Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Leo's Mitsubishi Colt CZT

Filluar nga Leo, Shkurt 22, 2017, 10:16:54 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Leo

afgelopen weekend de jr velgen onder de colt gelegd.




zondag 2 sessies gereden op circuit zolder tijdens skylimit super sunday. colt heeft zich prima gehouden op het circuit  maar er is nog wel wat ruimte voor verbetering, fotos volgen nog.

eerst maar eens de scorpion uitlaat + decat pipes monteren.



MartinQ

Die JR's staan echt super dik!

Leo

Nog een paar foto's van skylimit supersunday op circuit zolder




Marcuz77

Nog last gehad met rijden tijdens japfest?
Zag je op de stand staan en op de baan sjezen

Leo

Citim nga: Marcuz77 ne Maj 08, 2017, 11:48:15 PD
Nog last gehad met rijden tijdens japfest?
Zag je op de stand staan en op de baan sjezen

last gehad van ?

rijden op zandvoort ging prima, zandvoort is toch n veel sneller en technischer circuit dan zolder.

was vooral een beetje spelen met de bandjes, de achteras is met de standaard vering erg licht.

semi-slicks zijn toch wel een must have voor het circuit rijden, ik heb nog 195/55/15 yokohama advan banden.
omdat er zo weinig aanbod was in 15'' 4x114.3 heb ik maar een set nieuwe velgen besteld, was ik goedkoper uit.

vanaf 8:15 min.
https://www.youtube.com/watch?v=Kaeim0mGvbA&feature=youtu.be

als volgend jaar weer tracktime is tijdens japfest ga ik zeker weer een sessie meedoen :)

verder nog wat kleine spulletjes besteld voor de colt.

ook wil ik de achterbumper van de colt nog wat aanpassen, de CZT heeft namelijk gewoon een standaard achterbumper.
ik kwam deze tegen na wat zoekwerk

http://www.24parts.nl/colt/achterbumperaanzet-mitsubishi-colt-cz3-3drs-604-p-17304.html



iemand hier bekend mee ?

Leo

Afgelopen zondag voor het eerst gereden op circuit zandvoort tijdens japfest.

Had niet verwacht dat een ander circuit zn verschil kon maken. De baan is n stuk breder en je kan veel meer snelheid meenemen in de bochten. De achteras van de colt wordt wel erg licht in de bochten maar zeker voor herhaling vatbaar.

Verder weer wat spulletjes binnen gekregen.

Rubberen vloermatten met 3cm rand.







En de nieuwe velgen zijn binnen. Racingline 516 MB 15 inch

Via velgenland.nl, 1 velg heeft gedient als demo model daar was de prijs ook naar. Was nieuw goedkoper uit dan 2e hands.






Leo

Gister een Injen air intake gemonteerd.




De locatie van de filter is helaas niet optimaal ivm warme lucht, maar de turbo hoor je nu opspoelen en de blowoff is nu duidelijk hoorbaar bij het opschakelen :D

Leo

#22
Tevens de scorpion uitlaat gemonteerd.




Bij stationair toerental is de uitlaat even stil als origineel, maar zodra je het gaspedaal aanraakt begint ie gelijk te grommen :D
Ook bij het rijden met constante snelheid is de uitlaat niet te luid.
De motor trekt vanaf 3000 rpm ook veel sneller op.

Helaas kreeg ik wel een CEL na 50km, de motor loopt verder prima dus ik weet voor 99% zeker dat het de 2e lambda is die nu iets andere waardes meet dan voorheen omdat ie nu minder tegendruk heeft.
Lukte me zelf niet om de colt uit te lezen via obd2, dat laat ik nog even doen.

Mocht dat niet de oplossing zijn kan ik altijd de lambda nog laten deactiveren.

MartinQ

Citim nga: Leo ne Maj 16, 2017, 09:22:43 PD
Tevens de scorpion uitlaat gemonteerd.




Bij stationair toerental is de uitlaat even stil als origineel, maar zodra je het gaspedaal aanraakt begint ie gelijk te grommen :D
Ook bij het rijden met constante snelheid is de uitlaat niet te luid.
De motor trekt vanaf 3000 rpm ook veel sneller op.

