Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Colt CZT chiptuning

Filluar nga dr simpel, Tetor 07, 2018, 11:18:15 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

dr simpel


Gisteren mijn Colt laten chiptunen in amersfoort.
De tuner kon de beloofde 190pk niet waar maken , bij acceleratie liep de motor dan met horten en stoten.
Dus terug getuned naar +/- 180pk , waar hij goed leek te presteren.


Het uurtje rijden op de snelweg naar huis ging goed , heel even 170 aangetikt en weer terug naar 120/130.
Sta na de laatste afslag bij een stoplicht achter een snelle Cupra en OPC opel en wilde 's kijken of ik een beetje mee kon komen.


Nou , ik stond kompleet voor joker want ik had alles behalve vol vermogen . . . hield enorm in.
Langs de kant contact aan/uit en hij reed weer volop.
Thuis een uurtje stil gestaan en komt een maat van mij natuurlijk nieuwsgierig kijken.


Wij in de Colt en rijden naar een plek waar je veilig een stukje gas kan geven.
Rustig naar de derde versnelling en daar vol gas naar de 5000tpm , 4e versnelling . . . 'check engine' lampje . . . heel rustig aan de kant . . . contact aan/uit . . . nog steeds lampje.
Rustig naar huis , een kwartiertje gestaan . . . starten . . . lampje uit.


Gelijk een mail gestuurd , ben nu benieuwd wat de uitkomst gaat zijn van deze tegenvaller.    :( 

Entharion

Citim nga: dr simpel ne Tetor 07, 2018, 11:18:15 PD
Gisteren mijn Colt laten chiptunen in amersfoort.
De tuner kon de beloofde 190pk niet waar maken , bij acceleratie liep de motor dan met horten en stoten.
Dus terug getuned naar +/- 180pk , waar hij goed leek te presteren.


Het uurtje rijden op de snelweg naar huis ging goed , heel even 170 aangetikt en weer terug naar 120/130.
Sta na de laatste afslag bij een stoplicht achter een snelle Cupra en OPC opel en wilde 's kijken of ik een beetje mee kon komen.


Nou , ik stond kompleet voor joker want ik had alles behalve vol vermogen . . . hield enorm in.
Langs de kant contact aan/uit en hij reed weer volop.
Thuis een uurtje stil gestaan en komt een maat van mij natuurlijk nieuwsgierig kijken.


Wij in de Colt en rijden naar een plek waar je veilig een stukje gas kan geven.
Rustig naar de derde versnelling en daar vol gas naar de 5000tpm , 4e versnelling . . . 'check engine' lampje . . . heel rustig aan de kant . . . contact aan/uit . . . nog steeds lampje.
Rustig naar huis , een kwartiertje gestaan . . . starten . . . lampje uit.


Gelijk een mail gestuurd , ben nu benieuwd wat de uitkomst gaat zijn van deze tegenvaller.    :(


Welke tuner was dit? Als het geen ECUTek tuner is gaat 'ie dit niet kunnen fixen...

dr simpel


Unlimited tuning en dit is geen ecutek.


Altijd fijn als je niet goed geinformeerd word door de tuner over zijn capaciteiten.
Maar goed , dat word dan terug zetten van de orginele mapping en op zoek naar een ECUTEK tuner.


Bedankt voor je input.

Leo

Ai dat gaat zeker niks meer worden.

Coltjes kunnen alleen maar worden gechipped met ecutek.

Dit word gedaan door ACE motorsports in Zaandam of EMS tuning in Nieuw-Bergen.

Ik ben zelf bij EMS geweest zeer tevreden over Mark Verhoeven.

dr simpel


Vandaag terug geweest bij de tuner , zij hebben een aanpassing gedaan op de map en het kleine restrictie balletje teruggeplaatst wat in de boostsensor zit.
Het ding gaat weer als de brandweer , maar heeft deze keer niet op de vermogensbank gestaan.


Deze was bezet , dus ik weet nu niet wat het vermogen is na deze aanpassing.
Ik ben wel blij da ik weer kan genieten van de gaspedaal , maar dit bedrijf zal ik zeker niet aanbevelen voor Mitsubishi eigenaren.


Hallee Bob.

dr simpel


Gisteren de tuningmap laten verwijderen en de orginele weer terug laten zetten.
Er bleef toch steeds weer een storing opduiken bij acceleratie.


Netjes mijn geld terug , keurig afgesloten door 'Unlimited Tuning' .
Dus ga ik maar 's kijken bij de tuners voorgesteld door Leo.


Hallee Bob.

Leo

Dat vind ik heel erg netjes van Unlimited tuning, nette service :)

Ems kun je het beste mailen

miomio

Heey Dr. Simpel,


Ik heb mijn Colt 2007 1.5 CZC turbo laten tunen bij Chip Performance, https://www.chipperformance.nl te Maasdijk
Dit is in februari 2018 gedaan, wat een verschil qua vermogen!!! 8) Nooit een storing o.i.d. gehad. Ik raad dit bedrijf dan ook zeer aan.
Direct een K&N filter laten plaatsen, heerlijk geluid als de turbo in werking gaat. Het was niet goedkoop, ruim euro 620,- incl. K&N en het duurde 2 uur.
Ik tank nu enkel Esso Synergy 98 aangezien de Colt daar het best mee presteert. Let wel, er zijn maar enkele Esso's welke deze benzine aanbieden.
Een ander uitlaatsysteem zou mijn volgende upgrade moeten zijn. Wie heeft een tip hiervoor?


Veel succes i.i.g. met je zoektocht naar een juiste tuner.

Leo

Dat is geen gekke prijs. Ik was nog iets meer kwijt ivm inleren van 440cc injectoren. Ik tank nog alleen maar shell vpower. E10 benzine is toch minder geschikt voor permormance motoren.

Uitlaatsystemen worden gemaakt door scorpion en zijn zeker een aanrader.

dr simpel

Citim nga: miomio ne Nentor 27, 2018, 12:43:25 MD
Heey Dr. Simpel,


Ik heb mijn Colt 2007 1.5 CZC turbo laten tunen bij Chip Performance, https://www.chipperformance.nl te Maasdijk
Dit is in februari 2018 gedaan, wat een verschil qua vermogen!!! 8) Nooit een storing o.i.d. gehad. Ik raad dit bedrijf dan ook zeer aan.
Direct een K&N filter laten plaatsen, heerlijk geluid als de turbo in werking gaat. Het was niet goedkoop, ruim euro 620,- incl. K&N en het duurde 2 uur.
Ik tank nu enkel Esso Synergy 98 aangezien de Colt daar het best mee presteert. Let wel, er zijn maar enkele Esso's welke deze benzine aanbieden.
Een ander uitlaatsysteem zou mijn volgende upgrade moeten zijn. Wie heeft een tip hiervoor?


Veel succes i.i.g. met je zoektocht naar een juiste tuner.



Hey ,


ik had het eerlijk gezegd al opgegeven.
Maar jij maakt me toch weer nieuwsgierig.
Heb jij dezelfde motor als mijn CZT en wat is de vermogenswinst ?


Op hun website vind ik geen gegevens over mijn type ?


Hallee Bob.

Leo

De czc turbo heeft inderdaad dezelfde motor als de czt.

Middels chippen gaat hij van 150 naar ongeveer 180pk