Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Inleren afstanbediening Carisma 2003

Filluar nga chrisdude, Shkurt 21, 2016, 02:11:44 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

chrisdude

Beste allen,


De afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling van onze Carisma heeft een tijdje met lege batterijen gelegen. Hierdoor is vermoedelijk de 'link" tussen AB en auto verloren gegaan, de auto regeert namelijk niet meer op de AB. Het lampje op de AB werkt nmlk wel, en de centrale deurvergrendeling ook (wanneer met de sleutel bediend).


Weet iemand of het mogelijk is om dit inleren zelf te doen, of moet dit bij de garage of dealer gebeuren?
Het gaat om een AB met twee knoppen, grijs en rood.


Met vriendelijke groet,


Chris

GilianvanNeck

#1
Hier is een schemaatje waarin het beschreven staat. Ik moet het zelf nog proberen(zelfde probleem gehad). Succes!

[verwijderd door de beheerder]

carisma


Beste allen,


Wat wordt er bedoeld met massa aansluitpunt 1? Ik heb al meerdere pogingen gedaan, helaas lukt het bij mij niet. Ik heb een carisma 1.6 uit 2001. Ik heb ook geprobeerd op de OBD2 poort 1 en 4 met een kabel te verbinden, maar tevergeefs. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.

GilianvanNeck

Aansluiten op de massa houdt in dat je met een stukje draad massa punt 1 aan het carrosserie verbindt. Weet je zeker dat je poort 1 en 4 had? Bij mij zit de OBDII poort omgekeerd, dus moet ik het plaatje andersom houden. Als het niet lukt, kan je altijd naar een Mitsubishi dealer gaan om het te laten doen. Dat kost je alleen wel zo'n €30.