Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Velgen voor colt (2010)

Filluar nga Timitsu, Gusht 07, 2018, 11:00:06 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Timitsu

Hallo,


Wij zijn sinds kort de trotse eigenaar van een Colt (edition two / 2010).
Nu wil ik daar wat stoerdere velgen onder, maar helaas is er niet veel keuze vanwege de steekmaat (4x114,3).


Ik denk dat de auto te hoog op de poten komt (zonder te verlagen) met 17", klopt dat? Zijn hier wat voorbeelden van?
Is 16" dan de mooiste maat? Iemand tips voor leuke tweedehandsjes?  ::)

Entharion

Hallo Timitsu,

Er is inderdaad niet super veel in die steek, maar een Galant 8G heeft dezelfde steek.

Mijne zijn 17" en komen daar ook van onder, zo ziet het er i.c.m. 3cm verlaging uit:
https://drive.google.com/open?id=1-3u1NBDMXN5emjujz2gTCfQL_yzyqzAa

Het zijn echter wel zware velgen en met verlagen is 16" wel comfortabeler...
Je zou ook nog nieuwe velgen kunnen kopen, Rota maakt bijv. mooie velgen in die steek maar dan ben je wel zo'n 650 euro kwijt voor een set.

Timitsu

Thanks voor de info!
Ziet er strak uit (maar ja, die 3cm verlaging maakt wel het verschil!).


Zonder te verlagen ga ik toch voor 16" - nu nog een knap setje vinden. Rota is inderdaad mooi.

Timitsu

Ik heb velgen gespot met de volgende specs:

7Jx16H2
ET40
4x114.3

Zo moeten passen, toch?

Entharion

Citim nga: Timitsu ne Gusht 08, 2018, 11:46:13 MD
Ik heb velgen gespot met de volgende specs:

7Jx16H2
ET40
4x114.3

Zo moeten passen, toch?


Zou zeker moeten passen, is de naafdiameter 67.1?

Leo

De orginele bandenmaat van de sportuitvoeringen is 16 inch met 205/45/16 banden.

17 inch werd door de dealer vaak aangeboden als optie.
De bandenmaat is dan 205/40/17

Timitsu

Ah ok bedankt. Ben wel benieuwd welk type 17" velgen dat dan waren? Ziet dat er niet "te hoog op de poten" uit zonder verlaging?

Entharion

Citim nga: Timitsu ne Gusht 10, 2018, 01:11:12 MD
Ah ok bedankt. Ben wel benieuwd welk type 17" velgen dat dan waren? Ziet dat er niet "te hoog op de poten" uit zonder verlaging?
Dat moet je zelf maar beslissen :P

Deze heeft ze: https://atlasautos.co.uk/vehicle/name/mitsubishi-colt-1-5czt-black-hawk/

Timitsu

Dank je voor het voorbeeld,... Als die auto geen verlaging heeft, zie het er nog best fraai uit! :)

Leo

Voor 4×114.3 velgen kun je eens kijken bij jr-wheels.nl

JR heeft veel velgen voor japanse autos.
Ikzelf heb JR3 17x7 et40. Deze velgen kun je kopen bij bijvoorbeeld fullcartuning of jappower.

Timitsu

Bedankt voor de tips :)
Mocht er iemand van dit forum een mooie set te koop hebben, laat het mij gerust weten :)

Timitsu

#11
Nog een vraag, ik heb velgen gevonden. 17" steek 4.114.3 en hebben op een volvo v40 gezeten, dus neem aan ook dezelfde naafdiameter.
ET waarde is nergens te vinden (maar als die op een V40 heeft gezeten, za dat ook wel kloppen?)

Zijn er nu nog zaken die roet in het eten kunnen gooien? Is de bandenmaat nog van belang bijvoorbeeld?

tekkel

http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

Kun je snel zien welke banden maat je moet hebben ivm je KMteller