goedkoop via Marktplaats heb gekocht.
Het verschil met de stock-speakers is niet te beschrijven. Deze vervanging had ik dus veel eerder moeten doen.

GilianvanNeck

Dat heb je precies voor speakers aangeschaft?  8)

stormfox



Voor : 2x sony XS-A1723 100W 16.5cm   



Achter : 2x CALIBER CDS 16 16.5cm 50rms             

GilianvanNeck

Klinkt goed!


Ik overweeg om voorin ook andere speakers te plaatsen. Ik heb alleen geen idee wat er nu in zit. Over de achterspeakers ben ik dik tevreden, maar voorin maar nog wel wat meer pit uit de deuren komen.


Maar omdat ik niet weet wat er in zit, ben ik nog een beetje aarzelend wat betreft andere speakers uitzoeken.