Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Colt cz3 1.3

Filluar nga Rickcolt, Tetor 05, 2017, 06:29:13 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Rickcolt

Hallo allemaal.
Ik ben sinds kort eigenaar van een Colt cz3 uit 2006.
Wel heb ik 2 probleempjes waar jullie hopelijk kunnen helpen?


Het display van de boordcomputer werkt niet,  lampjes zijn goed, soms doet hij het even maar heel zwak en word daarna weer zwart.
Mischien vaker voorkomende dat de displays kapot gaan?


Ook de sleutel doet het niet, gekeken zat geen batterij in, batterij erin gedaan maar werkt nog steeds niet, moet deze weer ingeleerd worden of iets dergelijks?


Gr Rick

Jeffrey

Hallo en welkom bij de mitsu familie.


Het display ( boordcomputer ) is een zwak punt bij de CZ3 en CZT versies, omdat deze op een plek zit waar het erg warm kan worden ivm de zon of verwarming. Hierdoor drogen de soldeerverbindingen binnen in uit en gaat de unit slecht contact maken, waardoor deze uitvalt en spontaan weer aan gaat. Helaas een kwaaltje en helaas is de enige oplossing de unit af te koppelen of te kijken voor een nieuwe, die na een bepaalde tijd ook hetzelfde zal gaan doen.


Wat betreft de sleutel, deze moet worden ingelezen bij de garage middels obd. Zover ik weet is hier geen methode voor om dat zelf thuis te doen.

Rickcolt

bedankt voor het antwoord!
Dan ga ik is een ander display halen en even langs de dealer voor de sleutels.

Rickcolt

Nog een vraag, waar kan ik het beste een kabel door naar binnen voeren voor een actieve sub?

Chaoth

Volgens mij zit er in de wielkast aan de passagierskant een doorvoerrubber.

Rickcolt

bedankt voor de reactie!


nog een probleen, het lampje in me middenconsole is kapot bij die 3 draaiknoppen.
nu heb ik de kap eraf liggen maar geen idee hoe ik bij het lampje moet komen zonder alles afbreken.
iemand een idee hoe ik bij die lampjes kom?

Rickcolt

het is me al gelukt, heel het front moest eraf.


weet iemand toevallig of ik in de auto ergens constante stroom vandaan kan pakken voor een actieve sub?
vanuit de motorruimte krijg ik geen doorvoer rubber gevonden.

Thijs

Als je de wielkuip linkvoor eruit pakt zie je bij de a-stijl een doorvoerrubber naar binnen. Zo heb ik ook de constante plus voor mijn underseat sub naar binnen gehaald. Vergeet er niet een goede zekering tussen te zetten.. massa heb ik gepakt bij de bevestiging van de bijrijdersstoel op de carrosserie.


Hooguit uurtje werk, excl. solderen

Rickcolt

bedankt ga ik daar morge kijken!
heb gelukkig de kabelboom van de sub compleet vanuit de vorige auto ;D


Rickcolt

nu ik toch bezig ben met de auto aan het opknappen...
als ik mijn contact aanzet hoor ik 3 tikjes snel achter elkaar.
het lijkt van de nokkenas solenoid te komen, is dit normaal?

Chaoth

Mijn Lancer doet dat ook. Lijkt mij normaal

Rickcolt

het is inderdaad normaal, heb het nog na gevragen.


hoe zit het met de speakers van de colt? deze wil ik nog vervangen.
weet iemand de maten van voor en achter?  en zijn er inbouw ringen voor nodig?

MartinQ

Voor heb je sowieso ringen nodig. Achter weet ik niet zeker.

Rickcolt

hallo.
ik heb het defecte display vervangen voor een werkende, echter zag ik op me oude display af en toe knipperend mijn verbruik en buiten temperatuur staan.
nu met het werkende display zie ik alleen maar de tijd staan... iemand een idee wat er aan de hand is of hoe het op te lossen is?

Thijs

Citim nga: Rickcolt ne Tetor 20, 2017, 06:54:12 MD
het is inderdaad normaal, heb het nog na gevragen.


hoe zit het met de speakers van de colt? deze wil ik nog vervangen.
weet iemand de maten van voor en achter?  en zijn er inbouw ringen voor nodig?


Als je even zoekt op het forum kom je de topics vanzelf tegen.


Ik heb de adapterringen zelf gemaakt: http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=11670.15 (laatste bericht)
Stelt biets voor. Ringen achter zijn hetzelfde als voor.