Helaas kreeg ik wel een CEL na 50km, de motor loopt verder prima dus ik weet voor 99% zeker dat het de 2e lambda is die nu iets andere waardes meet dan voorheen omdat ie nu minder tegendruk heeft.
Lukte me zelf niet om de colt uit te lezen via obd2, ik had gelukkig wel op voorhand al een lambda spacer besteld.

Mocht dat niet de oplossing zijn kan ik altijd de lambda nog laten deactiveren.


Staat er leuk onder dat pijpie  :)  Resonated?.... als ik de andere post van je zie. En hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag. Zit er aan te denken om als eerste ook een catback systeem te monteren. Zag op ebay nette prijzen(rond de 450 euro geloof ik)

Leo

#24
Jup resonated, via marktplaats 2e hands voor €400 incl. De decat pipes.

http://www.htecelite.com/

verkoopt hem nog

Let wel op dat met sommige catbacksysteem je de orginele uitlaat moet doorslijpen als je nieuwe uitlaat pas begint na de 2e cat

Jeffrey

#25
Zou toch even de computer eraan hangen, 2de lambda heeft namelijk niets te maken met je nieuwe uitlaat. De 2de lambda is puur voor controle of de waardes goed zijn na de Pre-cat. Deze zit na de eerste kat en is ook alleen maar daarvoor ter controle meer niet daarom wordt deze ook uitgeschakeld als je de eerste kat laat verwijderen. Ik denk persoonlijk eerder aan je intake, dat deze andere waardes meet. Ander uitlaatsysteem maakt normaal niets uit ook al heb je minder tegendruk, ik neem aan dat je de eerste kat nog heb en je hebt een resonated uitlaat dus een tussendemper. Ik heb hem helemaal open op de hoofdkat na.
En het is niet lullig bedoeld probeer alleen maar te helpen haha.

Bij de subaru heb ik ook een volledig open systeem gehad en nooit een check engine gehad, totdat ik een cai installeerde en daarna wel foutmeldingen kreeg.

Leo

#26
Ik laat de colt eerst nog uitlezen.
Het lukte mezelf niet met mn ebay obd2 scantool.

De vorige eigenaar van de uitlaat had me al meegegeven dat ie mogelijk storingen kon veroorzaken.
daarom had ik alvast een lambda spacer besteld.

Omdat de 2e lambda nu minder tegendruk heeft meet ie mogelijk andere waardes ?
De middendemper zit n stuk verder naar achter dan de hoofdkat.

Jeffrey

Als je de kat weg haalt dan meet de lambda andere waardes ivm een foutieve CO. De kat zorgt er alleen maar voor om de co waarde te neutraliseren, de eerste lambda meet de normale waarde en de 2de ter controle de waardes na de kat, als hier te veel afwijking in zit regelt die dit bij, maar een lambda heeft echt niets te maken met wel of geen tegendruk, werking blijft hetzelfde. Je hebt alleen meer flow doordat de turbo minder tegendruk heeft dus makkelijker opspoelt en dus optimaal kan werken.

2de lambda schrijven ze weg als je geen kat meer hebt om juist geen foutmelding te krijgen.
En als je lambda andere waardes zou lezen vanwege de uitlaat zou de wagen anders lopen, trek je bekleding aan de passagier kant maar los, dan zie je de stekker zitten van de lambda, trek die maar eens uit dan merk je precies wat er gebeurt als deze een foute waarde heeft.

Jeffrey

En dat uitlezen had ik wel kunnen doen, ik heb daar speciale uitleessoftware voor. Ik doe dat met de laptop, en kan zelfs de mappen aanpassen in de ECU.

Leo

#29
Uitlezen is ook gedaan met uitleessoftware via de laptop.

De code was p0170 en is nu even gewist.

P 017p is nogal een breed begrip is Mitsubishi :(

https://www.autocodes.com/p0170_mitsubishi.html

via rcolt.com
P0170 Abnormal fuel system Leanness or richness problem ON

Ik denk dat ik de stock intake maar even terugzet voor de zekerheid.
Achja was het proberen waard.