Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Voorstellen en gelijk een vraagje

Filluar nga Fz-errie, Gusht 26, 2018, 11:06:07 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Fz-errie

Hallo forumleden,


Mijn naam is Wouter en ik woon in het mooie Twente. Ik heb mij aangemeld, omdat ik volgende week een Colt CZT ga bekijken/ proefrijden en, als de auto bevalt, aanschaffen. Het is een CZT uit 2008 met 118.00 km. Het is een origineel Nederlandse auto met ingevulde onderhoudsboekje, dit heb ik gecheckt bij autoverleden.nl. Deze check heeft ook aangegeven dat de CZT geen schadeverleden heeft.


Nu is mijn vraag of er punten zijn aan deze CZT waar ik extra op moet letten ( zwakke punten?). Verder zou ik graag willen weten wat deze CZT ongeveer zou mogen kosten, uitgaande van een goede staat qua uiterlijk en onderhoud.


Hopelijk kunnen jullie mij helpen en hebben jullie een paar tips voor mij. Alvast bedankt!


Groetjes, Wouter

Entharion

Citim nga: Fz-errie ne Gusht 26, 2018, 11:06:07 PD
Hallo forumleden,

Mijn naam is Wouter en ik woon in het mooie Twente. Ik heb mij aangemeld, omdat ik volgende week een Colt CZT ga bekijken/ proefrijden en, als de auto bevalt, aanschaffen. Het is een CZT uit 2008 met 118.00 km. Het is een origineel Nederlandse auto met ingevulde onderhoudsboekje, dit heb ik gecheckt bij autoverleden.nl. Deze check heeft ook aangegeven dat de CZT geen schadeverleden heeft.

Nu is mijn vraag of er punten zijn aan deze CZT waar ik extra op moet letten ( zwakke punten?). Verder zou ik graag willen weten wat deze CZT ongeveer zou mogen kosten, uitgaande van een goede staat qua uiterlijk en onderhoud.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen en hebben jullie een paar tips voor mij. Alvast bedankt!

Groetjes, Wouter


Hoi Wouter,

Welkom op het forum, een CZT uit 2008 is dan net niet het faceliftmodel, mijne komt uit eind 2007 dus zou hetzelfde moeten zijn.
De CZT heeft wel wat aandachtspuntjes, ik noem even waar je op moet letten tijdens het proefrijden;


       
  • Het uitlaatspruitstuk scheurt uiteindelijk, vaak onder de collector, dit hoor je goed voordat de motor warm is video hier
  • Versnellingsbak kan een beetje "gieren" maar dit hoort zo
  • Druklager van de koppeling kan ratelen (geluid is weg als je de koppeling intrapt) dit krijgen ze vroeg of laat allemaal en heeft geen zin om te vervangen als het niet erger word
  • Airco compressor is een zwak onderdeel, controleer de airco op goede werking
  • Boordcomputer display(op het dashboard) kan kuren vertonen, scherm valt dan weg of laat niet alle gegevens zien
  • Stuurhuis is voor de colt over het algemeen een zwak deel, controleer op speling rond de middenstand, en of deze netjes recht centreert
  • Bij rode lak kan de blanke lak loslaten op de bumpers/sideskirts

Over het algemeen zijn het betrouwbare auto's, zowel motorisch als qua carosserie. Ik heb zelf nog geen roestplekken gezien na 11 jaar, elektronicaproblemen zijn beperkt tot de boordcomputer en naast de normale beurten hoef je niks bijzonders te doen en is het een kwestie van gewoon starten en rijden.

Je hebt geen temperatuurmeter dus gewoon jezelf aanleren altijd even goed warm te draaien en laten afkoelen als je ermee rijdt. :)

Succes met de proerfit!

Groetjes,

Rens

Chaoth

Als het goed is zit er wel een temperatuurmeter op de boordcomputer, maar deze moet je elke rit zelf ervoor zetten.