Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Mitsubishi colt 1.6 glxi 4g92 vonkt niet

Filluar nga mits, Dhjetor 14, 2017, 06:16:06 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

mits

Citim nga: Eagle1982 ne Dhjetor 18, 2017, 12:39:24 MD
Die gevers 's in inderdaad een stukkie duurder, in dat geval kun je beter ff bij een demontagebedrijf (sloper) kijken voor een gebruikte.
Wel ff goed naar de nummers kijken, zijn verschillende types.
Okee, thanks

Ik wacht even af wat de verdelerkap en rotor doet maar heb wel een beetje een vermoeden dat het die hall-gever kan zijn maar ik duim ervoor van niet.

krijg de onderdelen waarschijnlijk donderdag of vrijdag binnen.

mits

#16
Goedemorgen forumleden,

Ik had oorspronkelijk bij besteonderdelen.nl besteld omdat er stond aangegeven 1-2 werkdagen levertijd.

Dit klopt dus niet, heb vandaag pas me track and trace code gekregen (werkdag 3)
nu heb ik ze gebeld en dan krijg je een vaag (Bangladesh ) accent als ingesproken bericht als kiestoon (in het nederlands)
Hierna krijg je na enig wachten een man of vrouw aan de lijn die zeer gebrekkig Engels spreken en op je vraag/klacht alleen maar kunnen antwoorden met "We are very sorry to hear that"

Heb ze aangegeven dat ik de onderdelen voor het weekend wil hebben anders stuur ik ze terug en wens ik een vergoeding voor het bestelde bedrag plus een vergoeding voor mijn wacht tijd. >5 dagen ipv 1-2 werkdagen.

De telefoniste ging hiermee akkoord en heb hem gevraagd om zijn naam en gegevens te melden via de telefoon aangezien ik het opnam.

Die extra vergoeding als het niet word geleverd krijg ik waarschijnlijk toch niet maar het is altijd te proberen.

Ikzelf kan altijd een beetje slecht tegen zulke sites met geclaimde gegevens over levertijd en klantrecensies etc.

Dus naar mijn mening wil ik graag toch melden aan andere mensen, bestel uw onderdelen op een andere site. (123onderdelen is ook onderdeel van besteonderdelen.nl dacht ik maar dit kan fout zijn)

Nu maar hopen dat ik het toch vrijdag binnen krijg.

gertje

De meeste webshops voor auto onderdelen maken hun beloften op het gebied van doorlooptijd niet waar.
Voor de site die jij noemt moet je 5-8 werkdagen rekenen; met de kerstdrukte misschien nog meer.
Zij verzenden vanuit Lithouwen of zo geloof ik.

mits

Citim nga: gertje ne Dhjetor 21, 2017, 10:33:03 MD
De meeste webshops voor auto onderdelen maken hun beloften op het gebied van doorlooptijd niet waar.
Voor de site die jij noemt moet je 5-8 werkdagen rekenen; met de kerstdrukte misschien nog meer.
Zij verzenden vanuit Lithouwen of zo geloof ik.
Had al even op een beoordelingssite gekeken maar ik bleek niet de enige te zijn.
ja de onderdelen worden vanuit duitsland verzonden

mits

Heb de verdelerkap en rotor gemonteerd maar nog steeds geen teken van leven, ik ga zaterdag even naar de sloop om daar een speurtocht te beginnen naar een gangbare hall-gever.

mits

Ben tot mijn ontdekking gekomen dat ik toch geen pen bonines heb maar gewoon weg een lange schagt. Dus ik ga even kijken of ik nog op de sloop wat sensoren kan vinden (nokkenas etc)

mits

Citim nga: mits ne Dhjetor 22, 2017, 08:06:11 PD
Ben tot mijn ontdekking gekomen dat ik toch geen pen bobines heb (had ik maar beter geluisterd) maar gewoon weg een lange schacht. Dus ik ga even kijken of ik nog op de sloop wat sensoren kan vinden (nokkenas etc.) (kan dit bericht niet verwijderen... fout van mij nu staat deze er dubbel in.

Eagle1982

Citim nga: mits ne Dhjetor 22, 2017, 08:06:11 PD
Ben tot mijn ontdekking gekomen dat ik toch geen pen bonines heb maar gewoon weg een lange schagt. Dus ik ga even kijken of ik nog op de sloop wat sensoren kan vinden (nokkenas etc)

Dacht dat je dat al eerder zag in je post van 18 dec met foto. ;D
Duidelijk de verdeelkap met daarachter je ontstekingshuis.
Penbobines krijgen spanning vanuit de ECU daar gaan geen bougiekabels heen.

Maar jammer dat na het vervangen van deze onderdelen er nog geen leven is.
Als je nu nog steeds geen vonk krijgt, dan gaat mijn verdenking uit naar de onstekingsmodule.

mits

Citim nga: Eagle1982 ne Dhjetor 23, 2017, 01:43:58 MD
Dacht dat je dat al eerder zag in je post van 18 dec met foto. ;D
Duidelijk de verdeelkap met daarachter je ontstekingshuis.
Penbobines krijgen spanning vanuit de ECU daar gaan geen bougiekabels heen.

Maar jammer dat na het vervangen van deze onderdelen er nog geen leven is.
Als je nu nog steeds geen vonk krijgt, dan gaat mijn verdenking uit naar de onstekingsmodule.
Jaa indd.
Had een bobine besteld aangezien ik op een site op kenteken had gezocht maar helaas is em ook niet.

mits

Ik heb geen lange bobine inde auto zitten maar een platte vierkante, die zit helemaal aan het einde van de ontstekings gebeuren.
Heb de hele module er af gehaald en ff gemarkeerd.
Heeft iemand toevallig zon bobine liggen ? Of weet iemand waar die te krijgen zijn ?

mits

Ik heb er een compleet andere ontsteking op gezet en heb nu een vonk maar omdat ik een andere onsteking heb heb ik geen markering van de timing meer.
Hij slaat helemaal niet aan alleen af en toe een klein plofje uit de inlaat.
Is die af te stellen met de hand of moet die 180' graden worden gedraaid?(als dat kan)


mits

Citim nga: mits ne Janar 06, 2018, 04:31:10 MD
Ik heb er een compleet andere ontsteking op gezet en heb nu een vonk maar omdat ik een andere onsteking heb heb ik geen markering van de timing meer.
Hij slaat helemaal niet aan alleen af en toe een klein plofje uit de inlaat.
Is die af te stellen met de hand of moet die 180' graden worden gedraaid?(als dat kan)
hij loopt weer na wat afstellen.
Had de cilinder vanaf de ontstekingskant geteld ipv vanaf de dketting.
Het was de bobine die kapot was.