Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

CZT, hoofdkatalysator vraag

Filluar nga MartinQ, Nentor 12, 2017, 11:39:50 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MartinQ

Binnenkort wil ik de laatste stap nemen betreft pk'tjes aan mijn Colt CZT. Nu had ik 1 vraag.


In combinatie met een decat downpipe en scorpion catback systeem.


Hoeveel zou het ongeveer in pk uit maken als de hoofdcat ertussen blijft zitten, of vervangen wordt door een 200cel sportcat of helemaal geen cat?


Ik hoorde ergens van hoofdcat naar open pijp ongeveer 20pk....dat is best veel maar lijkt me niet toch? Lijkt me eerder de gehele uitlaatlijn, en ik weet ondertussen dat een decat downpipe het meeste uitmaakt  :)


Het liefst laat ik er in elk geval een hoofdcat/200cel sportcat onder zitten ivm APK.


Alleen vraag ik me af of een originele cat er niet uit klapt met 200+ pk?  :D

Jeffrey

De probleemkat is de eerste kat, dus de pre-kat, deze is het meest restrictief in combinatie met de originele downpipe. Als de downpipe wordt vervangen door een groter exemplaar en de pre-cat wordt verwijderd zou je ongeveer 10/15 pk moeten winnen. Bij de czt maakt het verwijderen van de hoofdkat weinig uit, buiten dat je wat meer geluid hebt. 20 pk meer zeker niet, deze zit ver genoeg van de turbo af dus echt veel tegendrukmzal deze niet geven, denk met verwijderen dat je misschien iets een paar pk winst hebt maar niet merkbaar.

MartinQ

Citim nga: Jeffrey ne Nentor 13, 2017, 07:11:10 MD
De probleemkat is de eerste kat, dus de pre-kat, deze is het meest restrictief in combinatie met de originele downpipe. Als de downpipe wordt vervangen door een groter exemplaar en de pre-cat wordt verwijderd zou je ongeveer 10/15 pk moeten winnen. Bij de czt maakt het verwijderen van de hoofdkat weinig uit, buiten dat je wat meer geluid hebt. 20 pk meer zeker niet, deze zit ver genoeg van de turbo af dus echt veel tegendrukmzal deze niet geven, denk met verwijderen dat je misschien iets een paar pk winst hebt maar niet merkbaar.


Als het inderdaad niet veel uitmaakt laat ik deze liever zitten, scheelt me een paar honderd.  :D  En meer geluid hoeft niet, de scorpion catback maakt al herrie zat 8)