Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even ongegeneerd klagen

Filluar nga Goosman, Maj 17, 2018, 01:56:45 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Goosman

Vandaag de ASX even voor een beurt naar de Mitsu-dealer gebracht. Standaard beurt is qua prijs denk ik niet zo beroerd. Maar dan, een belletje van de dealer:

1. Dempers vóór zijn aan vervanging toe: 2 voordempers, inclusief montage 840 euro incl BTW, origineel Mitsubishi, aftermarket produkten leveren we niet
2. Voorbanden komen nog wel door de APK, maar zijn eigenlijk aan vervanging toe: 2 nieuwe voorbanden, 260 euro per stuk incl BTW en montage

Al met al zou ik 1605 euro worden geacht af te tikken. Even zelf rondbellen naar BOVAG/FOCWA vakgarages:

1. 2 voordempers incl BTW en montage, A-merk: 540 euro
2. 2 voorbanden Bridgestone Potenza (225/50-18 98W, ligt er nu ook onder), incl BTW en montage 320 euro.

Dus een keertje kritisch rondbellen levert me zomaar 500 euro op (een besparing van 31%)....voor  mij was dit echt de laatste keer onderhoud door de dealer.

Chaoth

Jah. Uurprijzen zijn sowieso anders.

Wel aan de prijs allemaal.

Goosman

Waar ik vooral moeite mee heb is dat de dealer geen alternatieven geeft. Originele Mitsu schokdempers, en anders maar niet. Daarmee beperken ze zich wel in de service-mogelijkheden. Qua banden hetzelfde: niet een keuze, maar gewoon een gefixeerde all-in prijs. Geen idee of dat beleid is van Mitsu-Nederland of door de dealer wordt bepaald. Anyway, het is een keuze van de dealer, maar niet eentje waar ik me naar wil voegen.

Leo

Volgens mij wisselt dat heel erg per dealer.

Niet elke dealer wilt niet orginele onderdelen leveren ivm garantie e.d.

Mijn eigen dealer in sittard gaf voor de kofferklep dempers voor mijn colt de keuze uit orgineel of aftermarket

Chaoth

Het getuigt wel van weinig meedenken met de klant.

Bert Bandit

Ik heb onlangs voor (Japanse) KYB Schokdempers gekozen (achterzijde) die had ik voor nog geen €100,- in huis.
Toen zelf even de binnenbekleding en bodem van de kofferbak al gedemonteerd (5 minuten werk) en mijn (Daihatsu) garage heeft ze gemonteerd voor €50 euro...

Dus: €150,- en ze zaten eronder... Prima. Ze bevallen me overigens prima. Soepel, niet stug. Erg comfortabel.

De prijs voor je 2 banden (€320) is best OK, echter de prijs bij jouw dealer is echt absurd. Bij Oponeo koop je de duurste Continental ASX band al voor zo'n €150,- per stuk...
Ik probeer dus ook altijd goed te kijken waar ik terecht ga met mijn auto's.

4Koen63

Originele Mitsubishi onderdelen zijn helaas erg duur.


Citim nga: Chaoth ne Maj 20, 2018, 10:33:45 MD
Het getuigt wel van weinig meedenken met de klant.


Dit is inderdaad jammer. Ze kunnen een alternatief ook bespreekbaar maken op z'n minst.

Evo IX 2130

Ik kom ook niet graag bij een dealer.Ze denken inderdaad weinig mee en zodra er enig uitzoek werk nodig is dan moet je het maar met een nee doen.
Gelukkig zijn er vaak voldoende alternatieve garages die wel een extra stapje voor hun klanten doen en prima kwaliteit leveren.

4Koen63

Gelukkig zit er onderling tussen de dealers ook nog verschil. De ene denkt meer mee dan de ander.