Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Leo's Mitsubishi Colt CZT

Filluar nga Leo, Shkurt 22, 2017, 10:16:54 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Entharion

Citim nga: Jeffrey ne Gusht 26, 2017, 01:19:02 MD
Klopt inderdaad, alle coltjes buiten de turbo hebben een ketting. waarom ze daar een riem gebruiken is mij ook niet duidelijk, ik had liever ook een ketting gezien, kan meer kracht aan.

Volgens mij is dit zo gekomen omdat het 4g15 blok al uit de jaren 80 stamt en ook echt door mitsubishi ontworpen is. De andere blokken zijn in samenwerking met Mercedes/Daimler/Chrysler nieuw ontworpen om ook in de Smarts te gebruiken, deze zijn qua ontwerp een stuk moderner en hebben dan ook een ketting en een kunststof inlaatspruitstuk.

Info:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Orion_engine
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_4A9_engine

Leo

Kleine update voor de colt.
Gister zijn bij de Mitsubishi dealer de distributieriem, waterpomp, spanrol, geleiderol, multiriemen en bij behorende keerringen vervangen.
Dus die kan er weer voor 100.000 km tegenaan.

Verder kwam de dealer erachter dat op de vooras 2 oude versleten centreerringen aanwezig waren achter een hoop roest en zooi van de vorige eigenaar.
Hierdoor paste mijn eigen centreer ringen eerst niet op de vooras. Dus dat probleem is ook weer opgelost :)




Leo

#62
Weer spulletjes binnen voor de colt. Corten-miller 190LPH  brandstofpomp en turbosmart dump valve.




Leo

Afgelopen weekend weer bezig geweest met de colt samen met jeffrey

De CM 190LPH brandstofpomp geïnstalleerd, schakel- en koppelmechanisme gesmeerd vanwege geratel en stroef schakellen. Tevens ook het hitteschild verwijderd ivm de nieuwe downpipe.


MartinQ

Lekker bezig!
Dat hitteschild trouwens, rammelde dat bij jou ook ? Heb het toen een x vastgezet omdat er 2 boutjes ontbreekte, maar het rammelt alsnog  :D

Leo

Nee dat rammelde niet en alle boutjes kwamen makkelijk los.


Leo

#66
Het heeft even geduurd maar eindelijk zit mijn corten-miller 2.5inch downpipe onder de Colt. Nu is het tijd voor chiptuning :D




Entharion

Citim nga: Leo ne Nentor 19, 2017, 02:49:43 MD
Het heeft even geduurd maar eindelijk zit mijn cprten-miller 2.5inch downpipe onder de Colt. Nu is het tijd voor chiptuning :D






Netjes, nog moeite gehad bij het monteren?

Leo

Ja was toch wel moeilijk. 1 vd moeren van de turbo uitlaat wilde niet los

Leo

Vandaag met de colt naar Mark Verhoeven van EMS tuning geweest voor het chippen.

Allereerst zijn de 440cc injectoren geplaatst, dat was gelukkig allemaal plug&play.
Tevens is de boost restrictorpill verwijderd.

Daarna is de mapping middels EcuTek ingeladen, vervolgens een uitgebreid ritje gemaakt met de datalogger en een wideband lambda.

De waardes bleven allemaal netjes binnen het gestelde bereik.
De toerenbegrenzer is verhoogd naar 7000rpm.
De turbodruk staat nu ongeveer op 1.2bar.
De grotere injectoren zitten bij 7000rpm pas op 70% (de orginele zitten hier op 90 a 95% met dit vermogen).
Tevens begint de turbo nu al te spoelen vanaf 2500rpm :D

Het vermogen zelf wordt geschat op 200pk maar de exacte waarde moet natuurlijk bepaald worden tijdens een dyno meeting :)

dennis czt

mooie score leo. wanneer gaat hij nu op de  dyno?

Leo

Citim nga: dennis czt ne Shkurt 09, 2018, 09:41:01 MD
mooie score leo. wanneer gaat hij nu op de dyno?

Zodra er weer een dyno dagje wordt georganiseerd door een vd clubs, de meeting kalenders staan nog niet overall online voor 2018.



MartinQ

Citim nga: Leo ne Shkurt 09, 2018, 07:36:46 MD
Vandaag met de colt naar Mark Verhoeven van EMS tuning geweest voor het chippen.

Allereerst zijn de 440cc injectoren geplaatst, dat was gelukkig allemaal plug&play.
Tevens is de boost restrictorpill verwijderd.

Daarna is de mapping middels EcuTek ingeladen, vervolgens een uitgebreid ritje gemaakt met de datalogger en een wideband lambda.

De waardes bleven allemaal netjes binnen het gestelde bereik.
De toerenbegrenzer is verhoogd naar 7000rpm.
De turbodruk staat nu ongeveer op 1.2bar.
De grotere injectoren zitten bij 7000rpm pas op 70% (de orginele zitten hier op 90 a 95% met dit vermogen).
Tevens begint de turbo nu al te spoelen vanaf 2500rpm :D

Het vermogen zelf wordt geschat op 200pk maar de exacte waarde moet natuurlijk bepaald worden tijdens een dyno meeting :)


Nette waardes!


Leo

#73
Kon toch niet wachten dus heb voor a.s. zaterdag een losse dyno run geboekt

Entharion

Citim nga: Leo ne Shkurt 14, 2018, 07:33:16 MD
Kon toch niet wachten dus heb voor a.s. zaterdag een lossr dyno run geboekt


Nice, ben benieuwd naar de score :)