Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Auto stop & go (AS&G) defect of hoort het zo?

Filluar nga Wizfinger, Qershor 07, 2018, 05:39:12 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Wizfinger

Hi allemaal ik heb een Outlander III 2012 automaat en daar zit AS&G op. (Ik plaats dit bericht in het algemene techniek forum omdat meerdere modellen AS&G hebben.)

Ik vraag me af: is het volgende nou normaal of heb ik een defect?

Het groene A symbool verschijnt namelijk af en toe de hele dag, soms de hele dag niet, soms pas na een heel eind rijden, en soms gaat het elke 10 seconden aan en weer uit.

Soms is ie uit, en als ik dan stil ga staan bij een stoplicht, dan gaat ie opeens aan en gaat de motor uit terwijl ik dan al heel lang stil sta.

Ik weet uit de handleiding dat AS&G alleen beschikbaar is als de accu niet te veel belast wordt (dus niet als je 3 telefoons aan het opladen bent, of als de airco keihard moet werken.) Maar bij mij lijkt het compleet willekeurig aan en uit te gaan, ook als de airco uit staat e.d.

Is dit nou normaal en moet ik niet zeuren, of is ie defect?

trancedrift

Misschien is je accu al te oud, AS&G werkt alleen als de accu vers is - op alle auto's dus, niet perse Mitsubishi. Ik reed recent een VW, de AS&G werkte minder dan 50% van de gevallen...

Wizfinger

Dank je, zoiets dacht ik al. Vandaag deed hij het weer maar zodra ik de airco heel zachtjes aanzette, meteen weer niks. Hij is zes jaar oud, dus de accu is wel oud. (Alhoewel ik Toyota's heb gehad waar de accu nog prima was na 12 jaar).

jmartens

Als het as&g lampje groen brandt of helemaal niet op het display komt wil dit zeggen dat het systeem in orde is en ook aan alle voorwaarden is voldaan om te werken.
als het as&g lampje groen pinkt wil dit zeggen dat het systeem in orde is maar er 1 of meerdere voorwaarden niet voldaan zijn om stil te vallen (o.a. zware electrische verbruikers ingeschakeld, ventilatie op stand voorruit, accu niet voldoende opgeladen, gordel niet aan, stilstand op helling, buitentemperatuur te laag, etc...)
als het as&g lampje oranje pinkt wil dit zeggen dat er een fout in het systeem aanwezig is, dan moet je eens langs de garage om de fout uit te lezen. (wat veel voorvalt is dat mensen hun voet laten rusten op de koppelingspedaal en dan bestaat de kans dat er een fout op de bovenste koppelingsschakelaar gemeten wordt).