Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Onderdelen Colt III 1989

Filluar nga RenéDeVries, Tetor 01, 2016, 10:49:19 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

RenéDeVries

Beste forumleden,
Sinds drie maanden rijd ik een Colt III 1.3GL uit 1989. Gekocht voor €200 met 135000 op de teller (1 eigenaar!). Auto rijdt geweldig, superstrak. Interieur is nagenoeg nieuw. Ik heb al een aantal onderdelen vervangen. Niet omdat ze versleten waren, maar omdat ze oud waren. Waaronder: achterremmen(schoenen waren verglaasd) en een remcilinder, wegens remkracht verschil. Remblokken, omdat ze uit elkaar vielen van ouderdom. Draagarmrubbers vóór om dezelfde reden. En natuurlijk de stabilisator-rubbers. Het laatste 'project' was de uitlaat. Zat nog de originele onder, maar helaas natuurlijk doorgeroest op de flensen.


Algemene vervangingsonderdelen zijn gemakkelijk verkrijgbaar, maar de niet zo gangbare onderdelen zijn niet eenvoudig te vinden, of behoorlijk prijzig. Misschien zijn hier mensen, die mij wat wegwijs kunnen maken in onderdelenland. De gebruikelijke websites weet ik wel te vinden, maar die hebben natuurlijk niet alles.


Wat ik zoek, voor nu: Voorste motorsteun OEM MB436670.  Geleidebussen en bouten voor de remklauwen. OEM MB238735(bouten). Van de geleidebussen heb ik geen OEM nummer.


Ook ben ik op zoek naar een choke unit, zo'n electronisch blokje, die is volgens mij defect. Motor loop tekort op de choke, dus als hij nog koud is loopt hij te arm en dus beroerd. Voorts zitten er allerlei sensoren op en rond de carburateur waarvan ik vermoeddat ze niet allemaal meer even goed werken, maar die kan ik, tot nu toe helemaal nergens vinden op internet. Suggesties?


Hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen. Bedankt alvast!


René de Vries


Glenn

Hoi, Ik ben nu echt van plan om mijn Colt III  uit '92 ((1.3 GL EXE zwart) van de hand te doen. Als je onderdelen zou willen hebben (of de auto wil kopen) om zijn onderdelen, prima. De ontsteking is echter wel helaas kapot.