Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Brandstof verbruik 1.2 CVT Intense

Filluar nga mchoice, Tetor 08, 2014, 01:53:56 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

mchoice

Ik heb een nieuwe Space star 1.2 CVT Intense (MY2015) en gebruik daar waar het kan cruise control.
Ik rij overal netjes de toegestane snelheid.

Ik vindt alleen het brandstofverbruik nog redelijk hoog. Ik haal net aan 1 op 16.

Fabrieksopgave geeft 1 op 25 aan.  Is dat heuvel af, wind mee?

Ik vraag me af of het aan mijn rijstijl ligt of hebben meer hier deze ervaring mee.

Smitsuart

Hartelijk Welkom

Een fabrieksopgave is vaak met het nodige optimisme en in de meest ideale omstandigheden berekend :P
Veel dingen hebben invloed op je benzineverbruik...
Hoe en in wat voor omstandigheden heb jij die 1 op 16 gemeten?
Als je weer eens een eind op de snelweg gaat rijden zou ik met een constante snelheid van 100 km/pu het verbruik nog eens narekenen ;)

Chaoth

Fabrieksopgave moet je niet veel waarde aan hechten. Autofabrikanten zoeken erg de grenzen op wat dat betreft.

Deze waardes zullen nooit gehaald worden, omdat verbruik in de praktijk minder gunstig uitpakt.

De 1.2 uitvoering van de Space Star heeft volgens mij niet een fabrieksopgave van 1 op 25?

Entharion

Wat ik zomaar uit zomoto kan halen;

       
  • Verbruik binnen bebouwde kom: +/- 1 op 25
  • Verbruik buiten bebouwde kom: +/- 1 op 33
  • Verbruik gecombineerd: +/- 1 op 24
Je moet wel weten dat deze metingen gehaald worden met harde banden, zonder inzittenden, met minimale hoeveelheid benzine in de tank en een constante snelheid in een gesloten ring met perfecte luchtcondities en temperaturen :P
Ik denk dat je met wat oefening wel de 1/20 kan aantikken.
Dit zijn de ervaringen van anderen: http://www.autoweek.nl/verbruik/12066/mitsubishi-space-star-12-invite-2013

4Koen63

Dit gemiddeld verbruik wordt in een testomgeving berekend, volgens de NEFZ,
ofwel de Neuer Europäischer Fahr Zyklus.


Een kleine greep uit de toegestane omstandigheden uit die test:





Moge het nu duidelijk zijn waarom je de fabrieksopgave niet haalt. :) ;)

Chaoth

M.a.w. het is totaal niet representatief ten opzichte van de praktijk. Heb al eens gehoord dat ze dit aangepast willen hebben naar de praktijk, omdat de verschillen soms wel erg groot zijn. Verschillen van 40%+ zijn geen uitzondering.

Rudolpho

Ik haal bij netjes rijden, niet teveel gas geven en niet harder dan 110 tot 110 km/uur, een verbruik van 19,5 km/liter. Bij een vlotte rijstijl (niet scheuren) 16,5 km/liter. In sommige landen wordt de fabrikant een boete opgelegd als het werkelijke verbruik 20% meer is dan de het verbruik volgens de fabrikant. Maar goed binnenkort, 2016 of 2017, komt een eind aan al dat te positieve verbruik volgens de fabrikanten.