Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Bijzondere Audi over de vloer....

Filluar nga Robbert, Qershor 02, 2010, 09:51:37 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Robbert

Hallo Mensen,
 
Ik had net even visite, een goede kennis kwam even een bakkie halen en had een Audi 100 2.3E "1992" bij zich, dat vond ik al opmerkelijk want zelf rijd hij in een Volvo V70 2.5 20v Station uit 1997. Het bleek de auto van zijn oom te zijn en die mocht vanwege gezondheidsredenen niet meer auto rijden. Die beste man had de wagen nieuw aangeschaft en in 18 jaar tijd 6100km!! met de auto gereden, ongeloofelijk verhaal, gewoon een nieuwe wagen zo mooi. Alleen wat hele kleine parkeerdeukjes en krasjes verders smetteloos, de beste man gebruikte de wagen alleen voor dorpsritjes en 3 maal per jaar van Borger naar Hoogeveen "55km".
Echt een uniek exemplaar die je maar heeel zelden ziet, ik heb er even in gereden maar inderdaad het rijd gewoon als een splinternieuwe wagen, alles is nog strak en gesloten en de motor "een heerlijke 5-pitter in lijn" draait superstil en heeft een berg koppel. De wagen staat altijd binnen dus heeft eigenlijk nooit te lijden. M,n kennis kan hem overnemen en ik zei: DOEN! De Volvo op marktplaats en lekker in die Audi gaan rijden, hij zit er ook sterk over te denken om het te doen.
 
Op de bijgevoegde foto,s ziet de wagen er erg stoffig uit, dat komt omdat ie al maanden in een schuur stond en omdat die oom geen ster was in schoonhouden van de wagen, maar op onderhoud werd geen dubbeltje bespaart want de Audi staat rondom op Michelin en bij 3350km....ja je leest het goed....hahaha is de distributieriem vervangen omdat de dealer het niet meer vertrouwde want de orginele riem was poreus geworden hahaha. Als m,n kennis met een Galant 6G was gekomen met zo,n kilometerstand, dan was ik flauw gevallen denk ik hahahaha.

Groeten Robbert


sp1046mhs1

#1
Wat een uitzonderlijke situatie: een 'nieuwe' auto van 18 jaar oud. :shock:  :P

Ik ben wel benieuwd wat deze auto waard zou zijn. Normaliter brengt zo'n oudje geen drol meer op. Maar als alles eigenlijk nog nieuw is...  :roll:

Robbert

#2
Citim nga: "sp1046mhs1"Wat een uitzonderlijke situatie: een 'nieuwe' auto van 18 jaar oud. :shock:  :P

Ik ben wel benieuwd wat deze auto waard zou zijn. Normaliter brengt zo'n oudje geen drol meer op. Maar als alles eigenlijk nog nieuw is...  :roll:

Hallo Menno,

Ik was ook totaal verbaasd dat zoiets nog bestaat, maar schitterend om even in te rijden en te beleven. Ik heb even het internet geraadpleegd maar het is erg moeilijk de waarde te bepalen omdat het een liefhebbers auto betreft, het scheelt wel dat het een Audi is, dat merk heeft liefhebbers genoeg. Als ik mag schatten is de wagen bij verkoop tussen de 2000,00€ en 3000,00€ euro waard, een handelaar of garage plakt er zo een 5000,00€ op bij verkoop.

Ronaldo

#3
Voor dat geld wil ik hem wel overnemen.

hkbush

Zes jaar geleden (2005) kon ik een Mazda 323 uit 1992 overnemen met een kilometerstand van 502 km. De auto rook net als nieuw. De man was in 1992 overleden en zijn vrouw dorstte niet te rijden met de auto. Achteraf had ik spijt om niet te doen... Nog even wachten en het werd een old-timer...

Louwie

als ik dit verhaal te horen kreeg bij een garage of een dealer zonder bewijs had ik gezegd: Get the Fuck Away men!!!!
maar nu ik dit gelezen heb en gezien heb DAMN!!! de wondere zijn de wereld nog niet uit!!! sta er echt van te kijken... :o

erik07

Wauw zoiets zie je inderdaad zelden. Stiekem hoop ik toch ook ooit zo een auto tegen te komen.

Super Top

Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top