Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen.

Filluar nga MarkW, Maj 05, 2019, 11:23:28 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MarkW

Hallo,


Mijn naam is Mark en sinds gisteren eigenaar van een Lancer wagon 1.6.


Ik ben begonnen met een Toyota MR2 uit 1987 en daarna alleen Nissans gereden.


Voor de Lancer had ik een Nissan Almera uit 2002. De versnellingsbak maakte al wat geluid, maar sinds een paar weken leek het wel of ik in een cementmolen rond reed. Gelukkig kon de radio goed hard. Hij verbruikte ook wat olie. Soort mengsmering. En toen ging ook nog het veertje kapot wat ervoor zorgt dat de pook terug in het midden komt. Ook zat er een barst in de voorruit en had ie een airbag storing.


Tijd voor wat nieuws dus. Met oog op de toekomst wilden we een wat ruimere auto. Nissan heeft na 2002 eigenlijk niets meer geleverd wat mij of mijn bankrekening kan bekoren, dus toch maar eens bij de andere Japanners kijken. En als je dan zoekt naar een station wagon van een Japans merk in de gewichtsklasse van de Almera voor een mooi prijsje en niet te oud komt er één auto naar voren. De Lancer wagon 1.6. En dat is het dus ook geworden.  :)


De Lancer is niet snel, maar komt prima van zijn plaats. Als ik wil trappen pak ik wel een andere auto. En wat hij mist aan acceleratie maakt ie aardig goed in de bochten. Wat ligt zo'n Lancer strak op de weg. En het schakelen gaat al net zo strak. Het contactslot werkt alleen niet helemaal lekker, dus daar moet ik nog even een keer mee bezig, maar voor de rest rijdt hij gewoon super.




MarkW